Len Gbg skrev 2009-09-18 09:15:34 följande:
Hello girls!Ja jisses... inte är det ofta jag orkar skriva något här i tråden, men jag läser iallafall. Mår fortfarande sååå illa och är tröttare än tröttast... Verkligen skillnad mellan mina två graviditeter... första: inget illamående och ingen trotsig tvååring att tampas med, andra: raka motsatsen! Då kanske det blir en tjej denna gången! STORT grattis till Fröken Freken!!!!! Vad härligt att det blev ett plus till sist! Förvånad igen, för jag trodde ni bestämt er för att vänta och att du skulle lägga energin på dig själv ett tag! Men det brukar nog bli så... att när man inte tänker på det så mycket och inte satsar till 100% så dröjer det inte länge förrän man sitter där med sitt plus! Lustigt egentligen! När blir
BF? GRATTIS!!!!Själv har man nu gått in i vecka 9. Behöver jag säga att jag längtar till vecka 13 då det mesta illamåendet brular försvinna?! På kvällarna ligger och och kvider i soffan, ser på TV till nio, sen klarar jag inte mer. Tar en kvart till tills jag lyckas masa mig upp och lägga mig för att få somna ifrån illamåendet... Jag har inte spytt en enda gång, men önskar ibland att jag kunde. Usch, som jag klagar... det ÄR inte så illa som det låter. Jag är självklart oerhört tacksam att vara gravid igen, men jag kan ju bara konstatera att jag hade en VÄLDIGT behaglig förstagraviditet! Tänke att jag kunde lägga upp en fortsättningstråd. Återkommer med länken här i tråden!Hoppas alla mår fint och att vi snart får ta del av fler plus här inne!
Härligt att allt går bra, man lär ju sig att stå ut med illamåendet.
Denna graviditet var verkligen inte planerad, jag hade inte ens koll på att jag hade äl, kom på det långt långt efter men ibland vill det annorlunda mot vad man har planerat.
Makane: Tack så mycket, tänk vad fort det har gått ändå. Ja maj/juni skall det ske och man längtar ju. Vågar ännu inte hoppa av lycka utan småtänker mest på det, vill gärna att det går några veckor till innan man vågar tro på det helt.