• isisisis

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-31 14:01:45 följande:
    Tack alla för peppning! Jag är på RD 23 idag (vecka 5+5). Det kom rött blod som en blodstrimma i genomskinligt sekret. Sen när jag torkade med nästa papper var det ljust rött, dvs inte så mörkt rött som det blir när mensen kommit igång. Efter det verkar det ha avstannat. Möjligen lite lite svagt brunt i morse. Mera beige. Det har inte kommit ut något som hamnat på bindan. Igår kväll var jag uppsvullen i magen och öm. I dag är jag inte lika svullen, men det är lite ömt åt livmodertrakten. Möjligen lite stickande känsla. Sen är jag trött och i förmiddags mådde jag illa när jag skrev förra inlägget. När jag var klar trodde jag att jag skulle kräkas, men då la jag migoch somnade enstund. Nu känner jag mig mest orolig.
    Förstår du är orolig.
    Det blir man.
    Men det ÄR jättevanligt med blödningar i början.
    Jag blödde flera gånger med nån vecka emellan.
    Det var lite rött på papperet på toa,torkade rött några gånger,sedan övergick det i brunt i några dagar.
    Det hände säkert 3-4 ggr.
    Så länge man inte har väldigt ont samtidigt så brukar det oftast vara ok.
    Men du kan alltid ringa gyn och fråga om ett VUL.
    Du vet säkert att soffläge och extra vagitorer är det bästa?
    Hoppas det lugnar sig.Det gör det säkert.Kram
  • isisisis
    Bette skrev 2009-10-31 15:22:21 följande:
    Hur kan du säga att jag har fel när det gått otroligt bra för mig lilla vän. Jag tycker inte om din attityd. Jag berättar bara om hur AVA i Riga skötte mina mediciner men det är ju som sagt olika överallt och dessutom reagerar alla olika på östrogen. Bette
    Det har gått bar för dig ja!
    Är det tillräckligt med erfarenhet tycker du för att du ska råda andra med fel råd?
    Ska man råda andra så bör man ha erfarenhet och vara säker på vad man säger.
    Annars kan man låta bli!

Visst alla kan göra misstag,och det kan bli nåt fel ibland.
    men jag är trött på att korrigera dina råd hela tiden.

Du får ursäkta att jag har en "tråkig ton" men det är viktigare att folk får veta vad som gäller än att vara trevlig.

Jag är inte ute efter bråk alls.

Men jag kan inte hålla tyst när det blir fel.
    Folk kan råka illa ut!
  • isisisis
    Bette skrev 2009-10-31 15:31:37 följande:
    Vet du, jag tror faktiskt att det är så att alla reagerar olika på östrogenbehandlingarna. Din atttityd håller inte här på forumet. Det kan mycket väl vara så att vi som är yngre klarar en längre beh med östrogen. Bette
    Det är inte fråga om attityd.
    Man måste få lov att säga ifrån när något är fel!
  • isisisis

Nalle har ett blått hus skrev 2009-11-02 15:54:54 följande:

Bette: Det var ju det jag skrev att jag skulle göra och har så gjort idag. Har dock inte fått svar på någon av mina ursprungliga funderingar, men det kvittar för imorgon när jag får provsvaret vet jag säkert ändå och då kan jag troligtvis sluta vara här... Lite besviken på forumet som jag trodde skulle vara ett "stöd" och inte en "klubb för inbördes beundran" som jag tycker det känns mer som dessvärre., men det är jag det...
    You've got mail!
  • isisisis
    kramiiis skrev 2009-11-04 11:09:44 följande:
    ahh då förstår jag! tack, då ska jag sluta irritera mig för det
    Jag hade ComHem innan.
    Det var ofta strul.

Det hände att jag inte kunde ringa ut på tider när jag skulle kontakta kliniken med info bla...

Jag var helt vansinnig på dem!Det var ju massor med pengar som stod på spel,och allt arbete och väntan i behandlingen.
    Det sista man ville ha var ju en obrukbar telefon i det läget.

Jag ringde och skällde ut dem,men de hade ganska liten förståelse.
    Så jag sa upp avtalet!

Hoppas det löser sig snart
  • isisisis

Skräckhistorien:

Egv Riga,jag hade tid för FET för ett par år sedan.
    Kom dit,och de visste inte att jag skulle vara där.
    Trots all kontakt innan via mail.
    De fick snabbtina mina embryon(3 st) på 2 timmaar,så jag fick komma dit en gång till på kvällen.
    2 dog,så det vart bara ett kvar.
    Det fick jag betala fullpris för,plus allt besvär med resa och ledigt från arbete.....

• isisisis
    tandmaja skrev 2009-11-04 12:35:18 följande:
    Men fyy, isisis vad dåligt av kliniken.Så otroligt fräckt att ta betalt när de klantat sig maximalt
    Ja,sen vart det inte den kliniken nåt mer
  • isisisis
    kramiiis skrev 2009-11-04 12:41:10 följande:
    men fy sjuttsingen dit ska jag aldrig vända mig... att de ens har mage att ta fullt betalt.
    Nä,jag var rätt besviken efteråt.

Men du har iaf inte den kliniken!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa