• LuPeRo

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

TT: Mmmm, nu skrev du något som gjorde mig sugen. Dom berömda kladdkakemuffinsen som florerat på FL ett tag. Jag ska nog genast göra en hög

Bettan: Yes!!! Nu äntligen händer det något Visst, en månad till blir drygt men samtidigt är det kanske större chans att mensen faktiskt kommer.

Ninni: Jag förväntar mig en recension på filmen imorgon för det är just den vi vill se här hemma

icka: Jaha du, hela din helg är fullspäckad med både det ena och det andra När vi ändå är inne på ämnet trädgård, själv ska jag klippa ner min änglatrumpet och ta in den. Sen ska jag plantera ljung i mina balkonglådor. Sedan ska jag plantera om min lilla jordgubbsplanta så den står sig över vintern. Så min helg blev rätt livlig trots allt

• LuPeRo

TT: Stort grattis igen till dig Denna gången VET jag att allt kommer att gå bra och därmed basta

icka: Jag har inte orkat skriva på uppsatsen nu på ett tag. Men idag har jag bestämt mig för att göra det, jag MÅSTE blir färdig nu
    Ja om jag inte fastnar på FL vill säga! Hur går det för dig med allt?

Bettan: Trist att du har så oerhört ont, men samtidigt känner jag att jag vill säga "yey, äntligen kom den". Har du pratat med din läkare ännu?

Viktoria5: Har dina blödningar upphört är det bara att köra på
    Jag blödde mer vid mitt tidiga MF än vid mitt MA. Så kroppen kan vara väldigt underlig ibland.

Ego:
    Dum fråga kanske, men vad är TSH? Jag tror att jag behöver en ordentlig undervisning i alla dessa prover m.m om jag ska kunna hänga med

• LuPeRo

Wow, här har hänt en hel del

icka: Härligt med lite extra pengar? Bestämt dig för vad du ska göra med dom? Kanske en resa...?

Ninni: Nej usch vad jobbigt! Som dom andra skrivit så finns det många okänsliga människor därute. Eller egentligen är dom inte okänsliga då dom inte tänker på vad dom säger. Men det är en okänslig handling...
    Kram tillbaka ♥

Viktoria: Du gjorde helt rätt i att säga som det var. Mycket kan man stå ut med men när man nyligen fått MF och någon klappar en på magen så slår det runt i huvudet...

Bettan: Jag vet inte vad jag ska råda dig till. Men du är en smart och vettig kvinna så jag tror att du kommer att ta rätt beslut

Ego: Var på VUL idag. 2 äggblåsor, 1 på vardera sida som mätte 14 mm styck. Slemhinna var på 8 mm. Så på lördag (när blåsorna är runt 18-19 mm) är det dags för Pregnyl sprutan. Så denna gången får jag ta den hemma *gulp* Ja ja, det blir väll en vana den också snart

• LuPeRo

icka: Visst är det skönt att man fortfarande reagerar på Pergotime. Men jag vet ju innerst inne om att det inte tar sig denna månaden heller... Nja, sambon var med förra gången och då "undervisades" han i hur han skulle blanda och injicera (han har gjort det på mig innan). Så tyvärr är jag inte så tuff utan det blir sambon som fixar det åt mig
    Men BM som var där sa att jag endast skulle använda hälften av vätskan. Att det var onödigt att ta allt då det är pulvret som är viktigast. Ja ja, man får väll göra som dom säger för en gångs skull

Studielånet är ju alltid skönt att bli av med så det är en bra idé. Men sedan tycker ju jag att du och sambon borde ta en weekend resa ner hit igen så man får möjlighet att träffa dig (som vi sagt i snart ett halvår)

Hur tycker du att min temp-kurva ser ut? Förresten, vad betyder "DPO"?

• LuPeRo

icka: Hmmm, allt som har med den där kurvan förvirra mig helt
    Helsingborg går hur bra som helst för mig/oss då vi bara bor ca 15 minuter därifrån. Jag var där senast idag hos min läkare
    Åh vad kul det hade varit om vi hade kunnat pricka in en helg

• LuPeRo

Bettan: Sambon och jag har faktiskt pratat om att åka upp till Gbg. Min kusin har en lägenhet där någonstans som vi skulle låna. Men antingen är dom där eller deras barn så vi får se om den är tillgänglig för oss snart

Tyvärr har jag ingen kontakt med honom men jag har hört en massa bra om honom från många. Så jag funderar faktiskt på att kontakta honom OM jag någonsin skulle bli gravid igen (eller om jag inte blir det). Någon som kan inboxa mig med hans nummer och e-mail om det finns?

• LuPeRo
    BettanB skrev 2009-10-01 17:08:48 följande:
    inboxar. Hoppas det kommer fram.
    Visst kom det fram, tack så jättemycket
  • LuPeRo

God morgon i tråden!

Bettan: Får vi möjlighet att komma upp så tar vi den, och då måste vi passa på och träffas. Det hade varit sååå kul

icka: Men hallå ja, det måste vara riktigt kallt på ditt kontor. Kan du inte be dom skruva upp värmen eller ställa in ett element till dig. Man kan ju inte riktigt koncentrera sig när det är så kallt.
    Åh vad härligt med snö! Det dröjer nog innan den kommer hit så jag får väll fortsätta längta

Ego: Nu börjar jag bli riktigt nervös inför att ta sprutan hemma imorgon. Jag och sambon konstaterade att jag skulle aldrig kunna bli en sprutnarkoman för jag klarar inte av att se en nål gå in i huden *ryser*
    Och nu har nog min temp fått fnatt. Vanligtvis ligger den på över 36, men idag slog den i botten tror jag på 35,87. Antingen är jag sjuk eller så har något blivit oerhört fel *suckar*

• LuPeRo

icka: Min ÄL-dipp ser ut som om den slog i botten, riktigt rejält Sprutan ska jag inte ta förrän imorgon (lördag) så min ÄL kommer mellan lördag och söndag isåfall tror jag, senast måndag
    Hur ska tappen vara nu då? Låg och öppen?

Liss: Jag inbillar mig att det är säkrare med att tempa. Det är iallafall billigare Och nu efter att ha tempat i 1 vecka så kan jag säga att det är riktigt kul. Man börjar ju skymta ett mönster (trots att jag har höga berg och djupa dalar på min kurva )

• LuPeRo

icka: Men om den sitter högt upp så kanske man inte når den (jag har inte så långa fingrar tyvärr)? Där är nog inget som avskräcker mig mer nu, jag tror man har analyserat allt man kan inifrån och ut
    Men visst, det låter inte så där superfräscht direkt
    Då ska man alltså rota runt lite för att hitta något mjukt med ett hål i och sedan kolla om man har broar med slem därnere. Det här kommer att bli en intressant dag tror jag

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet