• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Fortsättning... lyckades skicka innan jag var klar... what else is new! {#lang_emotions_sunny}

Ang  Tartu och Elite:

Vad kliniken beträffar så är de väldigt korrekta och professionella! Dr. Söritsa är en mycket precis man! Trevlig och glad, men väldigt exakt i sina instruktioner och i sitt språk.
    Vi promenerade till kliniken även till och från ET - det var dock jobbigt att gå när man var sådär kissnödig som dr Söritsa vill att man ska vara! Så en taxi dit är nog en bra idé! Men ta gärna en långsam promenad efteråt - säg till om du behöver vägbeskrivning. Jag är suverän på att hitta både efter kartor och med lite landmärken! :)

Orkar inte tänka mer - säg till om jag glömt att svara på nåt, Loppa!
    Kom på att jag kunde ha inboxat - men å andra sidan är väl vi inte de sista som åker till Tartu för ÄD härifrån! ;)

Kramisar Låla

*** ruvare med hopp ***
  • LoLiNi
    kramiiis skrev 2009-11-09 13:56:22 följande:
    estra: jag är oxå trött på alla frågor om när vi tänkt skaffa barn det gör så ont! kram till dig! tandmaja: här ligger kissen fortfarande kvar i mitt knä. Verkar trött idag, mysigt dock Och så märker han av när man är ledsen och kommer och ska trösta, som du säger caribe det är ens surrogat bebis, något mer pälsig bara

Jo dom är lite svårare att pussa utan att få munnen full av päls/hår! ;)

Min vovve hade jag med mig hem från min tid i USA så för honom är jag Mommy! :)
    Där finns ju inte husse/matte utan heter bara owner eller master, vilket var för trist för mig! :)
    Min vovve är nog mindre än din kisse kramiiis! :)
    Eller åtminstone lika stor! Har en långhårig chihuahua som heter Manfred!

Kramisar/Låla
    *** ruvare med hopp ***
  • LoLiNi

Lycka till imorgon kramiiis! Håller alla tummar jag har och korsar för säkerhets skull några fingrar oxå! :)

Tack Makima, hoppas, hoppas, hoppas!

Är det någon fler som blivit väldigt trött av att bara gått en promenad (ca 3km i normal takt)?  Jag är/var i ganska hyfsad form innan!
    Fick lite ont i höfter o vekrygg under promenaden och sen under kvällen har jag haft obehag i magen, mest känns det som om det ligger en sten eller nåt i magen och tar emot när man böjer sig framåt! Isch!

Ha en god natt och ha en bra morgondag!

*** ruvare med hopp ***
  • LoLiNi
    kramiiis skrev 2009-11-10 15:15:12 följande:
    hej hopp igen nu ruvar jag på twins De var dock tvugna att tina 5 embryon, varav 3 överlevde, så nu har jag bara 6 kvar i frysen De jag fått tillbax tinade de upp i morse, en 4-cellig och en 3-cellig (tappat en cell) men båda var av klass 3 iaf. Han varnade för tvillingar, men jag sa att det inte gjorde ngt för mig hallå har lixom väntat i ett antal år och gjort ett antal ivf mm då tackar jag inte nej till twins! just nu är jag glad! imorgon kommer jag nog börja bli orolig. Men jag hoppas iaf den starke envise överlever! kram på er och tack för alla tummar och lyckoönskningar det värmer otroligt!
    Grattis till eskimåerna, kramiiis!
    Då ligger du en knapp vecka efter mig då! :)

Mys o ha det så gott på vägen hem!
    *** ruvare ***
  • LoLiNi

Apropå frysen - vi har bara två frysisar... visserligen var de av samma klass som de två de stoppade in (4 (1-2)) men risken finns ju att inga klarar av upptiningen...

Hoppas innerligt att vi är såna där med nybörjartur...

*** ruvare ***
  • LoLiNi

I morse hände något konstigt - jag klev upp som vanligt kvart över sex för medicinering och lade mig sen igen för att låta vaggisarna gör sin grej! När jag skulle kliva upp och göra mig i ordning för jobbet 20 minuter senare, blev jag kraftigt illamående och yrslig.
    Var tvungen att stanna hemma...

Det konstiga var inte illamåendet utan att det kom en 45 min efter att jag steg upp första gången!
    Nån som haft liknande upplevelse?

kramiiis: lycka till nu! håller alla tummar o tår o läser samma besvärjelse över dig som jag gjort över mig själv och min väninna som genomgår vanlig ivf!

Kramar och peppning till oss alla!

*** ruvare med hopp ***
  • LoLiNi

Gottisen: jag har själv levt djupt deprimerad i åtta år och vet hur det känns att känna sig helt tom! Det är därför jag är i sitsen jag nu är i!
    Kanske har du inte diagnosen depression (kommer inte ihåg om du skrivit det någon gång) men symptomen är desamma!

För min del får du skriva av dig när helst du behöver - vet att det ibland lättar bara man får skriva ned orden och skicka iväg dom så någon annan får läsa dom!
    Om inte annat inboxa mig!

Kram
    Låla

• LoLiNi

Är lite orolig - i mitt vänstra ben så "burrar" det! Det började så smått igår kväll, men bara lite nu o då! Nu är det en konstant pulserande vibration i fot och underben - ganska obehagligt.
    Är orolig mest för att jag ju en gång haft en djup ventrombos i höger vad (för 20 år sen) utan ärftliga faktorer. Och läkaren i Estland tyckte att det var tveksamt att det räckte med bara Trombyl...

Min svenska läkare är inte på kontoret förrän på måndag...

Nån som känner igen beskrivningen som nåt annat?

Hoppas nån kan svara...
    //Låla

*** ruvare ***
  • LoLiNi
    kramiiis skrev 2009-11-12 14:49:33 följande:
    låla: jag kan ha burrande/vibrationer i benen ibland. har ingen aning om varför dock. Så är kanske inte till så mycket hjälp. Stor kram på dig! och stort tack för peppning och tummar, DET BEHÖVS!!!
    Tack, hjärtat!
    Det du skrev lugnade mig mer än du tror! Så jag antar att vi är bra på att stötta varandra!

Jättekramisar tillbaka! Besvärjelserna fortsätter, bara så du vet!
    *kramiiis pyren fäst o väx, kramiiis pyren fäst o väx *

Kramar till alla kämpar!
    Låla
    *** ruvare med hopp ***
  • LoLiNi
    Kikki70 skrev 2009-11-12 22:24:13 följande:
    Om du tidigare har haft en DVT så bör du väl stå på fragmin under graviditeten, eller?!
    Min svenska läkare trodde inte det var nödvändigt med tanke på att den inte var ärftligt betingad - fick istället Trombyl 160 mg och vi håller ist ögonen på det hela.
    Läkaren på kliniken i Estland ville att jag skulle ta injektioner, vilket jag inte är så förtjust i... Sprutor är okej om man har sjukvårdspersonal som kan ge dom!

Sen är jag ju inte riktigt bekräftat gravid heller ännu? :)
    *** ruvare med hopp ***
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa