Inlägg från: Mamma Pethra |Visa alla inlägg
  • Mamma Pethra

Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?

Finns här några fler Göteborgare som hoppas på att plussa i sommar? Vore kul att kunna följas åt i sådana fall.

Vi, min man och jag, har en liten Cornelia, född juli -07, sedan tidigare och vill nu så gärna kunna ge henne ett syskon. Jobbade hårt i vintras men efter ett missfall så försvann suget men nu är vi på det igen och hoppas så men tar det som det kommer.

• Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?
  • Mamma Pethra

Åh vad skoj!

Lolofant: Jag har BIM den 17 juli, när har du BIM Tessanu?

• Mamma Pethra
    Lolofant skrev 2009-06-30 16:12:13 följande:
    Spännande att följas åt! Blir spännande veckor nu! Blev moster idag så jag hoppas att mer bra saker ska hända nu i sommar på bebisfronten
    Men vad kul, grattis! Längtan blir ju alltid lite större när någon i ens omgivning får barn. Vi har själv vänner som fick barn i lördags och de som skall få nu i höst.
  • Mamma Pethra
    Lolofant skrev 2009-06-30 16:23:40 följande:
    Ja visst blir suget lite större! Har fått bild på lilltjejen men tyvärr så bor syster i malmö så det dröjer några dagar innan jag får träffa dem! är väldigt svårt att inte kasta sig i bilen direkt och åka ner
    Det förstår jag.
  • Mamma Pethra

Hej tro hopp och kärlek!

Jag bor i Eklanda-Mölndal.

• Mamma Pethra
    Den 24:e förutsatt att jag har samma cykel som innan förra graviditeen.Vi bor i Lunden
    Då blir det extra spännande eftersom BIM för oss alla infaller inom en veckas tid.
  • Mamma Pethra
    Makane skrev 2009-06-30 17:09:37 följande:
    Hej!Jag bor i Kungsbacka, men det kanske är tillräckligt nära Göteborg för att hoppa med här? ;) Är vårt första försök den här månaden med vårt andra barn. Har en flicka född -05 sedan tidigare. Har gissat på att min bim är 16 juli, men misstänker att det kan bli något tidigare för jag tror att jag har äl idag, men fl tror att jag har det på torsdag. så vi får se helt enkelt. men någonstans där.
    Självklart är du välkommen här!
    Uträknaren här visar också att jag har ÄL först på fredag men jag känner redan av den, har ont i tjejmagen och börjar svullna nu. Får alltid pms i samband med min ÄL. Så vi får se vad som händer.
  • Mamma Pethra
    Cinza skrev 2009-07-01 09:12:18 följande:
    Hej!Jag bor i Lunden och jag och mannen försöker för fulla muggar. Vi har en liten Elias sedan tidigare, men vi förlorade honom för drygt ett år sedan. Nu är vår högsta önskan att få ett syskon till honom. BIM borde bli kring den 20:e juli. Stort lycka till, till oss alla!
    Hej Cinza!
    Vad ledsen jag blir men jag hoppas så och håller tummarna för att det går vägen nu. Har ni försökt länge?
  • Mamma Pethra
    Tessan S skrev 2009-07-01 09:42:22 följande:
    Cinza: Hoppas på ett lyckligare slut den här gången. Var i Lunden bor ni?Det blir verkligen spännande här om ett par veckor Det verkar som de flesta här har fått barn tidigare. Hur gick det för er då. Tog det lång tid, eller sa det bara "pang" så var ni gravida?
    För oss gick det på första försöket förra gången, i vintras gick det på tredje men det slutade ju tyvärr i tidigt missfall. Nu är det första försöket, känns inte fullt lika lätt denna gång. Eftersom det gick så lätt förra gången så var vi naiva nog att tro att det skulle vara lika lätt nu.
  • Mamma Pethra

Nej man skall nog inte hoppas för mycket, då blir det bara en besvikelsen när mensen kommer. Vi har sagt att vi tar det som det kommer, inte ha för höga förväntningar och försöka slappna av nu. Ju mindre press och stress, desto större är chansen att det bara händer tror jag.

Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?