• isisisis

Vi som gör äggdonation ute i Europa

kramiiis skrev 2009-11-04 12:41:44 följande:
    och inga fler skräckisar nu tack
    Nädå,lovar.
    Det går säkert jättebra
  • isisisis
    Inis skrev 2009-11-04 12:55:26 följande:
    Ang vaccinering mot svininfluensan: För en stund sedan ringde barnmorskan som jag kontaktade i måndags för att få råd om jag som är i vecka 10+0 och äter prednisonol kan vaccinera mig utan att det påverkar "processen". Hon hade nu fått tag i en läkare att fråga, men läkaren hade blivit jätteirriterad och sagt att jag får vända mig till min läkare i utlandet och "förresten är det ju bara hormoner". När jag då undrade om barnmorskan berättat att jag också äter kortison påstod hon att hon gjort det, men fått en ännu snäsigare svar. Nu vill barnmorskan inte engagera sig mer utan hon sa att jag får själv ringa gyn och försöka få tag i någon läkare. Så var det med alla fina ord vid inskrivningen att "du kan kontakta mig när som helst och i vilken fråga som helst".
    Ring någon som kan vaccinationer istället.
  • isisisis
    Inis skrev 2009-11-04 13:03:56 följande:
    Vem då? På telefonupplysning ang svininfluensan som Myndigheten för krisinformation upprättat vet dom inte heller när man berättar att det handlar om äggdonation.
    Prova antingen vårdcentralen eller sjukvårdsupplysningen.
    Om de inte vet svaret på rak arm kan du ju be att de kollar upp det och ringer upp.
    Det hade jag gjort.
    Gyn och BM blir ofta provocerade av ÄD och våra mediciner,och hänvisar till klinikerna utomlands.Tyvärr.
  • isisisis

Oj,här har hänt grejer medans jag har fikat!
    Stort grattis Knyttet!
    Välkommen i tvillinggänget
    Vad roligt! Hihi!

• isisisis
    saknarknytte skrev 2009-11-04 16:16:22 följande:
    Tack snälla! Kommer att ha många frågor till er men börjar med en liten en. Börjar magen framträda tidigare vid tvillinggraviditet och i så fall när? kram
    Det är lite olika.I början så kan man vara lite svullen,sedan växer tarmarna och så.
    Men för min del tyckte jag den kom tidigt.
    Mycket beror nog på gener och om man haft barn innan,då kommer den ju tidigare.
  • isisisis

Ja,minnet är kort Men jag har för mig att jag kände mig ordentligt svullen "redan från början" sas...
    Jag ville inte ha jeans,utan tog lite mjukare kläder,för det VAR trångt från början

• isisisis
    plupp06 skrev 2009-11-04 19:41:59 följande:
    Vad ROLIGT rödluvan och saknarknytte!!! Jag var oxå på VUL idag och läkaren såg något som pladdrade/pickade! Blev lite ställd bara när hon mätte embryot till 7,4 mm när det förra veckan var 9 mm. Men fick förklaringen att det nog var svårt att mäta sist då det var så tidigt. Enligt familjelivs graviditetsuträknare är jag vecka 7+2 (eller 6+6 om man räknar ET dagen) Fick även lergian comp utskrivet, känns lite scary när det innehåller massa koffein då jag samtidigt undviker kaffe pga att jag inte vill ha koffein. Men jag kan inte ta postafen på dagen då jag blir så trött, hasar mig fram som ett spöke i korridoren å jobbet.
    Härligt Estra
  • isisisis
    Makima46 skrev 2009-11-05 16:54:31 följande:
    Det känns ju bra att det gått bra för er andra i veckan. Så det ger ju hopp för mig imorgon. Frågan är ju 1 eller 2? Känner ändå en viss ångest eftersom det gick dåligt vid min första ÄD för 1 år sedan. Då fanns där ju en hinnsäck men inget foster hade utvecklats. Men försöker tänka på att hcg värdet var väldigt högt redan i v.5+1 och då känns det lite bättre.
    Jag tror det går hur bra som helst imorgon Makima
    Lycka till!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa