• Mamma Pethra

Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?

Finns här några fler Göteborgare som hoppas på att plussa i sommar? Vore kul att kunna följas åt i sådana fall.

Vi, min man och jag, har en liten Cornelia, född juli -07, sedan tidigare och vill nu så gärna kunna ge henne ett syskon. Jobbade hårt i vintras men efter ett missfall så försvann suget men nu är vi på det igen och hoppas så men tar det som det kommer.

• Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?
  • Tessan S

Fru R: Jag ÄL-testade nu mest bara för att se att kroppen kommit i gång. Men vi har inte brytt oss om testen i övrigt utan myst på som vanligt när vi känt för det. Nu hade vi tur som myste i fredags natt och i lördags morse var testet positivt, precis som när jag blev gravid med dottern.
    Men det är nog lätt att bli stressade av testen och att man MÅSTE ha sex inom två dygn i fall det gått några dagar sen sist.

• Lilla Fjun

Fru R skrev 2009-07-13 08:13:01 följande:

Ok, kan någon vara snäll och förklara för mig?!?Ledsen för att det blir lite detaljerat..Hade ont i äggstocken i måndags, kollade inte mina flytningar då.Sedan har jag mer haft lite mjölkiga flytningar som inte varit speciellt trådiga på pappret. Var (tills nu!) ganska säker på att jag haft min äl men nu när jag gick på toa så hade jag trådiga flytningar när jag torkade mig. På pappret alltså... Helt allvarligt, vad är detta ?!?
    Har oxå trådiga flytningar nu efter ÄL men det är inte samma kvalitet på dem om man jämför med ÄL-flytningarna så det är nåt annat.
  • Mamma Pethra

Så där tjejer, nu har jag testat med sticka från Babytime. Det finns ett svagt svagt streck där, syns tydligare när man håller det mot dagsljuset men jag litar inte på det så jag skall köpa CB senare i dag.

Men jag har lite symptomer;

(dessa har jag ej vid pms)
    Trött, orkar inte med lika mycket som tidigare
    Vattniga flytningar (kanske inte en symptom men jag har aldrig det annars)
    Ont i bröstvårtorna vid berörning
    Illamående, framför allt på kvällarna som blir bättre om jag äter något
    Molnande värk i tjejmagen (har jag även vid pms)
    Kraftiga humörsvängningar (har jag även vid pms men inte så kraftiga och inte så tidigt)

Spännande det här, intalar mig dock att jag inte är gravid så att man inte blir besviken men det är svårt eftersom symptomerna känns så uppenbara men det kan också vara kraftig pms denna månad, försöker jag vara smart nog att intala mig.

• browniieee

Mamma Pethra skrev 2009-07-14 07:21:05 följande:

Så där tjejer, nu har jag testat med sticka från Babytime. Det finns ett svagt svagt streck där, syns tydligare när man håller det mot dagsljuset men jag litar inte på det så jag skall köpa CB senare i dag.Men jag har lite symptomer;(dessa har jag ej vid pms)Trött, orkar inte med lika mycket som tidigareVattniga flytningar (kanske inte en symptom men jag har aldrig det annars)Ont i bröstvårtorna vid berörningIllamående, framför allt på kvällarna som blir bättre om jag äter någotMolnande värk i tjejmagen (har jag även vid pms)Kraftiga humörsvängningar (har jag även vid pms men inte så kraftiga och inte så tidigt)Spännande det här, intalar mig dock att jag inte är gravid så att man inte blir besviken men det är svårt eftersom symptomerna känns så uppenbara men det kan också vara kraftig pms denna månad, försöker jag vara smart nog att intala mig.
    ohh jag vågar mig på ett GRATTIS
  • Mamma Pethra
    browniieee skrev 2009-07-14 07:25:58 följande:
    ohh jag vågar mig på ett GRATTIS
    Ja du är våglig du
    Tack men jag tar inte ut något i förskott, vågar inte lita helt på teststickor heller, har hört så mycket dåligt om dem men jag hade ett kvar hemma sedan i vintras så det fick duga.
  • browniieee

Mamma Pethra skrev 2009-07-14 07:28:02 följande:

Ja du är våglig du Tack men jag tar inte ut något i förskott, vågar inte lita helt på teststickor heller, har hört så mycket dåligt om dem men jag hade ett kvar hemma sedan i vintras så det fick duga.
    hehe nee förhoppningsvis e d bra nyheter
  • Fru R

Mamma Pethra: Håller alla tummar jag bara kan hitta! Spring till apoteket kvinna!

• Mamma Pethra

Fru R skrev 2009-07-14 07:52:04 följande:

Mamma Pethra: Håller alla tummar jag bara kan hitta! Spring till apoteket kvinna!
    haaha du är go du
  • Makane

Så där tjejer, nu har jag testat med sticka från Babytime. Det finns ett svagt svagt streck där, syns tydligare när man håller det mot dagsljuset men jag litar inte på det så jag skall köpa CB senare i dag.Men jag har lite symptomer;(dessa har jag ej vid pms)Trött, orkar inte med lika mycket som tidigareVattniga flytningar (kanske inte en symptom men jag har aldrig det annars)Ont i bröstvårtorna vid berörningIllamående, framför allt på kvällarna som blir bättre om jag äter någotMolnande värk i tjejmagen (har jag även vid pms)Kraftiga humörsvängningar (har jag även vid pms men inte så kraftiga och inte så tidigt)Spännande det här, intalar mig dock att jag inte är gravid så att man inte blir besviken men det är svårt eftersom symptomerna känns så uppenbara men det kan också vara kraftig pms denna månad, försöker jag vara smart nog att intala mig.
    Samma här. Testade imorse med en testlagret sticka och där var ett svagt svagt streck. Litar inte heller på det så det blir cb. Köper det nog idag och testar imorgon.

Har nästan samma symtom som du, fast mina flytningar har jag aldrig haft koll på direkt så de märker jag ingen skillnad på. ;) Märker det allra mest på mina bröst som känns lite större och är väldigt ömma, men även mensvärk fast utan någon mens då. Brukar jag aldrig ha annars. Brukar få ont samma dag som mensen kommer och än lyser den med sin frånvaro.

När har/hade du bim?

Håller tummarna för att cb visar + för oss bägge. :)
  • Mamma Pethra
    Makane skrev 2009-07-14 08:39:19 följande:
    Samma här. Testade imorse med en testlagret sticka och där var ett svagt svagt streck. Litar inte heller på det så det blir cb. Köper det nog idag och testar imorgon. Har nästan samma symtom som du, fast mina flytningar har jag aldrig haft koll på direkt så de märker jag ingen skillnad på. ;) Märker det allra mest på mina bröst som känns lite större och är väldigt ömma, men även mensvärk fast utan någon mens då. Brukar jag aldrig ha annars. Brukar få ont samma dag som mensen kommer och än lyser den med sin frånvaro. När har/hade du bim? Håller tummarna för att cb visar + för oss bägge. :)
    Åhh vad spännande!
    Jag brukar inte heller ha mensvärk i förväg utan den brukar komma dagen innan. Jag har BIM på fredag och du?
Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?