• Mamma Pethra

Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?

Finns här några fler Göteborgare som hoppas på att plussa i sommar? Vore kul att kunna följas åt i sådana fall.

Vi, min man och jag, har en liten Cornelia, född juli -07, sedan tidigare och vill nu så gärna kunna ge henne ett syskon. Jobbade hårt i vintras men efter ett missfall så försvann suget men nu är vi på det igen och hoppas så men tar det som det kommer.

• Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?
  • browniieee

Mamma Pethra skrev 2009-07-06 08:44:31 följande:

Vad tråkigt men så är det ju också en vecka kvar så allt kan hända.Jag har "mensvärk" till och från, får kräkkänslor då och då och sen så upplever jag det som att vitlök stinker sopor, märkligt men jag klarar inte av doften av vitlök längre och jag som äääälskar vitlök...
    nja en vecka e d inte.. d e antingen 3 eller 4 dagar kvar (mest troligt 3 dagar)..
  • Tessan S

browniieee: Hoppet är inte ute förrän tant röd kommer på besök . Fast man känner ju lite själv såklart. Hoppas fortfarande för din skull i allafall.

Här hemma så hyllar vi regnet den här veckan eftersom det blir så mycket lättare att göra barn när det inte är 40 grader i sovrummet

• browniieee
    Tessan S skrev 2009-07-06 09:26:41 följande:
    browniieee: Hoppet är inte ute förrän tant röd kommer på besök . Fast man känner ju lite själv såklart. Hoppas fortfarande för din skull i allafall. Här hemma så hyllar vi regnet den här veckan eftersom det blir så mycket lättare att göra barn när det inte är 40 grader i sovrummet
    ne d e sant men jag vet vad jag vet
  • Tessan S
    browniieee skrev 2009-07-06 09:29:34 följande:
    ne d e sant men jag vet vad jag vet
    Tråkigt! Om det är långa veckor mellan ÄL och mens så är det ju ingenting emot hur långt det känns innan man kan försöka igen.
  • browniieee
    Tessan S skrev 2009-07-06 09:32:35 följande:
    Tråkigt! Om det är långa veckor mellan ÄL och mens så är det ju ingenting emot hur långt det känns innan man kan försöka igen.
    ja precis... känns som en evighet dit!! o sedan ytterligare en evighet mellan ÄL till BIM igen..
  • Fru R
    Tessan S skrev 2009-07-06 09:26:41 följande:
    browniieee: Här hemma så hyllar vi regnet den här veckan eftersom det blir så mycket lättare att göra barn när det inte är 40 grader i sovrummet
    Hejar på regnet härifrån också!

browniieee: ska nog läsa tidigare inlägg lite bättre. Trodde tanten hade kommit men att du ändå hade testat för att vara säker. Får skylla på att jag inte har huvudet med mig idag

Själv känner jag mig nästa lite nervös och pirrig inför att jag ska ha äl i veckan. Känner mig som en tonåring som sitter och tvinnar håret och biter mig i läppen inför min man!
  • Cinza

Hej på er!

Nu vankas två veckor av lång väntan... Jag försöker att inte hoppas för mycket. Hur vanligt kan vara egentligen att det tar sig med en gång, två gånger på raken? Jag vill verkligen sååå gärna bli gravid nu. Två av mina bästa vänner som jag mött genom spädbarnsfonden är gravida nu. Det hade varit underbart om vi tre hade kunnat få ungefär samtidigt. Då hade vi kunnat ha en egen mammagrupp. Jag tror att det kommer kännas konstigt för mig att vara med i en vanlig.
    Oj då. Det här blev mycket svammel.

Tessanu: Du har helt rätt. Inte så roligt att göra barn när det är 40 grader i sovrummet Själv är jag lite sur över att kylan kom när vår "verkstad" var över.

Ett stort lycka till, till alla som väntar på BIM och ÄL.

• browniieee

Fru R skrev 2009-07-06 09:52:30 följande:

Hejar på regnet härifrån också! browniieee: ska nog läsa tidigare inlägg lite bättre. Trodde tanten hade kommit men att du ändå hade testat för att vara säker. Får skylla på att jag inte har huvudet med mig idagSjälv känner jag mig nästa lite nervös och pirrig inför att jag ska ha äl i veckan. Känner mig som en tonåring som sitter och tvinnar håret och biter mig i läppen inför min man!
    lugnt.. händer alla
  • browniieee

åhh jag har tråkiga nyheter.. min temp har sjunkt från 37,1 till 36,8 så det blir nog att invänta mensen i övermorgon tyvärr..... Lycka till ni andra..

• Fru R

Ledsen för din skull browniieee! Men ännu har ju inte tanten kommit, så kanske?!? Man känner sin kropp bästa själv. Hur mår du annars??

Vila och ladda med kolhydrater tills nästa gång! Min man var lite förvånad över vem det var som va med i sovrummet igår för han är inte van vid mig på det sättet! Gud så mycket bättre kroppen mår utan en massa hormoner från p-piller i sig.

Bra påhejat igår förresten! Det verkligen öste ner! Vi vaknade båda två och tog med oss täcket ut på balkongen. Skit gott!

Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?