• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Kramillis: Vila när du kommer hem från jobbet, det är man värd, alltså att lägga sig i soffan.

Bette

• Bette
    kramiiis skrev 2009-11-18 12:41:22 följande:
    låla: oooh det känns som om det är åt helvete allting idag har ont och känner mig mensig precis som alla andra ruvningar buhuu. tack för pepp! villsågärna: vad jag hoppas att du har rätt! kram kram och tack söt rödluvan: har gått i terapi i 2år, slutade för ca 1 år sen. Känner att just nu är det ingen som förstår förutom ni som håller på med samma sak... så pratar med er istället, så länge jag får kram! superduperneggo idag vill bara att mensen ska komma så jag vet. gaaah vad jag är less på att ruva. tur att det inte blir förrän i jan/feb igen nästa gång, behöver kanske paus.
    Jag hade mycket molvärk i början när jag ruvade, jag var också mycket känslig och började lätt gråta. Försök ta det lugnt och vila så mycket som möjligt.

Bette
    Prinsen kommer snart
  • Bette

Min slemhinna var 7 mm på tjockaste stället och det har gått bra. Doktorn i Riga sade att mycket beror på embryona och deras kvalitet, de ska ha ett bra skal så att det lossnar och att de fäster så att säga.

Bette

• Bette
    kramiiis skrev 2009-11-19 10:04:55 följande:
    rödluvan: tack söta bette: kändes det som vanlig mensvärk? försöker vila, men jag blir så rastlös carmencita: tummar hålles för dig och det hårt!! bettina: jag har oxå funderat på vart sjutton man kan vända sig. Nånstans måste det ju finnas ngn sorts jour-gyn. googla är väl mitt enda tips tyvärr. kram! caribe: GRATTIS TILL MENS! JIPPIHOOO äntligen! åhh vad jag hoppas för dig nu söta vän! tack för tummar mina känslor bara stormar för tillfället. vet inte ritkigt om jag orkar göra fler försök efter det här jag är HELT SLUT! på 1,5 år har jag gjort 7 behandlingar... trodde inte det tärde så här mycket. Naivt kanske. hmm. Samtidigt har jag levt i en djup depression, gått i terapi och halvt som halvt brutit kontakten med mina idioter till föräldrar. Känns som om jag måste styra upp ngt annat innan jag fortsättter med fler försök. Fast samtidigt så är det försöken som fått mig att överleva, det tänds ju ändå alltid ett hopp när man börjar en ny behandling. Och den enda dröm jag har är att få bli mamma! jag vill så gärna! ibland så tvingar jag mig själv att drömma mig bort till ett underbart liv med 1-2 små barn som springer runt på gräsmattan hemma och leker. Jag vill så gärna få känna på det livet! Kan ju inte ge upp än. Det måste gå på ngt sätt! MEN HUR?? Mår lite illa idag, men tror det är pga trötthet, har inte sovit nåt. Hade så rejält ont i svanken igår att jag blev tokig. Idag är jag mensig i magen och det småvärker lite. Är ju bara på rd 9 så alldeles för tidigt att testa samtidigt som jag bara vill få se det där minuset och få gå vidare istället. kram på er alla goa kämpar!
    Varför skulle det vara minus? Du måste tänka positiva tankar, att det ska växa och fästa i dig. Jag hade rejäl molvärk till och från och bruna spottings till och från i några veckor. Ge inte upp utan kämpa!!

Styrkekramar{#lang_emotions_flower}

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-11-19 20:35:26 följande:
    carmencita: hjärtat! jag vet tyvärr inte hur mycket en magnecyl kan påverka. Jag hoppas verkligen att det inte är någon fara. Förstår fullkomligt din oro Massor med styrkekramar till dig! mmm har fortfarande mensvärk, haft precis hela dan jaja... den som lever får se. ja vad ska man säga om folk som inte förstår sig på det här med att kämpa? alla våra vänner har barn, ingen har behövt kämpa för det direkt, så jag pratar inte med dem om barn alls, orkar inte helt enkelt. Vänder bort huvet när det ämnet kommer upp. Otrevligt av mig kanske, men skitsamma...
    Du gör det för att skydda dig själv, helt naturligt. Jag kunde inte riktigt glädjas även fast jag var fantastiskt glad när min brorsa berättade att de skulle få en till liten, men sedan berättade vi ju om behandlingarna som vi gör och så och familjen har varit otroligt stöttande. Min brors fru har jag ältat med när vi var i Spanien, jag nygravid och spottings, kunde inte riktigt slappna av då.

Min bästis berättade om sin graviditet strax innan vi skulle gå på bio och då ruvade jag, vad jag ältade med henne om embryot hade borrat in sig eller inte, hon är en otrolig stöttepelare.

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-11-20 12:29:20 följande:
    bettina: hoppas verkligen du hittar ngn som har öppet när du behöver göra vul! är nog rätt olika när blödningen kommer. kram! bette:härligt med bra stöttepelare saknar det ------------- hej och hå inte riktigt lika neggo idag. Ingen mensvärk än och inga andra känningar heller vad jag kan komma på. Men extremt ont i ryggen efter att jag ramlade i trappan igår kväll, klant lixom. Blir så trött på mig själv ibland. Haha Hoppas ni alla får en härlig fredag och en mysig helg! kramar
    Men vi är dina stöttepelare.

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-11-20 14:16:29 följande:
    Hej alla tappra! Jag vill bara tacka för alla fina mejl jag har fått från så många efter mitt inlägg. Ni har fått mig att vilja komma tillbaka. Det var skönt att få bekräftat att det inte bara var jag som blev upprörd över någras dåliga uppförande. Jag håller på att läsa ikapp inläggen och jag blir så glad och rörd till tårar när jag läser hur ni fina, tappra och underbara kvinnor stöttar varandra. Många kramar,
    Hur är det med din mage? Har du varit på något UL senaste tiden?

Härligt att du är tillbaks.

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-11-20 15:19:31 följande:
    Jag har haft det jobbigt med illamående. När jag har haft viktiga möten så har jag tagit lergian comp. Det fungerar bra för stunden men när de slutar att värka så mår jag dubbelt så illa och kräks. Det blir inte mycket sömn på nätterna men som tur vad så lider jag inte av någon enorm graviditetströtthet så jag klarar mig. Tvärtom, jag känner mig ganska så speedad. Pratat med några vänner och det verkar som om man antingen är jättetrött eller så mår man illa. Jag kan inte heller tro att jag är gravid. Har inte varit på något mer VUL sedan den 4/11. Min gyn mätte dock aldrig tvillingarna. Känner att jag skulle vilja ha ett till VUL för att få bekräftat att jag verkligen är gravid och att allt ser bra ut. Just nu känns det bara som jag har en megalång maginfluensa. Vill bli påmind om att illamåendet bär något gott med sig. Plus att jag måste snart berätta för min chef om min graviditet och då vill jag vara säker. I december är det så många konvent, fester och annat och då kommer det att märkas att jag är gravid i och med att jag inte kommer att kunna dricka eller festa till sent på natten. Är så rädd att han ska bli besviken!!!! Han är ingen elak människa men han kommer nog bli orolig att projektet ska gå i stöpet. Han har satsat så på mig och trott på min idé. Men jag hoppas att han ska tro på den plan jag har på hur projektet kan gå vidare utan mig. Kram
    Klart att projektet inte kommer gå i stöpet, jag menar om du har en plan så är ju det superbra. Jag gjorde ett extra VUL i vecka 8 för att se att allt var bra, jag tror att det bara är att ringa och boka in tid på din mödravård om du är inskriven.

Kram

Bette
  • Bette
    ooemilyoo skrev 2009-11-20 16:22:04 följande:
    hmm nu förstår jag ingenting, säljer ni ägg eller ni donerar dom? Tjänar ni något på det? låter dumt jag vet men nyfiken e man..=)
    Vi har fått ägg donerat till oss för att få barn.

Bette
  • Bette

Jag berättade för min chef relativt direkt med tanke på det jobb jag har, jag är sjuksköterska och jobbar på inf avdelning med mycket tunga lyft och stress och så där, därför ville jag tala om direkt. Dessutom visste hon om att jag hade varit iväg och gjort den här behandlingen, det kändes skönt faktiskt.

Bette

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa