30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
Ninni: Hur är det själv?
Ninni: Hur är det själv?
Ninni: Ja du det där med att vara omringad av gravida gäller här med. Min väninna som envist vill dra upp sin graviditet gjorde just det idag.
Jag missunnar inte henne den glädjen, men det är jobbigt att lyssna och prata om det när det känns som att man är mil ifrån sitt mål.
Det är nog därför som mitt humör pendlar idag. Jag är ledsen, glad, arg, lat, irriterad, trött och en himla massa annat.
Inte lätt att vara kvinna ibland
icka: Jag lät mig själv vara lite nere igår och idag känns allt mycket bättre Man kan inte gå runt och må dåligt för jämnan (som jag gjorde innan).
Ang vänner som är gravida/har barn.
Du slog huvudet på spiken där tror jag, att det är inte barnen man har problem med, det är ju alla magar. Vetskapen om vad som växer där inne drar ju fram en avundsjuka som inte är av denna planet.
Jag tycker det verkar som att du har det rätt klart för dig hur planen ser ut för er. Försök lite så där smått då och då, händer det så händer det.
Detta alternativet är nog det bästa för din kropp då du annars kanske riskerar att vänta fyrlingar eller något
ickavännen, släng ett öga på min kurva. Vad i hela fridens namn sysslar min temp med? Är det verkligen normalt att den hoppar så mycket?
Hmmm, det där kommer att ta mig evigheter att lära mig
Bettan: Dagen med stort "D" för dig idag. Håller tummarna på att läkaren kan ge dig ett vettigt svar!
icka: Ja nu ser jag att det ser ut lite så för dig också. Kroppen kan vara underlig ibland. Men jag måste säga att det är lättare att tempa än att räkna dagar till ÄL eller använda ÄL-test.
icka: Det är alltid värt ett försök att inte känna efter
icka: Jag kommer ju att få Pregnyl spruta av min läkare vilket gör att jag kan räkna ut min ÄL. Ska jag då manuellt sätta ett kryss i det hela?
Äggviteflyt och HSO-tapp? Nu har du nog tappat mig på vägen. Speciellt det där med tappen.
"När butiken är öppen"
Det var ju också ett uttryck för att vara redo (det ska jag säga till sambon; -sådär älskling, nu är butiken öppen! )
icka: Nja, nu så tror jag nog att det trillade rätt hos mig Det kommer säkert fler frågor senare... Som det är just nu så vet jag inte om jag känner för att rota i tappen, den vill nog vara ifred (intalar jag mig) Så om jag har hög temp 3 dagar i rad och sedan får en temp-dipp, kommer FF att registrera det som ÄL då?
TT: Nä men vad spännande det blev nu *klappar händerna*
Jag hoppas att det blir starkare och att det studsar runt en liten sockerbit därinne
icka: Jaha, temp-dippen kommer innan. Jag har varit helt hundra på att den kom efter ÄL. Ja men då lärde jag mig något nytt idag
Jag lär nog behöva ha hjälp med att tyda allt vid ett senare tillfälle. Just nu fyller jag bara i det jag kan fylla i
Ninni: Som du märker har inte jag heller så stor koll på något
Tur man har icka i tråden
TT: Jag tänker iallafall smyga in ett litet 'Grattis' till dig
TT: Jag förstår att du inte vill ta ut något i förskott. Men jag tänker hoppas på det bästa iallafall
Jag vet inte vad jag/vi ska göra denna helgen. Tror sambon ska jobba några timmar imorgon och på söndag kommer en vän till honom hit.
Men i övrigt har jag absolut ingen aning. Kanske bio