• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Nalle har ett blått hus skrev 2009-11-01 18:20:03 följande:
    Jag ska göra ett till hCG test imorgon för att se så det är 0, eftersom de tror det var en "biokemisk graviditet", men sa även att det i sällsynta fall kan variera i början och speciellt om det från början var två embryon men ett försvann... Kan det vara så? Jag har fortfarande samma känsla i magen, kissnödig oftare, mer hungrig och ett litet illamående och godis som jag ätit som om det gällde livet självt förut smakar inte längre... borde inte det ge sig om det inte blivit något i magen? Imorgon skulle vara RD14, om det nu är något kvar... Är förberedd på att det inte finns något kvar därinne, men hoppet är väl det sista som överger oss människor? Har bestämt att göra ett försök till så snart som möjligt om det inte tagit sig, men eventuellt inte på samma klinik... Det är ju bajs att man inte kan göra detta i Sverige!!
    Varför tar du inte ett vanligt gravtest? På ruvardag 14 skall det visa plus eller inte.

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-11-02 11:20:05 följande:
    Hej Rödluvan! Mitt illamående kom i fredags som ett brev på posten och jag har haft en urjobbig helg. Har ingen lust att äta alls. Jag kan endast äta vegetarisk mat och inte kött vilket är lustigt i tanke på att i vanliga fall så är jag en riktigt stor köttätare. Lukter får mig spyfärdig direkt. Jag äter torra kex när jag vaknar och dricker lite ginger alé. Gick upp extra tidigt idag så att jag kunde få bukt med det värsta illmåendet innan jag åkte till jobbet. Är livrädd att någon ska få veta på jobbet så jag har bunkrat upp med allt som kan lindra illamåendet. Tyvärr så kan jag inte sjukskriva mig i och med att jag frilansar. Sa kliniken till dig att ta 3 vaggisar för att du blöder eller är det så att man ska öka dosen? Jag litar tyvär inte helt på att Nadia har koll. Har hänt att jag har fått väldigt konstiga svar på mina frågor och att hon har svarat på frågor som endast Dr Violetta i form av doktor kan svara på. Kram
    De flesta brukar nog ta upp till tre per dag, kroppen tar upp det progesteronet den behöver så du kan inte överdosera det har jag lärt mig i alla fall. {#lang_emotions_smile}

Bette
  • Bette
    Inis skrev 2009-11-02 12:53:08 följande:
    Ni som fortfarande tar mediciner (dvs ännu inte kommit till vecka 12) - har ni vaccinerat er mot svininfluensan? Är orolig att det skall påverka om man gör det. Har frågat BM men hon var så svävande och erkände till slut att hon inte visste! Kunde hon ju sagt direkt. Hon har lovat ringa gyn på lasarettet och återkomma, men under tiden frågar jag här.
    Ta det bara lugnt och försök att åk så lite kommunalt som möjligt och god handhygien, samt fråga doktor om vad han/hon tycker. Det som jag fick till svar där jag jobbar, jobbar på inf avd är att innan vecka 12 så kan man få missfall om man får svininfluensan men jag vet inte om vaccinering eller ej. Å andra sidan om man tar kortison så är det väl inte lämpligt att ta vaccin i och med att en liten del virus finns med.

Bette
  • Bette
    Nalle har ett blått hus skrev 2009-11-02 13:54:40 följande:
    Bette: Jag har gjort test, men att det SKALL visa eller inte på RD14 är väl en sanning med modifikation. Min mamma och min syster var "låg hormonare" och deras gravtest visade inget förrän långt senare, trots att hCG blodprovet visade klart och tydligt mycket tidigare än kisstestet. Jag är inställd på att det gått åt skogen, även om jag hoppas annorlunda, och har då tänkt åka så fort jag får och göra ett nytt försök.
    Ta ett nytt HCG blodprov så vet du säkert.

Bette
  • Bette
    Inis skrev 2009-11-02 12:53:08 följande:
    Ni som fortfarande tar mediciner (dvs ännu inte kommit till vecka 12) - har ni vaccinerat er mot svininfluensan? Är orolig att det skall påverka om man gör det. Har frågat BM men hon var så svävande och erkände till slut att hon inte visste! Kunde hon ju sagt direkt. Hon har lovat ringa gyn på lasarettet och återkomma, men under tiden frågar jag här.
    Ring din doktor och konsultera angående svininfluensan, den tiden du är i så utvecklas ju så mycket hos bebisen.
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-11-03 10:49:50 följande:
    Är det imorgon som det är vul-boom härinne?  åhh vad jag hoppas ni alla får se tickande hjärtan kram på er
    När är det dags för FET, hoppas ni får ett stort plus innan Jul.

Bette
  • Bette
    esther123 skrev 2009-11-03 19:28:41 följande:
    Sprutdags! I morgon ska jag ta Procren Depot. Trots att jag har tagit många sprutor vid tidigare IVF-behandlingar, så tycker jag nu att denna spruta är urläskig! Är det samma sak som tidigare: man klämmer till magen under naveln så att man har en liten valk i handen och där sätter man in sprutan?
    Precis så, man lyfter upp lite och så tar man sprutan subkutant. Jag är sjuksköterska och jag trodde det skulle vara relativt lätt att ta sprutan på sig själv, men det gör ont, det gick vägen att ta den i alla fall {#lang_emotions_wink}.

Bette
  • Bette
    esther123 skrev 2009-11-03 19:51:08 följande:
    Tack! Brrr! Varför gör den ont? De andra sprutorna hade så tunna nålar att jag knappt kände dem.
    Det går fort över, det är ingen fara. För mig var det ovant att ta spruta på sig själv.

Bette
  • Bette
    esther123 skrev 2009-11-04 07:56:05 följande:
    Har tagit sprutan! Min man satt bredvid mig i soffan och förberedde den. Sedan satt jag med den en bra stund i handen och velade. Min man hejade på. Och sedan satte jag den i magen. Nu ska jag mejla till kliniken och rapportera.
    Toppen

Bette
  • Bette
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-11-04 10:52:17 följande:
    Hej! Tack för alla tummar som hålls. Det värmer! Jag var som sagt på första vul imorse. Det verkar vara en parvel där inne. Min gyn såg en hinnsäck och det såg fint ut sa han. Dock var det lite för tidigt för att med säkerhet kunna se hjärtat slå, så jag fick en ny tid på nästa onsdag. Han tyckte sig se något pulsera, men han kunde inte säga helt säkert. Det blir till att stå ut en vecka till..
    Så var det för mig också, jag gick på två VUL, första kunde man inte se hjärtat men andra kunde man se det.

Härligt då växer det en liten parvel i dig.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa