• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa

LoLiNi skrev 2009-11-15 20:47:47 följande:
    Tack Bette o Rödluvan! När jag tittar lite närmare på remisserna så står det faktiskt "AKUT" och dr:ns faxnummer överst på båda! Kanske får jag veta imorgon redan eller på tisdag iaf... ska ju ta ett nytt prov om det är mellan 15-40 och det blir ju svårt att hinna om man måste vänta 2 dgr... //Låla
    Om doktorn har akutmärkt remissen så borde du ha svaret samma dag eller åtminstone dagen efter.

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-11-16 10:00:56 följande:
    geten: hej gumman! jodå de tankarna att sambon ska lämna mig kommer då och då. vi var ju påväg att separera i somras främst pga barnlösheten... och min sambo har heller aldrig sagt att vi är viktigast... så vi får väl se helt enkelt. I fredags när hans humör var rätt dåligt så sa han "om inte detta försök funkar blir det inga fler och då måste jag tänka på mig själv istället". happ... jag kommer nog få kämpa vidare själv vill säga. Men jag hoppas ju innerst inne att det ska gå nu även om tron är noll. kramar
    Det var inget trevligt sagt av honom. Man kämpar ju tillsammans. Jag måste vara otroligt lyckligt lottad för min man är så otroligt stöttande, älskar honom av hela mitt {#lang_emotions_heart}.

Försök prata med honom, han verkar verkligen behöva dra ner på farten lite.

Bette
  • Bette
    LoLiNi skrev 2009-11-16 13:52:33 följande:
    Kunde inte hålla mig och vänta på svaret på hcg-testet! Pinkade på det där överblivna CB-testet och fick ett starkt plus! :D Så nu får vi hålla tummarna att det håller i sig och att vi får ett skyhögt hcg tillbaka från doktorn. Så jag slipper jag gå o ta ett nytt blodprov på onsdag! Jag gör nog som några av de andra och väntar på ytterligare bekräftelse innan jag flyttar mig från ruvare till gravid i listan! Kramar från en tills-vidare-gravid Låla
    Stort grattis till graviditeten, vad underbart. Det skall hålla hela vägen.

Kram

Bette
  • Bette
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-11-16 18:20:23 följande:
    Grattis, Låla!! Underbart!! Själv har jag precis kommit hem ifrån mitt vul och den här gången fick vi äntligen godkänt av min gyn. Hjärtat slog så fint, så fint!!! JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Stort grattis, vad härligt.

Kram

Bette
  • Bette
    LoLiNi skrev 2009-11-17 08:06:11 följande:
    Tack loppa69 och ZXZX! Om äggen är befruktade 2/11 och insatta 5/11 är det två eller tre dagar som de odlats? Två, väl? Blir alldeles vimsig av alla datum och uträkningar till höger o vänster... ;) Kramar Låla
    Det är tre dagar som de odlas då. Så den 2/11 blir din ägglossningsdag. Detta har stämt hela vägen, via ultraljuden också. Äggen plockades för oss på en måndag och insättning var på en torsdag.

Kram

Bette
  • Bette
    Carmencita03 skrev 2009-11-17 09:31:49 följande:
    Grattis Lala - hoppas det går bra nu! Lala - om äggen är brfruktade 2/11 så är embryorna 3 dagar vid insättning den 5/11. Och grattis Rödluvan - nu kan du pusta ut lite! Har precis kommit hem från AVA efter ET igår. Två embryos ligger nu där inne, ett 9-celligt och ett 8-celligt, båda av klass 2. Hoppas hoppas... Läste att i USA vill de inte att man flyger efter ET, men det var ju vi tvugna att göra. Är det någon mer som har satt sig på flyget direkt efter? Är det någon som vet hur många dagar efter befruktning som embryot fäster? Är det 5-6 eller mer? Kramar och pepp och lycka till, till er alla!
    Jag flög fram och tillbaka till Riga när jag hade insättning. De sade inget om det på kliniken till mig.

Bette
  • Bette

Jag vill se massa plus nu under vintern.

Bette

• Bette
    LoLiNi skrev 2009-11-17 11:22:24 följande:
    Vi kallar våra embryos för "krumelurerna" ;) Sambon försökte med knoll o tott, men då sa jag att det var redan taget! :) Ska nog kalla dom för Denzel o Tiffany om båda fäster! ;) /Låla
    När skall du på första VUL?

Bette
  • Bette
    LoLiNi skrev 2009-11-17 15:14:53 följande:
    Sköterskan hos min doktor ringde precis hcg på rd11 var 96! Fick VUL till den 10/12 - två dagar före min födelsedag! ;) //Låla
    Vad spännande, då får ni reda på om det är en liten filur eller två. Vad härligt.

Bette
  • Bette
    kramiiis skrev 2009-11-17 18:36:40 följande:
    carmencita: tack för boktips, har läst alla utom "kollektiv självmord" får ta å kolla på den. kramar! ---------------- om möjligt blev jag ännu mer neggo nu. Rosa på pappret när jag gått på toa så nu kommer jag inte våga gå toa längre. gaaah
    Ta extra progesteron vagitorier, det är många här som haft bruna/rosa spottings i början. Det kan vara en nidblödning du har också, alltså att embryot/embryona har fäst. Försök ta det lugnt och vila mycket även om det kanske är mycket på jobbet.

Kramar

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa