• isisisis

Vi som gör äggdonation ute i Europa

saknarknytte skrev 2009-09-23 11:16:55 följande:
    Har precis varit hos nygamla gynekologen och gjort UL. Min slemhinna är 9 mm. : )Har nu 13 dagar för den att öka ytterligare så det känns bra. Tog Bettes råd och bokade in en extra UL den 30/9, 5 dagar innan ET. Pratade med gynokologen ang mitt dilemma med ryggen. Han avrådde mig starkt från att sätta in 2 i och med att min rygg är i så dåligt skick. Ska dock även ringa till Spine center för att dubbelkolla. Kikki70, Jag berättade aldrig för dem på AVA om mitt ryggproblem. Var så rädd att de skulle neka mig om de visste. Bette, Mitt högkostnadskort går ut om ca 10 dagar så jag tänkte försöka hämta ut all medicin innan dess. Undrar därför hur många vaggisar jag kommer att behöva? Caribe, härligt att du snart får börja igen och bra att du stod på dig. Jag förstår att du fick en chock över priset. Vi trodde, tills vi fick det förklarat för oss på kliniken, att två försök ingick i grundpriset. Det är sorligt vad folk kan profitera på andras olyckor. : ( Kram
    Du vet att man inte kan hämta ut den medicinen man har förrän man har förbrukat 2/3 delar av den man redan fått ut?

Har försökt det själv,men vart gruvligt besviken,då mitt Fragmin är rätt dyrt
  • isisisis
    saknarknytte skrev 2009-09-23 11:33:47 följande:
    Attans! Jag förklarade för gynen och han sa att han skulle skriva ingen spärr på receptet. Hoppas att det fungerar men gör det inte det så ska jag inte klaga för det verkar som om många av er har fått betala sina helt utan högkostnadsskyddet. Men det är klart kan man spara in så vore det toppen för många pengar går åt att betala behandlingen. Kram
    Det kanske går bra iaf
  • isisisis
    Bette skrev 2009-09-23 13:40:02 följande:
    Fel, jag hämtade ut allt mitt på en gång så jag hade hemma, det gick alldeles utmärkt här i Stockholm i alla fall. Bette
    Ja,här går det inte iaf.Helsingborg.
    Man måste ha använt 2/3 delar när man väl har fått sitt frikort.
    Det gällde både fragmin och progesteron.
    Så jag fick vackert vänta vilket innebar att jag inte kunde plocka ut det jag hade innan frikortet återigen var slut.
  • isisisis
    Bette skrev 2009-09-23 16:26:57 följande:
    Vad konstigt. Bette
    Jag tror du haft lite tur bara
    Det heter 2/3 dels regeln och gäller i hela sverige på alla apotek fick jag nyss veta Tyvärr.
  • isisisis
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-09-23 17:55:01 följande:
    På mitt apotek sa de att man bara får hämta ut medicin i "den takt" de förväntas gå åt (antar att det är 2/3 delar de menade). Om man tar ut tidigare får man inte rabatten ifrån högkostnadskortet, utan får betala fullt pris. Antar att någon tänkt till så att man inte skall "bunkra" medicin när man har högkostnadskortet och får den gratis...
    Precis,det är nog så
  • isisisis
    Hinos skrev 2009-09-25 14:28:51 följande:
    Ligger till sängs och mår skit idag efter två dagar... kollar på förlossningskliniken och då är det lätt att ångra sig...
    Hej på dig.Jobbigt att det aldrig lättar för dig.

Jag kollar också på förlossningskliniken,men jag blir stärkt av det.
    Det känns lite som terapiarbete innan det är dags.
  • isisisis
    Annikamarie skrev 2009-09-29 20:09:05 följande:
    Lycka till,Kramiis,några andra som är på gång. Tyvärr testade jag negativ. Nu vet jag inte hur det blir nästa gång, har 2 kvar i frysen. Ha det så bra därute!
    Beklagar Vet hur det känns
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa