• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa

plupp06 skrev 2009-10-23 08:03:01 följande:
    Ledsen, tror det lilla ägget är på väg bort Har haft massa blödningar nu på morgonen, känns inget bra.
    Vännen, ta extra progesteron vagitorier, gulkroppshormonet är det som stöttar upp graviditeten innnan moderkakan tar över. Man kan ha det i början vid ÄD beh, det är fler som haft det.

Bette
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-10-23 09:01:26 följande:
    Jag är fruktansvärt orolig, vet att andra haft blödningar med detta känns verkligen inte alls bra. När jag kissade förut så droppade det tom blod i toan.
    Ta flera extra progesteronvagitorier och vila.

Bette
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-10-23 09:15:03 följande:
    Skönt att höra att det kan gå bra ändå trots klumpar och blod.
    Jag hade en blödning igår och jag är i vecka 34 och allt är bra med min bebis. Försök att inte oroa dig, stress är nog inte bra.
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-10-25 12:58:31 följande:
    Kan man inte se på hcg värdet om det är twins? Eller jag kanske fått det om bakfoten?
    Jag tror inte det, däremot ser man om graviditeten fortskrider som den skall. Skönt att du inte blöder längre. Du kommer snart få se ett tickande hjärta.

Kram

Bette
  • Bette
    esther123 skrev 2009-10-26 10:44:56 följande:
    Hej! Det verkar finnas flera ÄD-trådar här på FL. Jag hoppar in här med. Har precis börjat min ÄD-resa. I förra veckan var vi i Riga och gjorde upp en plan med läkaren där. Hon tror att vi kan göra ET i mitten av december. Jag är jätteglad och tycker att läkaren kändes så förtroendegivande.
    Vad härligt att höra. Vilken klinik var ni vid i Riga? Vi har varit på AVA kliniken, vi får vår bebbe nu innan Jul, det är en pojke.

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-10-26 17:08:15 följande:
    Tack detsamma! AVA Riga föreslog den 6/11 men min gyn jobbar inte den dagen så det fick bli den 4/11. Från vilken dag räknar du, från när ägget/äggen befruktades el från själva ET dagen? Min sambo lämnade sitt prov den 2/10 och jag gjorde ET den 5/10. Blir det då 6+3 den 4/11? En annan fråga, räknas mina embryon som 2 dagars odlade eller 3? De befruktas ju samma dag som mannen lämnar sitt spermieprov. Vilket i vårt fall var en fredag och vi gjorde inte ET förrän på måndagen. Kram
    Det är tre dagars embryon som du har fått. Man räknar äggplockningsdagen vilken är samma dag som din man lämnade sitt prov som ägglossningsdag.

Bette
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-10-27 11:46:43 följande:
    Nu blöder jag igen, har även fått feber. Väntar på besked från läkare vad de tycker jag ska göra. Magkänslan är inte alls bra
    Ta extra vaggisar och vila.

Bette
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-10-27 15:19:23 följande:
    Nu är jag hemkomen från sjukhuset. Jag är ju så tidigt i graviditeten så läkaren kunde inte se så mycket, men han såg iaf tt jag hade ett 9 mm embryo och vad han kunde se så såg allt ok ut i detta skede. Men han sa att vi skulle avakta vill VUL nästa vecka och se om något hjärta syns till då. Han kunde även se att det inte var på väg att lossna (hur man nu kan se det?)
    Vad skönt att allt verkar som det skall. Vilken vecka är du i nu? Jo jag tror att när embryot är över 1 cm så kan man se hjärtverksamhet.

Jag var hos bm idag och allt är bra med mig och parveln. Hon frågade mig om BVC, vilket jag tänkte gå till med killen och det har jag ju inte ens funderat på, det är tydligen vårdval där också.

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-10-27 13:53:42 följande:
    Tack så mycket! Känns så skönt att få bekräftat att det går åt rätt håll. Jag hoppas att få se två små hjärtan på VUL den 4/11. Kan knappt bärga mig till dess. : ) Kram
    Grattis till bra HCG värden. Det ska bli spännande att höra efter VUL hur det har gått.

Bette
  • Bette
    saknarknytte skrev 2009-10-27 20:13:58 följande:
    Det är en generalisering och alla embryon utvecklas olika fort och mycket så var inte orolig. Kram
    I vecka 7-8 då skall man se hjärtljud. Jag tror att jag var i vecka sju när jag gjorde mitt andra VUL och såg lilla hjärtat.

Bette
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa