• isisisis

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gottisen skrev 2009-10-13 19:35:42 följande:
    Fick precis mail från EGV Riga, han tyckte att jag skulle sluta nu med Prednisolon och Trombyl. Det stod inget om nedtrappning. Sedan så sa han att jag skulle prata med läkare här i Sverige för att diskutera hur jag skall sluta med Progesteron och östrogen. Tycker det verkar konstigt, det är ju han som borde berätta hur det skall gå till. Hur och när har ni slutat med era olika mediciner? Har för mig att jag förra gången trappade ner med östrogen och Progesteron mellan v 12-14. Är inte säker. Känner att det här problemet är inget jag orkar med nu.
    Bara det att de inte råder dig att trappa ned prednisolonet skulle få mig iaf att gå min egen väg och lita på andras rekommendationer istället.
    Prednislon ska ALLTID trappas ner försiktigt.
  • isisisis

Helt korrekt info ang medicinerna Actionvera
    Samma info jag fått från flera läkare.

Viktigt att poängtera detta då många kliniker utomlands har snabba nedtrappningsscheman eller helt tvära avslut.

Detta med moderkakan är mycket viktigt!

• isisisis
    Bette skrev 2009-10-14 12:06:41 följande:
    Du skall absolut inte sluta med kortisonet och trombylen nu. Jag trappade ned alla mediciner enl en plan jag fick av kliniken (AVA Riga). Jag slutade med kortisonet i vecka 14 och då hade jag redan trappat ned progesteron och östrogen. Det är kliniken som skall ge dig en nedtrappningsplan. Bette
    Det är klinikerna man ibland inte kan lita på Bette.

Råd för sjutton gubbar inte Gottisen att hon ska följa klinikens nedtrappningsschema när de råder henne att avsluta kortisonet utan nedtrappning!
  • isisisis
    Bette skrev 2009-10-14 12:14:18 följande:
    Du har nog inte läst hela mitt inlägg. Jag slutade i vecka 14 med det sista. Jag fick min nedtrappningsplan av min klinik, vad hennes klinik gör står för de. Bette
    Dina sista ord var "det är kliniken som ska ge dig en nedtrappningsplan"

Henns kliniks "plan" var att hon skulle avsluta preddarna tvärt.
  • isisisis
    kramiiis skrev 2009-10-14 12:20:29 följande:
    en fråga till er experter har ju TD imorgon på RD 14 , ifall det blir minus tycker ni jag ska sluta med medicnerna då eller vänta och ta ett nytt test på söndag? AVA sa att jag skulle sluta om det var minus på TD. Hur vanligt är det att det visar fel på RD 14? kram på er
    Det enda du inte ska sluta tvärt med är prednisolon.
    De andra kan du avsluta.

Jag kan bara råda dig hur jag hade gjort,och jag hade nöjt mig med 14 dagar.Om jag inte fått 2 dagarsodlade ,då kanske jag hade väntat någon dag till.

Håller tummarna
  • isisisis
    kramiiis skrev 2009-10-14 12:22:36 följande:
    och en till grej. Jag går alltid på toa på nätterna. Hur länge borde man hålla sig innan test? kanske ska satsa på blodprov istället
    Står inte det på paketet?
    Jag vet att det är 4 timmar iaf på ägglossningstesten.

Men de skiljer ju sig.De är det ju em tester.

Hcg är ju tillförlitligare,så kan du få ett så är ju det bättre.
    Men då måste du nästan ta ett till sen,om det visar något.
    Det är ökningen man ser om graviditeten är normal på
  • isisisis
    kramiiis skrev 2009-10-14 12:29:50 följande:
    näe det står ju inte, dumt nog. hmm.
    Ring gyn och be om ett hcg test tycker jag.
    Säg att din klinik vill att du tar det.

De har aldrig nobbat mig
  • isisisis
    plupp06 skrev 2009-10-14 14:06:16 följande:
    Kan meddela att jag testade i måndags kväll (rd 11) och jag såg ett svagt streck på stickan, gjorde nytt test på morgonen och samma resultat då! Jag fattar ingenting??!! Vågar ännu inte ta ut något i förskott, riktig testdag är på lördag så då ska jag ta det riktiga testet (har nu haft billiga stickor från testlagret). Har inte hunnit läsa i tråden, ska läsa ikväll hur det går för er andra. Kramis
    Hihi! Du som var så pessimistisk!
    Vad roligt! Jag viskar Grattis

Hoppas Kram
  • isisisis

Hoppas det går bra för er också iaf Geten och Kramis.
    Håller tummarna kvar iaf Kram

För Makima också såklart!

Jag har väl inte missat nån nu?

• isisisis
    geten skrev 2009-10-14 15:41:14 följande:
    kramiiis: Vi har ju inte betalat någonting själva men kommer att försöka att övertyga sambon att vi ska göra det om vi inte lyckas med frysisen. Vågar verkligen inte tro på ett + för min del denna gånng, tyvärr. Håller tummarna för dig att du får + imorgon!!!! isisisis: Tack, de kan nog hinna bli blå innan du får släppa dem är rädd att det kan ta några månader hoppas att det är ok.
    Jaaadå! jag är härdad ser du!

Det finns ju faktiskt billigare och lika bra kliniker för strax under 40000 också
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa