• LuPeRo

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

icka: Igår var mina äggblåsor 14 mm så idag ska dom alltså vara runt 16-17 mm så jag tror inte det blir någon ÄL idag. Jag inbillar mig att det är för tidigt... Men jag kan ju ha fel

• LuPeRo
    TantTingeling skrev 2009-10-02 12:11:58 följande:
    Skrattar gott åt Ickas härliga ingående beskrivningar :)
    Det är du inte ensam om
  • LuPeRo

tankar2009: Jag sitter här helt stum, och det är inte lätt att göra mig mållös. Hur i hela fridens namn tänker man som vän i det läget? Brukar hon vara så oerhört egocentrisk utan en tanke på att det finns andra människor i detta universum?
    Antagligen har det inte varit hennes mening att vara så okänslig men när man sitter i den situationen du sitter i så kan man inte tolka den på något annat sätt. Nej ibland kan man inte bli annat än ledsen...

• LuPeRo

Ninni: Jag har själv suttit och kollat lite på nätet om Pre Seed. Många jämför det glidmedlet med Zestica som "bättrar" på spermier. Så tydligen ska det vara bra enligt dom flesta.
    Du får prova och sedan ge en recension

Ego: Sambon hjälpte mig med Pregnylen innan idag så nu är det bara att ligga i och hoppas (även det sköter sambon) på det bästa

• LuPeRo
    Ni får det att framstå som att vi är kaniner, men vi detta laget är man väll egentligen det ett par dagar varje månad

icka: Efter att ha kvidit i ca 10 minuter innan så lyckades sambon ta sprutan på mig Jag kan INTE se när nålen går in i huden. Allt annat kan jag klara av galant. Och sambon lyckades göra det helt smärtfritt
    (ankan är en ugly duckling som man kan få i spelet 'Farmville' på FaceBook )

Bettan: Vi har varit såååå upptagna hela helgen, men nu är butiken stängd så nu räcker det

Ninni: Jodå, jag tror det går bra här Nu antar jag att ÄL är över för denna gången så nu är det bara att sysselsätta sig i 2 veckor innan det är dags för mens, igen Hur går det själv?
  • LuPeRo

icka: Den där Anna Anka har jag hört en hel del om (har inte sett programmet själv). Men min mamma informerade mig om att hon kommer från Bjuv här i Skåne, ca 2 mil från min hemby
    Så vi kan låtsas att det är en hyllning till henne
    (hon får mig som skåning att skämmas ju)

tankar2009: Grattis till din syster (och till dig såklart)! Det är helt underbart att få en systerdotter (har själv 2 st)

Sanne: Jag tror att det låter bra så som ni gör nu. Har du fått höra något mer om dina provsvar?

Viktoria5: Jag kan tänka mig att det är en konstig känsla, men samtidigt kan det vara sunt för er att vänta. Inte bara fysiskt utan även psykiskt

Ninni: Ja nu är min butik stängd för denna gången
    Det värsta är egentligen att man endast rullar mellan lakanen vid ÄL-tider, resten av tiden så har man fullt upp med att leta symptom. Vilken cirkel man hamnat i egentligen

• LuPeRo

Sanne: Självklart kommer allt att gå bra hos läkaren. Men dom här sammanväxningarna, är det något som kan vara en risk vid graviditet? Att dom kan "framkalla" missfall?

Ja du, jag ska försöka att inte leta symptom, men som vanligt är det lättare sagt än gjort

Elsa: Välkommen hit!

tankar2009: Pergotime får man för att stimulera 'fram' ägg. Då jag har PCO så har jag ingen egen ägglossning (jo kanske 1 gång vart 5 år).
    Tabletterna är receptbelagda och jag fick dom utskrivna direkt då jag inte ägglossar själv. MEN, även många utan PCO får Pergotime

Ninni: Innerst inne vet jag om att det inte tagit sig denna månaden heller, men jag håller skenet uppe inför alla. Men jag är förberedd på mensen redan nu (man blir inte lika ledsen då)

• LuPeRo
    tankar2009 skrev 2009-10-06 21:29:15 följande:
    PillanPernilla: tack för ditt svar! Stort lycka till att det tagit sig den här månaden!!
    Tack och varsågod
    Bara kul att för en gångs skull kunna vara den som förklarar
    Annars är det oftast jag som frågar tycker jag!
  • LuPeRo

icka: Jaha, här kapar vi tråden på morgonkvisten
    Jag fick en liten höjning idag på tempen, men jag har fortfarande inte kommit in i det så jag har väll lite problem att räkna ut om det är bra eller inte
    Du och Bettan har nästintill exakta kurvor när man tittar på dom

Sanne: Nej vad jobbigt om du skulle ha både blödarsjuka OCH sammanväxningar. Men samtidigt känns det positivt att dom kollar upp det. Och är det nu så att det finns extra vävnad så är det bara positivt att dom tar bort det. För skulle du bli gravid igen så är ju chansen större att allt går bra hela vägen.

♥ Kramar till er alla ♥

• LuPeRo

Nu har jag varit duktig nog och skickat in min "uppsats" och till min glädje blev det ett VG. Wow
    Jag har undvikt den så länge men igår tog jag itu med den och skickade in den, som jag tydligen gjorde rätt i.

icka: Låter som en intressant kurs trots "innehållet". Som "TT" skrev så är det ett fascinerande ämne men kanske inte så upplyftande.
    Förresten, har du det varmare på kontoret nu? (har för mig att du fått nytt kontor)

Sanne: Självklart är det jobbigt med gravida kollegor. Men nästa gång är det du som sitter där och berättar att du är gravid i vecka 16, det är jag till 100% säker på
    När min telefon ringer så är det antingen vän S eller K. Egentligen spelar det ingen roll för båda är gravida i samma vecka Jag trodde inte att det skulle ta så hårt på mig som det faktiskt gjort...
    Men när ingen annan orkar hålla upp hoppet för oss så tänker jag göra det, eller ja försöka iallafall.

Tingeling: Oj oj, det där kommer du nog att få äta upp, dubbelt också. Du kommer att få precis ALLA krämpor (även dom man inte vill ha) men sedan kommer det ut ett litet spralligt barn som gör att det varit värt det

Lite ego nu på morgonkvisten
    Min kurva har nu bestämt sig för att jag är på "3 DPO" något som inte riktigt stämmer. Sprutan intogs i lördags alltså borde jag haft ÄL runt lördag-söndag. Men kurvan hittade en liten dipp i måndags som den sedan fastnade på. Ska jag låta det stå kvar eller ska jag sätta in ett eget datum för ÄL?

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet