• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa

saknarknytte: jag har haft mörkrödbruna och jätteslemmiga spottings de senaste dagarna - så du är i gott sällskap! Jag blir precis lika nojjig! Det hjälper kanske inte att veta att det är samma här...

kram
    Låla

*** gravid! *** :)
  • LoLiNi

God morgon, flickor!

Fick skrämselhicka när jag klev upp 5.15 som vanligt för att ta vaggisarna - det kom stora blodklumpar (krämiga och mörkröda, ej bruna) på toapapperet! Jag "freakade" ur helt och tog istället vaggisarna analt. Nu har blödningen upphört, tack o lov!
    Spelar liksom ingen roll att man vet att vi ÄD-mottagare blöder ofta...
    Isch - nu när jag sitter här på jobbet och ser på allting med lite dagsljus och klarhet, så känner jag mig så löjlig!

Det känns extremt långt tills vul (10/12)... suck!

Tack för att ni "lyssnar"!
    Kram/Låla

*** gravid ***
  • LoLiNi
    Caribe skrev 2009-11-26 10:53:12 följande:
    Kramiiis vilket härligt positivitets piller du måste ha svalt skönt att höra att du har din kämpar glöd! Jag är övertygad om att om vi håller kvar den så skall vi lyckas ngn gång! Lider med alla er som har diverse blödningar, fy vilken fruktansvärd nervpress! Men det verkar ju vara otroligt vanligt och jag hoppas det skall gå bra för er alla! Jobbigt när man har flera veckor att vänta till först VUL oxå... egentligen skulle man bli sövd när man +:ar för att sen bli väckt efter vecka 12 och få höra att allt är bra! Geten lycka till på vul, jag gör mitt vul inför FET på måndag     Grattis Lucindra till plusset, jag hoppas dom läskiga sprutorna gjorde susen!   Kram Kram
    Kunde inte låta bli att skratta högt när jag läste om idén att bli sövd vid pluss...
    Kollegorna som alla svävar i ovisshet kunde inte delges skämtet utan jag fick ist fibba lite... ;)

Instämmer med Caribe kramiiis - skönt att det vänt lite för dig! Livet blir så mycket lättare då!

Massor med kramar till alla!
    Låla
    *** gravid ***
  • LoLiNi
    ZXC skrev 2009-11-26 18:35:18 följande:
     Låla, jag håller tummarna för att din blödning upphört nu och att allt är bra!!! Lucindra, grattis till !!! Kram ZXZX
    Jo - den upphörde knepigt nog nästan på en gång! Så nu tänker jag alltid ta vaggisarna analt ist...
    Har bara haft de där vanliga bruna "torra" spottings som jag haft i stort sett varje dag nu - har haft en gruvlig molvärk, fast det kändes skönt som omväxling. Då vet man ju att det iaf händer nåt därinne! ;)

Grattis Lucindra!
    Lycka till Geten!

Ska åka och hälsa på min mamma och styvpappa i helgen o bli extra ompysslad! Synd bara att det är så stressigt att resa i djurvagn på tåget - har varit med om att de bytt tågsätt i sista minuten så att alla platser inte finns... Och att åka med SJ under vinterhalvåret är att utmana ödet. Har kommit fram i tid bara 2 ggr av 5.

Kram allihop,
    Låla
    *** gravid *** =D
  • LoLiNi
    Caribe skrev 2009-11-27 09:41:36 följande:
    Låla vad skönt att det gav med sig, lät läbbigt med dom där klumparna, jag skulle nog oxå freakat ut, men det kan ju vara levrat blod av känsliga slemhinnor, ja det verkar kunna vara så mkt som kan ge blödningar utan att det är ngn fara! Lycka till med tågresan, jag brukar vara mer stressad över själva djuret, dvs mina katter tycker inte om att transporteras och ylar vilt non stopp när jag flög till Ängelholm en gång med ena katten så var jag tvungen att ge henne lugnande tablett innan och ändå vrålade hon så att en medpassagare frågade om jag hade en tiger där bak....
    Caribe:
    Min jycke är så snäll! Och han var sån när jag fick honom! Sen är han kastrerad så han blir inte stressad av löptikar heller.
    Han brukar bara bli lite rastlös nån halvtimme innan man kommer fram. Ibland är det nästan bättre med bytet i Gävle...
    Mina katter som jag hade i USA kunde man inte ens ta med i hissen i huset vi bodde utan att de började vråla som om man stuckit kniven i dom! ;)
    Dom var nästan lika stora som tigrar (av ragdoll-modell)... ;)

Lycka till dig också, Caribe - har nog glömt att säga det tror jag!
    Kramisar
    Låla
    *** gravid ***
  • LoLiNi

Precis Carmencita, det är väldigt tidigt att testa med urinet. Jag lät bli att tjuvtesta med sticka förrän samma dag som jag tagit blodprovet för att kolla beta hcg. Och det var också ganska vågat när man tänker efter... för det var också på rd11.
    Nu plussade jag visserligen, men å andra sidan så var mitt hcg 96 då redan. Det kan vara så lågt som 15 o ändå är man gravid. Variationen är himmelsvid!
    I tabellen på länken nedan har kvinnor själva lagt upp sina värden och bara de graviditeter med konfirmerade hjärtljud finns med i tabellen:

www.betabase.info/showBasicChart.php

Att tänka på är att DPO är lika med befruktningsdagen/ägglossning så du får titta på rd+odlingsdagar. Som exempel på dpo 13 så är variationen på hcg-värdet från 3 till 575...

Hoppas detta hjälper.
    Kram Låla

*** gravid ***
  • LoLiNi

Började storblöda på tåget, och blöder fortfarande även om det har stillat sig lite. Har haft ganska kraftig molvärk och ont i ryggslutet.
    Hur kraftig molvärk kan man ha utan att det betyder missfall?

/Låla

• LoLiNi

Tack för allt stöd!
    Jo, tog en vaggis direkt jag kom fram - det avtog lite framåt kvällen. Känns som om det lugnar sig när jag ligger plant och det inte blir något tryck på livmodern...
    Har varit lugnt medan jag sovit i natt, sov konstigt nog gott!
    Mens-/molvärken gav också med sig under natten, men börjar nu återvända för nu har jag suttit i någon timme så börjar det dra där igen.
    Trodde jag skulle kunna gå ett varv runt kvarteret med jycken, men jag tror jag struntar i det!

Hur många vaggisar kan man ta på en dag?

Är långt ifrån närmaste gynakut, den närmsta skulle jag tippa ligger i Gävle och det är halvvägs hem till Stockholm.
    Hade lite resfeber dagen innan vi åkte och undrar om det lilla stressmomentet kan ha utlöst blödningarna? Man blir kort sagt lite paranoid för minsta lilla nuförtiden!

ZXZX: min kompis som nyligt gjort IVF i Göteborg och bor i England i vanliga fall säger att DPO är lika med ägglossning och att på kliniken i Gbg säger man att för IVF är ägglossning samma sak dagen då ägg o spermier möts o befruktar. Så då borde insättning + odlingsdagar bli samma som ägglossningsdag... Eller?
    Jag kan mycket väl ha fått något om bakfoten men så verkar det även stå i de olika sidorna som finns länkade på bloggen stirrup-queens.com. Kommer inte ihåg var jag hittade dessa saker längre och eftersom jag inte har min egen dator med mig så har jag inte någon historik att söka i heller... Men jag började nysta på stirrup-queens iaf.

Kram så länge
    Låla

*** gravid? ***
  • LoLiNi
    ZXC skrev 2009-11-28 14:12:43 följande:
    Hej igen Låla, skönt att blödningen avtagit! Ja du har nog rätt, jag tänkte så också, det var bara när jag klickade på länken "what is this" och det stod "DPO is "Days Past Ovulation", which is almost always the same as days past IUI or IVF egg retrieval." som jag tänkte om. Jag menar, jag översätter retrieval som återfående så då tänkte jag om. men det spelar mindre roll eftersom alla har så olika siffror, spannet verkar väldigt stort för vad som är ok! Det viktiga är ju att man kan jämföra sina egna siffror med lite tid emellan så att det ökar! Kram ZXZX
    Ja retrieval är dagen för äggplock och befruktning (vanligtvis).

Kramisar
    Låla
  • LoLiNi

Tack för omtanken Caribe! Jo det var ganska läskigt och är fortfarande lite knepigt!
    Men jag vet att någonting är kvar där iaf för nu på morgonen har en rad symptom börjat uppträda som jag inte sett förut nämligen lätt illamående och att det nu spänner rätt bra i brösten! {#lang_emotions_sunny}
    Grattis till fin slemhinna! Nu vore det väl själva den om det inte vore din tur!
    Jag ställer in mig på att önska dig god julklapp!!! Punkt slut! :)

Grattis till ruvarstatus Loppa! Hade du någon glädje av mina tips? :)

AnnikaMarie grattis till ruvarstatus!

Wow, snacka om att det börjar dra ihop sig, Bette! Jättespännande att sitta vid sidlinjen o vänta oxå! Lycka till imorgon!

kramar o pepp till alla kämpar!
    Låla

*** gravid ***
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa