• elegi

Vrena morsorna snackar vidare..

Jaha tiden går fort när man har roligt så nu var det dags för ny tråd
    IGEN!!!

Välkomna alla som har koppling till/bor i Vrena att komma in och snacka skit med oss

• Svar på tråden Vrena morsorna snackar vidare..
  • elegi
    clara b skrev 2009-10-18 20:32:24 följande:
    Å fy fanken, Maria, skulle dött på stuberten av ren skräck! Tur att det gick bra att få bort, fy tusan vad det måsta gjort ont på honom. Hade en astrevlig gårkväll med väninnor och lite vin, hoppas på en till med lite andra väninnor om två helger. Det behövs verkligen lite roliga saker att se fram emot i höstmörkret. Ingen Vrenamamma som är sugen på en liten vinkväll? Tänker nog dra ihop något i höst, det kan vi behöva. Det förtjänar vi! Imorgon blir det en kortis för Elis och mig på Öppna, sen ska vi till förskolan och börja inskolningen. Wish me luck, vi ses imöra. Kram kram
    Ja vinkväll låter nice..

Maria
    Pratade inte du lite löst om v. 44 eller så när vi diskuterade Lindas tjejkväll?
  • maria8109

Harkel, det hade jag ju glömt bort. Fast jag funderade faktikst på att det snart borde bli av.. Men jag hinner inte kasta ut familjen nåt just nu.. Vi ska försöka klämma in en bröllopsdags-firar helg också... V 44 är mao kört, iaf att ha det hemma hos mig.

Linus är okej, det var just ögat som var värst, men när vi fått bort det så såg han att det hade kommit på handen också, då blev det nya illvrål, fastän han inte känt det tidigare. Han märkte nog att jag blev helt skakis och skärrad!

Lycka till idag Clara!!!!

Nån som läst i tidningen, typ förra veckan, om att vattnet kunde vara missfärgat denna vecka och att vattentankar skulle ställas ut? Jag hittar ingen info om det men jag blev upplyst om att det stått i SN.. Vore ju kul att veta om man ska dricka vatten eller leva camping liv denna vecka.

Svammel, som vanligt. Nu ska jag försöka få ordning på mina små kaniner, kanske kommer och tar en kopp kaffe snart, om jag hinner!

• clara b

När är v.44? Nästa vecka eller? Skit i den i såna fall, för jag jobbar, hehe.

• clara b

När är v.44? Nästa vecka eller? Skit i den i såna fall, för jag jobbar, hehe.

• Bosisen

Ja en vinkväll utan vin för min del för jag dricker inte vin men jag kan ju köpa något annat gott då.

Har nu storstädat hela lägenheten och haft tvättstugan på det.
    Och Benny har torkat golven för det är han duktig på och han tycker det är kul också tror jag för det är aldrig några problem att göra det.
    Så fint det blir när det är snyggt hemma man blir så glad då och Nathaniel kom hem och sa mamma städat och sa att det var fint och lukta de gott. Det är så kul för han älskar när vi har städat och det gör vi faktiskt en gång i veckan om ni undrar. Så det är inte så konstigt för Nathaniel heller men alltid så är det som det var längesen vi hade det fint och städat. Kul.

• maria8109

Gulp... Storstädar ni en gång i veckan???? Haha, här blir det kanske en gång i månaden om jag är på humör, vilket jag sällan är, så det blir nog varannan månad!! Men däremot HATAR jag när det fastnar saker under fötterna, typ smulor och sånt, så dammsuger gör jag flera ggr i veckan, kanske inte hela huset men kök och vardagsrum iaf!!

• elegi
    maria8109 skrev 2009-10-19 19:37:29 följande:
    Gulp... Storstädar ni en gång i veckan???? Haha, här blir det kanske en gång i månaden om jag är på humör, vilket jag sällan är, så det blir nog varannan månad!! Men däremot HATAR jag när det fastnar saker under fötterna, typ smulor och sånt, så dammsuger gör jag flera ggr i veckan, kanske inte hela huset men kök och vardagsrum iaf!!
    Låter som hemma hos mig ungefär
  • elegi

Men vart håller alla fikasugna mammor hus när man behöver dom???

Har ju överbliven tårta här som måste kastas idag om ingen äter upp den, har efterlyst nån som vill dricka kaffe och äta tårta med mig men ingen svarar...eller jo flera stycken som bor i andra delar av landet och inte kan komma hit bara på en fika en fm.

Efterlysningen har skett via fb

• Fia a
    elegi skrev 2009-10-20 08:54:41 följande:
    Men vart håller alla fikasugna mammor hus när man behöver dom???Har ju överbliven tårta här som måste kastas idag om ingen äter upp den, har efterlyst nån som vill dricka kaffe och äta tårta med mig men ingen svarar...eller jo flera stycken som bor i andra delar av landet och inte kan komma hit bara på en fika en fm.Efterlysningen har skett via fb
    Jag gillar att fika men har varit istan sen tidig morgon. Åkte 8 för Boris hade tandl.besök 9 å vi käkade frulle hos mamma. sen gick vi på stan eftersom jag var host tandis vid 11.
  • Bosisen

Maria: Jag STOR-städar inte varje vecka men tar sabeldraken runt hela lägenheten noga.
    Annars brukar jag ta våran Swiwel Sweeper och ta med när det är grus eller smulor som det ofta är varje dag.
    Storstädar gör jag väl varannan månad om det inte verkligen behövs eller har lust.
    Så så duktig är inte jag heller.

Svar på tråden Vrena morsorna snackar vidare..