• Mamma Pethra

Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?

Finns här några fler Göteborgare som hoppas på att plussa i sommar? Vore kul att kunna följas åt i sådana fall.

Vi, min man och jag, har en liten Cornelia, född juli -07, sedan tidigare och vill nu så gärna kunna ge henne ett syskon. Jobbade hårt i vintras men efter ett missfall så försvann suget men nu är vi på det igen och hoppas så men tar det som det kommer.

• Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?
  • Mamma Pethra

Jag är nog gravid, testade svagt med CB både i går och i dag men jag är försiktig med att ta det till mig för sist jag testade svagt dagarna innan BIM så slutade det med missfall på BIM+4. Men det är kul om det verkligen går vägen denna gång.

• Makane

Mamma Pethra skrev 2009-07-15 08:25:03 följande:

Jag är nog gravid, testade svagt med CB både i går och i dag men jag är försiktig med att ta det till mig för sist jag testade svagt dagarna innan BIM så slutade det med missfall på BIM+4. Men det är kul om det verkligen går vägen denna gång.
    Återigen, samma här. Testade med Cb imorse och det blev positivt, men det var svagt. Frågade mannen och han såg det med (och han är skeptisk till att jag redan kan vara gravid ;)) så jag vågar nog säga att jag är gravid. Men är också lite rädd när det är så svagt. Fast det är ju fortfarande innan bim, så det kanske inte är så konstigt?

Hoppas verkligen inte det blir mf för någon av oss. Håller tummarna!

Jag tar iallafall till mig gratulationerna nu. Gravid bör jag ju vara när både testlagret och cb visar positivt. Tack så mycket allihop!
  • Mamma Pethra
    Makane skrev 2009-07-15 08:38:58 följande:
    Mamma Pethra skrev 2009-07-15 08:25:03 följande:
    Återigen, samma här. Testade med Cb imorse och det blev positivt, men det var svagt. Frågade mannen och han såg det med (och han är skeptisk till att jag redan kan vara gravid ;)) så jag vågar nog säga att jag är gravid. Men är också lite rädd när det är så svagt. Fast det är ju fortfarande innan bim, så det kanske inte är så konstigt? Hoppas verkligen inte det blir mf för någon av oss. Håller tummarna!Jag tar iallafall till mig gratulationerna nu. Gravid bör jag ju vara när både testlagret och cb visar positivt. Tack så mycket allihop!
    Se där, ett litet grattis vågar jag nog smyga mig på. Mina test har bara blivit starkare ju längre de har legat. Det svaga plusset har dykt upp inom 5 minuter men blivit tydligare efter de utsatta 10 minuterna. Det är så spännande!
  • Fru R

Ett plus är väl ett plus! Heter det inte så?!??
    Vågar mig på att gratta er båda! GUD så kul!

• Makane

Mamma Pethra skrev 2009-07-15 08:43:32 följande:

Se där, ett litet grattis vågar jag nog smyga mig på. Mina test har bara blivit starkare ju längre de har legat. Det svaga plusset har dykt upp inom 5 minuter men blivit tydligare efter de utsatta 10 minuterna. Det är så spännande!
    Ja förlåt, glömde ju gratulera dig. :) Så inne i min egna lilla värld. Grattis! Jag hann inte kolla så länge på mitt idag eftersom jag hade lite bråttom till jobbet, så jag vet inte alls om det blir starkare eller svagare.

Ja, det är verkligen spännande. :)
  • Makane

Fru R skrev 2009-07-15 08:49:47 följande:

Ett plus är väl ett plus! Heter det inte så?!??Vågar mig på att gratta er båda! GUD så kul!
    Tack Fru R! Jag har ju hört det också så jag litar på mina nu. :)
  • Mamma Pethra

Fru R skrev 2009-07-15 08:49:47 följande:

Ett plus är väl ett plus! Heter det inte så?!??Vågar mig på att gratta er båda! GUD så kul!
    Tack och som det sägs, ett plus är ju ett plus så hoppet växer ju mer jag vågar tillåta mig tänka att jag kanske är gravid. Men jag är så oerhört skeptisk och vill ha ett fett plus för att våga tro på det själv eftersom det såg likadant ut när jag fick mf sist. Men då blev samtidigt inte plussen starkare allt eftersom tiden gick.
  • Fru R

Mamma Pethra: Kan förstå det! Hade nog också gärna velat ha ett stort FETT plus! Men jag hade å andra sidan ändå smidigt planer på hur rummet skulle göras i ordning och kollat vilka bebismöbler som skulle passa!

• Tessan S

Grattis till er båda!

En annan har ju MINST en vecka innan man ens kan tänka på att testa.
    Ingen mer som är på G?

Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?