• isisisis

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Hej.Tack för tråden Caribe.
    Här är lugnt.
    Jag är sjukskriven och tvillingarna mår bra.
    Är så glad att det äntligen gått bra så här långt.

Håller tummarna för Sodkt,Amn och Annikamarie som ska iväg

Solis har du hittat en immunolog/gyn?
    Annars kan jag tipsa

• isisisis
    merlot skrev 2009-09-14 09:28:26 följande:
    Skönt - slemhinnan är på 12mm efter 1 veckas progynon. Nu är datumet spikat - på måndag nästa vecka åker min man för att lämna sina simmare och på onsdag eller torsdag blir det ET! Hoppas, hoppas på många fina ägg! Har ni tjejer några synpunkter om att sätta in ett eller två/fler embryon?
    Merlot.
    De flesta kliniker går efter ålder,samt att man har en dialog med sin läkare.
    Ju äldre och desto fler och ju fler behandlingar du gjort likaså.
    Sedan får man också ta ställning till ifall man kan tänka sig en tvillinggraviditet.
    Det brukar man också ta med läkaren
  • isisisis
    villsågärna38 skrev 2009-09-14 09:41:42 följande:
    Fantastiskt - ska du ha tvillingar via äggdonation? Det ger mig verkligen hoppet tillbaka. Kram och lycka till! merlot - lycka till! Kram
    Tack ska du ha
  • isisisis
    Hinos skrev 2009-09-14 14:26:01 följande:
    Igår läste jag att missfallsrisken minskar om mamman mår illa dessutom blir barnen intelligentare, så nu är det mitt hopp när jag ligger här till sängs hela dagarna. Inte verkar det bli bättre heller. Nu håller jag på att minska medicineringen och efter det tror jag verkligen det försvinner så man kan hinna njuta lite innan man blir för tjock! och jobba...
    Jag har aldrig mått särskilt illa i någon av mina graviditeter
    men det har gått bra ändå
  • isisisis
    Makima46 skrev 2009-09-14 17:47:31 följande:
    Annikamarie,merlot och Nioli: Lycka till med era ET resp. FET. Villsågärna38: Caribe gav ett bra svar på din fråga isisisis: Roligt att din krabater mår bra. Själv försöker jag fördriva tiden med att måla om köket på kvällarna. Mensen skulle ju kommit igår om den följt sitt vanliga schema. Men mina förväntningar och längtan till mitt FET gör väl att kroppen jäklas
    Tack Makima
    Det där känner man igen
    Frusterande!
    Hoppas den kommer snart

Man kan alltid speeda slemhinnan i värsta fall
    Brukar funka för mig.
  • isisisis
    supertrouper skrev 2009-09-14 20:42:12 följande:
    saknarknytte: Så skönt att det ordnade sig. Jag PM'ar dig alldeles straxt med tips om kanonbra gyn i Stockholm! Annikamarie,merlot och Nioli: Lycka till med era ET respektive FET! sodkt: Håller tummarna stenhårt för dig! Själv väntar vi med spänning till på onsdag då vi tar oss till Lissabon för första möte på AVA-kliniken på fredag - passar på att ta en romantisk långweekend när vi ändå är där
    Lycka till i Lissabon Supertrouper.
    Kan rekommendera att ta tramen till Belem.
    Eller metron till Militar du luz,där finns en ENORM inomhus galleria med härliga soppor i alla smaker
  • isisisis
    Makima46 skrev 2009-09-15 14:09:32 följande:
    Hur gör man för att speeda slemhinnan?? Har inte fått den här jäkla mensen idag heller
    Det är väl ett bra tag kvar tills du ska börja med östrogenet väl?
    Får hoppas mensen kommer snart

Har man ont om tid på slutet kanske bara en 10 dar eller så,så kan man öka dosen östrogen ordentligt.
    Tag Estrofem istället för Progynon.
    Ta dem vaginalt och en högre dos på kvällen än på morgonen,kroppen tillgodogör sig östrogenet bättre då.
    Det har fungerat på mig iaf.
  • isisisis
    Vallmo75 skrev 2009-09-15 16:11:26 följande:
    TACK alla!!!! Mytrouble: har fått mina tre mf i v.6-8. Har oxå tänkt på det där med immunologiska orsaker. Har testat negativt för Lupus men har läst (tror det var Isisis som skrev?) att det finns massa annat också. Bette: tog kortisontabletter, 0,5 gram per dag. Missade dock en tablett med 10 timmar....Hoppas det inte var därför. makima: har tyvärr inga tips på hur man speedar slemhinnan. Hoppas att det löser sig för dig. det är så himla många saker som ska klaffa!
    Det är i huvudsak blodförtunnande typ Fragmin och liknande som har de största effekten på immunologiska faktorer.Inte Prednisolonet.
    Det sänker bara immunförsvaret.
    Enl min gyn/immunolog.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa