• isisisis

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Makima46 skrev 2009-11-06 13:14:52 följande:
    Fick se 2 hinnsäckar idag och en filur med tickande  i den ena. Ska på nytt VUL den 20/11 för att se om man bättre kan se om det finns nåt i den andra ( de låg väldigt nära varandra) Men är överlycklig att det åtminstone finns en som lever 
    Grattis Makima
    Ibland är den ena lite efter i början
    Det var den för mig.Den var bara hälften så stor,men sedan har den kommit ikapp.
    Då har vi UL samma dag nästa gång
  • isisisis
    Bette skrev 2009-11-07 11:30:20 följande:
    Antingen VUL staven eller den andra som ger upp kan det vara. Grattis till ett pickande litet hjärta. Bette
    Ja,det är väl det troligaste va Bette??
    Med tanke på de enormt höga hcg värdena?
    Och de fina klara hinnsäckarna?
  • isisisis
    tandmaja skrev 2009-11-09 11:29:48 följande:
    Ja ,verkligen Vi har gjort det en gång,var 3 par som hamnade på samma båt till Åbo och hade tiderna efter varandra på AVA. Vi hade följts åt på villhabarn-sidan. Vi hade det supertrevligt,åt middagar på båten, shoppade i Åbo osv. Killarna tyckte nog också det var skönt att vi tjejer hade varandra , gav lite andrum för dem.Just vid insättning är det ju extra mycket ÄD i huvudet så det var helt suveränt att ha varandra
    Jag har också "timat" hotell med en tjej härifrån.
    Snuttan och hennes man.
    Vi bodde på Hotel Tomo i Riga och hade dagen efter varandra med insättning.
    Det var lite roligt.
    Jag har också träffat flera stycken på FL.
    Det är rätt kul
  • isisisis
    tandmaja skrev 2009-11-09 11:38:45 följande:
    isisisis: ja, visst är det kul att få snacka av sig om allt med någon som är i exakt samma fas, precis när man är som mest inne i det...Kan ju säkert vara liite ansträngande för killarna ibland Visst är jag duktigt med fingrarna förresten blev ju precis så som jag skrev
    Ja,det var rätt kul tror jag för killarna också.
    Tror de uppskattade killkontakten i det hela...

Ja,ibland lyckas man få till det hihi!
  • isisisis
    Caribe skrev 2009-11-09 12:33:33 följande:
    Tandmaja och isisisis - vad trevligt det låter att åka samtidigt som några andra vi får väl se här framöver om man får till det Jag har oxå träffat flera från FL, har varit på 2 tjejmiddagar ute ett helt gäng samt varit på drinkmöte på gondolen alla 3 ggr var lika trevliga! Men nu har jag slutat med såna träffar för alla som jag har träffat har gått vidare till både 1 och 2 barn och det gör lite ont.... nästa gång vill jag ha latte mamma träff Låla ja nog saknar man sina djur ngt oerhört när man är borta från dom, mina 2 katter är som mina surrogat bebisar, speciellt den ena som följer mig vart jag än går... min lilla katt son det låter väl som bra tecken på stickningar i ljumsken och illamående, hoppas
    Jo,jag känner igen känslan Caribe!
    Jag var också med i en tråd innan,där vart alla gravida utom jag efter ett par år,dessutom han några bli gravida 2 ggr! Och de var över 40.
    Jag vart ju gravid jag också,men mina slutade bara i MF.
    Då visste jag ju inte om immunologin.

Men det vart inte så kul efter en tid.
    Sen kom alla släktingar med barnbesked efter det.
    Högtidliga förkunnanden när man själv samma dag fått MF,och fick se bilder på andras UL

Jag hoppas du också kommer med i Gravgänget INOM KORT! !
  • isisisis
    plupp06 skrev 2009-11-09 13:45:04 följande:
    Caribee och isisis: Det gör ont när omgivningen blir gravida på löpande band. Självklart är man glad för deras skull men samtidigt så påminns man ju om ens egna problem. Sedan de par som har mage att gnälla att de försökt i tre månader och är extremt oroliga varför det inte blir något och de tycker det är så jätte jätte jobbigt? Jag själv blev jätteledsen i helgen under en middag, var tvungen att gå in på toa och gråta en skvätt. Tjejen bredvid mig pratade om att det ska bli så fantastiskt den dagen hon och hennes kille får barn och kunna se alla sidor i barnet från henne och killen. Sedan så frågade hon varför inte jag skaffat barn ännu och om det inte var dags snart. Kan inte folk sluta tjata och fråga när det är dags, blir så evigt less på allt frågande.
    Ja,det är verkligen inte kul alls.
    Men det är hopplöst,man kan ju inte värja sig från dessa klumpiga kommentarer.
    Man vet ju aldrig när de ska ploppa upp! Kramis
  • isisisis
    tandmaja skrev 2009-11-09 13:50:08 följande:
    Caribe , vi bokar redan nu in en "lattemammaträff" om typ ett år tillsammans med isisis (som ju redan är kvalificerad) Tills dess ska vi väl ha lyckats skaffa oss den nödvändiga och åtråvärda biljetten in i klubben, eller hur Låla och Kramiis : det är fantastiskt att ha en hund (eller katt oxå såklart) som tröstar bara genom att finnas genom den här jobbiga processen.Att borra in huvudet i pälsen på min fina goldentjej är det bästa som finns när man är ledsen.
    Lattemammaträff bokad 2010!
  • isisisis
    tjorvar skrev 2009-11-09 18:13:25 följande:
    Idag har jag varit på UL och sett en liten bananformad sak som rumlade omkring så jag antar att det är sant i alla fall att jag är gravid...
    Eller också har du svalt en hel banan!

Haha,bra skojar Stort Grattis
  • isisisis
    tandmaja skrev 2009-11-10 10:15:05 följande:
    Härligt jag och caribe fortsätter jobba på att få till inträdesbiljetten, då
    Vi fick ett "öppet bord",specialreserverat
  • isisisis

Jag hade 145 i järnvärde för 6 veckor sedan,men hon sa att det bara var bra !

Jag är glad att det är högt för jag vill inte börja äta järntabletter,för det gör magen hård.
    Är redan så hård att det är problematiskt.

• isisisis
    LoLiNi skrev 2009-11-13 00:09:37 följande:
    Min svenska läkare trodde inte det var nödvändigt med tanke på att den inte var ärftligt betingad - fick istället Trombyl 160 mg och vi håller ist ögonen på det hela. Läkaren på kliniken i Estland ville att jag skulle ta injektioner, vilket jag inte är så förtjust i... Sprutor är okej om man har sjukvårdspersonal som kan ge dom! Sen är jag ju inte riktigt bekräftat gravid heller ännu? :)
    Om jag inte hade fått mina Fragminsprutor som jag tar själv varje dag,hade jag inte varit gravid idag
  • isisisis

Hej kikar in tack vare Kraamis inlägg

Det stämmer att vi äldre ofta drar på oss högt TNF Alfa och har immunologiska problem,vilket orsakat frånstötning i livmodern.
    MF och MA.

Upplysningsvis kan jag berätta att det inte finns någon läkare i hela sverige som GÖR immunologiska tester längre.
    För att veta att man inte har immunologiska besvär bör man då ha testat sig på tex Lucinakliniken som numera är nedlagd.
    Eller i Athen eller i Storbrittanien.
    De gör testerna.

man kan däremot få hjälp med besvären som ORSAKAR Mf och MA.
    Om man har en välvilligt inställd läkare.
    Det behandlas med antingen Trombyl(lätta besvär) eller Fragmin eller Innohep om man behöver en lite bredare blodförtunnare.

Jag går till en läkare i Helsingborg som hjälper mig.

Jag har gjort 1 IVF och 4 ÄD innan jag fick hjälp.5 Mf under tiden.

• isisisis

Varför inte skriva en rad till Reprocentralen med era frågor?
    De är experter på immunologi,mediciner ÄD behandlingar utomlands mm..det kostar inget,och så slipper man spekulera och få oriktiga svar?

reprocentralen123@yahoo.se

En tanke bara eftersom det alltid är tusen frågor och ingen verkar ha läst hela tråden med de svar som redan lämnats!

Ha en trevlig helg på er

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa