• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa

mytrouble skrev 2009-10-31 01:15:40 följande:
    Ja, det kommer du absolut att få se Makima!  Det var nog v 6+2 (RD 28) som jag såg mina två små Låla: Lycka till nu nästa vecka! Det kommer att gå bra ska du se. Försök bara att inte ha kissat på ett tag när ni har ET-tid. Dr Sõritsa blev lite upprörd på mig för att jag inte hade fylld urinblåsa (som han ju sagt till om) - men det gick ju bra ändå... Hälsa Tartu! Kramis: Skönt att du är på gång igen. Jag tror också på dina frysisar! Tänk så många du har - några av dom borde ju ändå ge utdelning - förr eller senare Nalle: Beklagar söta du. Om hCG är på väg ned så har embryot slutat växa. Så du är tyvärr inte gravid längre. Så blev det för mig också vid första ÄDn. Jag fick ett svagt plus, hCG gick upp - men inte så högt - och gick sedan ner igen. Blödningen kommer först när du slutar med medicinerna... Carmencita: Vilken otur. Men precis som kunniga Isis (med lång erfarenhet) och Estra säger, så kan 4 veckor med östrogen tyvärr vara lite väl länge. Det optimala är ca 19 dagar med östrogen innan ET. Om man tar det för länge finns risk för att slemhinnan blir övermättad och börjar släppa. Det märker man isåfall på att det börjar blöda. Så det är jätteviktigt att om du börjar få lite blod innan ETn - att du meddelar kliniken - för då får man ev ställa in ETn. Finns andra som tidigare råkat ut för det här i trådarna och inte sagt till kliniken, eller där kliniken gjort ET ändå - vilket är helt fel. För då kan det inte lyckas. Håller tummarna att det klarar sig ändå för dig!
    Mytrouble: Jag tror klinikerna vet vad de gör och som sagt så gick det superbra för mig och det var längre än 4 veckor. Jag får min parvel i början på dec. Så det går nog superbra för henne tror jag.

Bette
  • Bette
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-31 10:42:21 följande:
    Igår fick jag blod på pappret vid ett par tillfällen och magen känns mensig. Jag känner mig deppig och orolig och tror genast att det är på väg åt h-vete.. Att jag mår illa nu på morgonen har jag sagt till mig själv beror bara på att jag är orolig... Ja, ni hör hur det låter... Det händer så mycket i kroppen och jag vet inte vad som händer - är det bra eller dåligt. Usch vad rädd man blir.
    Det är bara att ta extra vaggisar och vila, jag trror de flesta haft lite spottings i början och vissa har blött mycket, det brukar lugna sig om man tar extra progesteron.

Bette
  • Bette
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-31 14:01:45 följande:
    Tack alla för peppning! Jag är på RD 23 idag (vecka 5+5). Det kom rött blod som en blodstrimma i genomskinligt sekret. Sen när jag torkade med nästa papper var det ljust rött, dvs inte så mörkt rött som det blir när mensen kommit igång. Efter det verkar det ha avstannat. Möjligen lite lite svagt brunt i morse. Mera beige. Det har inte kommit ut något som hamnat på bindan. Igår kväll var jag uppsvullen i magen och öm. I dag är jag inte lika svullen, men det är lite ömt åt livmodertrakten. Möjligen lite stickande känsla. Sen är jag trött och i förmiddags mådde jag illa när jag skrev förra inlägget. När jag var klar trodde jag att jag skulle kräkas, men då la jag migoch somnade enstund. Nu känner jag mig mest orolig.
    Ibland kan det också vara så att man kommer åt och rispar med naglarna eller så när man sätter in vagitorierna, slemhinnorna är så sköra under graviditeten.

Bette
  • Bette
    isisisis skrev 2009-10-31 14:59:06 följande:
    Där har du fel,IGEN! Det är INTE bra att gå för länge på östrogenet. Det vet jag mycket väl efter en lång tid härinne. Carmencita,för att du ska känna dig säker tycker jag du ska fråga i Sleepingbeutys tråd ,hon har lärt mig det mesta jag kan. Hon har mycket lång erfarenhet och har nu öppnat rådgivning tillsammans med några andra äldre erfarna. Själv har jag 5 ÄD på olika kliniker bakom mig. Hon har det dubbla.Hon har koll på alla mediciner och tider till 100. Kram
    Hur kan du säga att jag har fel när det gått otroligt bra för mig lilla vän. Jag tycker inte om din attityd. Jag berättar bara om hur AVA i Riga skötte mina mediciner men det är ju som sagt olika överallt och dessutom reagerar alla olika på östrogen.

Bette
  • Bette
    isisisis skrev 2009-10-31 15:27:16 följande:
    Det har gått bar för dig ja! Är det tillräckligt med erfarenhet tycker du för att du ska råda andra med fel råd? Ska man råda andra så bör man ha erfarenhet och vara säker på vad man säger. Annars kan man låta bli! Visst alla kan göra misstag,och det kan bli nåt fel ibland. men jag är trött på att korrigera dina råd hela tiden. Du får ursäkta att jag har en "tråkig ton" men det är viktigare att folk får veta vad som gäller än att vara trevlig. Jag är inte ute efter bråk alls. Men jag kan inte hålla tyst när det blir fel. Folk kan råka illa ut!
    Vet du, jag tror faktiskt att det är så att alla reagerar olika på östrogenbehandlingarna. Din atttityd håller inte här på forumet. Det kan mycket väl vara så att vi som är yngre klarar en längre beh med östrogen.

Bette
  • Bette
    isisisis skrev 2009-10-31 15:36:36 följande:
    Det är inte fråga om attityd. Man måste få lov att säga ifrån när något är fel!
    Det finns inte rätt eller fel vad gäller dessa behandlingar, alla behandlingar individanpassas. Dessutom kan det faktiskt handla om att yngre kan klara av en längre östrogenbeh än äldre, mycket möjligt.

Bette
  • Bette
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-31 16:52:57 följande:
    Aha. Då skall jag nog ta och korta ner mina naglar. Jag vill inte ha denna oro pga att jag rispat mig själv.
    Du ska se att allt kommer att ordna sig, du kommer snart få se ett pickande hjärta.

Kramar

Ha en superbra helg

Bette
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-10-31 16:57:58 följande:
    Jag har lagt ner "fina -långa-välmålande naglar" proceduren sedan jag gav mig in i detta, fram med häcksaxen och kapa dina naglar nu rödluvan!
    Hur mår du nu Estra? Snart är det dags för VUL för er vad spännande.

Bette
  • Bette
    isisisis skrev 2009-10-31 15:27:16 följande:
    Det har gått bar för dig ja! Är det tillräckligt med erfarenhet tycker du för att du ska råda andra med fel råd? Ska man råda andra så bör man ha erfarenhet och vara säker på vad man säger. Annars kan man låta bli! Visst alla kan göra misstag,och det kan bli nåt fel ibland. men jag är trött på att korrigera dina råd hela tiden. Du får ursäkta att jag har en "tråkig ton" men det är viktigare att folk får veta vad som gäller än att vara trevlig. Jag är inte ute efter bråk alls. Men jag kan inte hålla tyst när det blir fel. Folk kan råka illa ut!
    Vadå fel råd, bara man följer sin slemhinna med VUL så är det okej. Jag började med östrogen den 21 februari och den 19 mars var ET och det har gått hur bra som helst. Parveln kommer nu i början på dec. Och AVA kliniken har vi varit på.

Bette
  • Bette
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-11-01 16:42:51 följande:
    Jag har vul på onsdag. Jag längtar verkligen dit och hoppas jag får goda nyheter då. Förhoppningsvis får jag lättare att inte oroa mig efter det... Jag har inte fått mer blödningar så jag hoppas att det håller sig lugnt på den fronten. Jag är konstant trött och mår illa till och från. Fast nu oroar jag mig för att jag inte mår tillräckligt illa.. Men jag är ju en dryg vecka efter Estra så det kanske är nu det börjar... med tanke på att hon mår jätteilla nu enl vad jag förstått. Hur går det med dig sodkt?
    Jag har under min graviditet inte mått illa alls i princip, det där är så olika, det kommer att ordna sig. Snart är det VUL vad spännande.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa