• LuPeRo

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Min temp sjönk rätt bra idag så jag antar att mensen är på intågande
    Någon som vet när mensen kommer efter att tempen gått ner, är det samma dag eller dagen efter?

• LuPeRo

Bettan: Då är det bara att vänta in den. Mensen borde komma idag tror jag.

Har nu även haft ett litet samtal med sambon och nu vill han genomgå en utredning på sig själv. Det är trots allt 9 månader sedan mitt MA och inget har hänt. Jag har blivit kollad på alla sätt och på mig ser allt bra ut. Men det är 2 år sedan sambon blev kollad senast, då var hans spermaprov normala. Någon som har tips på hur man kan "pigga" upp spermier?

• LuPeRo

Nu ska jag strax titta på film med sambon och en vän till honom. Jag har bakat amerikanska muffins med banan och choklad som vi ska mumsa på.
    Mensen har inte dykt upp ännu men det känns som om den kommer när som helst.

Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll ☼

• LuPeRo

Liss: Inte ska du be om ursäkt, vi alla har rätt att må dåligt ibland och då måste man "prata" av sig. Så för min del får du skriva hur mycket du vill.
    Men jag förstår hur du menar. Jag har inte pratat eller träffat mina vänner på ett bra tag nu. Inte bara för att dom är gravida utan även för att jag inte är det bästa sällskapet för tillfället. Men jag kommer att resa mig igen, och det kommer du också att göra

Uppdatering:
    Fortfarande ingen mens och en miniliten höjning på tempen i morse. Men jag känner att den är på väg för den var ju helt otroligt vilken mensvärk jag har. Nu ska jag ringa min trevliga läkare och försöka få igenom ett spermaprov till sambon *suck*

• LuPeRo
    Idag är det jag som kapar tråden märker jag. Det var stängt hos min läkare idag, dom är tillbaka den 21 oktober. Vart mer kan man vända sig för att få ett spermaprov? Till en urolog eller lasarettet?
  • LuPeRo

Jemema: Testade tidigare idag, fortfarande -.

Den där tjejen var ju lite mindre smidig om jag får säga min mening
    Men det är fullt normalt och helt okej för dig att känna som du gör. Man blir avundsjuk på alla dom som blir gravida trots p-piller och sedan går och gör abort... En gammal "vän" till mig gjorde 3 abort på 3 månader. Det var just då som vår vänskap svalnade av...
    Sänder en massa värmande kramar ♥

• LuPeRo

Ninni: Mensen dök upp precis så det är bara att ta nya tag. Sist vi blev utredda är ju som sagt för ca 2 år sedan. Blodprov, spermaprov, alla andra prover som skulle tas. Jag har även gjort glukosbelastingen
    Alla mina prover var normala förutom förhöjningen av manligt hormon pga PCO. Sambons spermaprov var helt normala enligt överläkaren i Lund. Och tydligen var dom bra då jag varit gravid 2 gånger. Men nu står det ju still som sagt. Därav att jag vill ha nytt spermaprov på sambon... Men jag lovar att uppdatera om allt

Jemema: 26 november verkar ju långt borta, men denna tiden kommer att gå fort. Jag hoppas verkligen att ni får en MF-utredning

Bettan: Faktiskt, skit också Men nu behöver jag inte vänta mer på mensen iallafall. Det värsta genom att den kom idag är för att det inplanerade VUL:et (mellan dag 12-14) blir mellan 30 okt och 1 nov. Min läkare har stängt alla fredagar. Så nu blir det VUL på dag 11. Detta bådar inte gott alls...

• LuPeRo

icka: Va skönt att det händer något. Förhoppningsvis behöver du inte vänta så länge på provsvaren. Desto tråkigare med bilen. Även vår har ju ett behov av reparation men jag får inte tummen loss att ringa och boka tid för det bara *suck* Är inte riktigt på humör...

Ang ÄL så vet du nog mitt svar, kör på så det ryker

Jemema: Även jag tror att det bästa är att vänta ett tag till innan du öppnar butiken för "något"

• LuPeRo

Jemema: Jag skrattade åt ett TV-program 4 dagar efter mitt MA. Mitt i allt så insåg jag att jag skrattade, började känna mig skyldig (för man SKA ju vara ledsen hela tiden) och sedan sprutade tårarna för det.
    Så ja, jag förstår hur du menar
    MEN, det är helt okej att skratta och le, eller att se fram emot något. Det som har hänt, ja det har ju hänt. Självklart sörjer man, men man behöver inte gråta eller se sur ut för att vara ledsen. Kläm du av ett leende om du vill det eller skratta åt Mr Bean (kom inte på någon annan), du FÅR det

• LuPeRo

Jemema: Det är en svår sits vi sitter i och den är även helt ny för oss. Detta är ju inget som händer varje dag och därför blir det svårt att agera utifrån något som hänt 1, 2 eller 3 gånger (även fler för vissa).
    Men jag känner ofta som du, att jag har ingen anledning att vara glad då allt detta är MITT fel. Precis som du så måste jag släppa dom känslorna, för det är som 'Liss' skriver, vi kämpar på så gott vi kan. ♥ Kram ♥

Liss: Jag ska se om jag kan göra några smileysar till dig.

: - ) =
    ; - ) =
    : - p =
    : - ? =
    8 - ) =
    : - ( =

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet