• isisisis

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Klart din tur kommer snart Caribe

• isisisis
    Inis skrev 2009-10-05 17:16:41 följande:
    Undrar om någon har fått med sig medicin hem att ta vid blödning och i så fall hur länge ni höll på och om det lyckades? Jag testade positivt för ca två veckor sedan. I lördags började jag blöda och tar nu två ml pogesterone och 2 ml dicinon med tolv timmar mellanrum. Blödningen har stannat av och är nu mer brun och inte speciellt mycket, men skulle behöva lite positiva signaler för det är ju inte säkert att det har stoppat. Har ständig kontakt med min läkare i St Petersburg men skulle behöva lite positiva signaler från er tjejer, för jag jättedeppig just nu.
    Jag hade 5 st progesteronampuller med mig hem.
    Jag fick gå till sjukhuset och be om hjälp 2 ggr.Jag blödde lite i början den första tiden.
    Jag fick bara lite rött blod på papperet en gång,resten av gångerna var det bara lite brunt.
    Var på VUL 3 ggr tror jag,det såg alltid bra ut.
    Är i v 17 imorgon.Twins.
    Hoppas det går bra för dig! Kram
  • isisisis

Grattis till äggen

Vad jag hört på kliniker så säger de bättre få med god kvalitet än många med hyfsad

Det brukar alltid vara ganska många ägg som inte håller måttet vid befruktning.

• isisisis
    saknarknytte skrev 2009-10-06 14:52:33 följande:
    Tack! Skönt att höra att det gamla ordspråket kanske stämmer in; hellere kvalité än kvantitet. ; ) Hoppas dock att vi alla får superägg även om de är många eller få.
    Hihi! ja givetvis
  • isisisis
    silverhästen skrev 2009-10-07 09:43:43 följande:
    Hej Härligt att det finns så många att dela den här speciella upplevelsen med. Blev dock lite orolig( nojjig som man är!) efter att ha läst en del inlägg. Jag gjorde ÄD i Åbo och har inte fått med mig någon medicin med mig hem om jag skulle få en blödning? Hur har ni andra valt ställe som ni gjort ÄD på och vad har ni fått för info vid ev graviditet? risk för missfall etc? Är i v.5 nu och går och väntar på att få göra UL om två v för att se graviditeten. Är mycket NERVÖS att något ska hända och att graviditeten ej ska gå vägen.
    Grattis

Alla kliniker har olika behandlingsschema.
    Det är ungefär samma medicin,men det skiljer iaf en hel del.
    Det är få kliniker som skickar med progesteronampuller.
    Man kan få Relanium för att lugna livmodern i tabletter innan och man kan få Sprutor med Medrol (immun sänkande) och olika varianter av prednisolon mm,men som sagt alla kliniker är olika.
    Ibland lägger de till lite extra om det är andra försöket på kliniken också.
    Generellt tycker jag de är snåla med progesteron och östrogen efteråt ,om man jämför med de råd man får här hemma.
    Ibland får man råd om att sluta tvärt,vilket man inte alls bör göra.
    Moderkakan är inte utveckad i v 5 så den kan tillverka eget.
    (om jag förstått förklaringen rätt av min förlossningsläkare).
    Doserna är lägre än vad tex IVF Falun rekommenderar(som är en av de bättre klinikerna i sverige ) som också för övrigt ger både Trombyl och prednisolon.
    Så man får fråga kunniga och själv göra en avvägning vad som känns rätt.
    Mitt råd är att du använder vagitorer 3 st om dagen och behåller östrogenet till v 12.
    Skulle du få en blödning så ta extra progesteron och vila i soffan ett par dagar.
    Lycka till!
  • isisisis
    plupp06 skrev 2009-10-07 11:07:26 följande:
    Vad skönt att höra att det kan variera så. När jag tänker efter så har jag en konstig känsla i magen, det kliar hysteriskt, men det antar jag inte är något ruvarsymptom utan jag kanske helt enkelt fått loppor
    När jag varit gravid och ruvat har jag alla gånger känt stickningar i sidorna.
    Nästan som kli!

Så är det alltid för mig.

kan det vara nåt liknande du känner?
  • isisisis
    kramiiis skrev 2009-10-07 11:23:04 följande:
    stickningar har jag oxå lite då och då. NU får ni sluta ge mig hopp
    Det är väl roligt med hopp

Lycka till!
  • isisisis
    saknarknytte skrev 2009-10-07 12:48:33 följande:
    AVA Riga sa till mig att börja med 2 st vagitorer per dag, 3 dagar innan insättningsdagen och fortsätta så även efter ETn. Tycker det är lite konstigt att jag inte ska öka antalet vagitorer eller antalet Progynon tabletter efter ET? Kram
    Du kan inte överdosera progesteron.
    Så om du hellre vill ta 3 om dagen så gör det!
    De flesta kliniker i Sverige rekommenderar 3 om dagen.
    Jag har alltid tagit 3,det är långt över den dosen mina kliniker rekommenderat.De har ofta rekommenderat 400 mg om dagen i tablettform.Det har inte kännts bra för mig.
    Olika kliniker har olika rekommendationer,jag har varit på 4 olika och sedan gjort ett "överslag" och kommit fram till ett schema som jag litar på.

Du ska inte sänka din östrogendos däremot,det är viktigt.
    Behåll samma hela tiden.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa