Inlägg från: browniieee |Visa alla inlägg
  • browniieee

Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?

hoppar också in här... BIM om ca 1 vecka... testade idag, neg såklart! attans då...

• browniieee
    browniieee skrev 2009-07-04 17:51:54 följande:
    hoppar också in här... BIM om ca 1 vecka... testade idag, neg såklart! attans då...
    testade neg idag igen
  • browniieee

Fru R skrev 2009-07-06 07:51:07 följande:

Nej, vad jobbigt! Du får hålla modet uppe och se till att fånga in de hala jäklarna nästa månad istället! Nu får ni sexa ännu mer intensivt- öppna fönstret för all dimma!kramar
    hehe om d ändå vore så lätt
  • browniieee

Mamma Pethra skrev 2009-07-06 08:44:31 följande:

Vad tråkigt men så är det ju också en vecka kvar så allt kan hända.Jag har "mensvärk" till och från, får kräkkänslor då och då och sen så upplever jag det som att vitlök stinker sopor, märkligt men jag klarar inte av doften av vitlök längre och jag som äääälskar vitlök...
    nja en vecka e d inte.. d e antingen 3 eller 4 dagar kvar (mest troligt 3 dagar)..
  • browniieee
    Tessan S skrev 2009-07-06 09:26:41 följande:
    browniieee: Hoppet är inte ute förrän tant röd kommer på besök . Fast man känner ju lite själv såklart. Hoppas fortfarande för din skull i allafall. Här hemma så hyllar vi regnet den här veckan eftersom det blir så mycket lättare att göra barn när det inte är 40 grader i sovrummet
    ne d e sant men jag vet vad jag vet
  • browniieee
    Tessan S skrev 2009-07-06 09:32:35 följande:
    Tråkigt! Om det är långa veckor mellan ÄL och mens så är det ju ingenting emot hur långt det känns innan man kan försöka igen.
    ja precis... känns som en evighet dit!! o sedan ytterligare en evighet mellan ÄL till BIM igen..
  • browniieee

Fru R skrev 2009-07-06 09:52:30 följande:

Hejar på regnet härifrån också! browniieee: ska nog läsa tidigare inlägg lite bättre. Trodde tanten hade kommit men att du ändå hade testat för att vara säker. Får skylla på att jag inte har huvudet med mig idagSjälv känner jag mig nästa lite nervös och pirrig inför att jag ska ha äl i veckan. Känner mig som en tonåring som sitter och tvinnar håret och biter mig i läppen inför min man!
    lugnt.. händer alla
  • browniieee

åhh jag har tråkiga nyheter.. min temp har sjunkt från 37,1 till 36,8 så det blir nog att invänta mensen i övermorgon tyvärr..... Lycka till ni andra..

• browniieee

Fru R skrev 2009-07-07 07:55:36 följande:

Ledsen för din skull browniieee! Men ännu har ju inte tanten kommit, så kanske?!? Man känner sin kropp bästa själv. Hur mår du annars??Vila och ladda med kolhydrater tills nästa gång! Min man var lite förvånad över vem det var som va med i sovrummet igår för han är inte van vid mig på det sättet! Gud så mycket bättre kroppen mår utan en massa hormoner från p-piller i sig.Bra påhejat igår förresten! Det verkligen öste ner! Vi vaknade båda två och tog med oss täcket ut på balkongen. Skit gott!
    hehe det enda jag gör är att äta så jag har ju gått upp massor i vikt så det ska jag nog INTE göra nee jag tror faktiskt hoppet e ute för mig denna gång.. men tack för stödet
  • browniieee
    Tessan S skrev 2009-07-08 10:51:24 följande:
    Hej, tjejer!! Hur går det för alla? Här är det ÄL-vecka (tror jag) så jag behöver väl knappast säga vad vi sysslar med Är det några andra ÄL eller BIM på gång?
    BIM imorgon för min del men jag vet vad som väntar tyvärr...
  • browniieee

Fru R skrev 2009-07-08 11:06:05 följande:

Tessanu: Jag har också ÄL denna veckan! Idag är det dags! Igår fick mannen en vilodag, han pustade och tackade! Känner att jag sitter på jobbet och driver iväg lite i fantasiernas värld.. Tänk att man kanske snart (i alla fall om inte ALLT för länge) kommer att ha ett litet liv i sig igen... Weeeeiiiii! Men vågar nästan inte hoppas eller tänka på det för mycket för det tog så lång tid med Alicia! Urk säger jag bara!brownieee: Fan, jobbigt. Vila ordentligt (läs: ät mycket gott och sura lite.) och kom igen nästa månad.Det kommer- I have faith! Dags att jobba lite kanske... :-P
    hehe gullig du e I DO have faith... innerst inne men d e svårt att få fram det nu
  • browniieee
    Tessan S skrev 2009-07-08 20:53:49 följande:
    browniieee: Har du testat eller väntar du in mensen? Spännande nu när det börjar hända grejer iallafall. Jag ÄL-testar för att se om kroppen kommit i gång men ännu ingenting. Beräknad ÄL på fredag.
    japp jag testade på BIM-5 och på BIM-3... neg... tempen har sjunkit också så jag vet att mensen e på väg men men får bara ta tag i detta igen i augusti!
  • browniieee

Fru R skrev 2009-07-09 08:05:44 följande:

En sån där dum fråga, men vad menar du med att tampen har sjunkit??!? Svårt att tro att jag har fött barn själv ibland, kan så lite om sånt här...Igår när vi skulle mysa och gubben sa att han var ganska sliten, men om jag trodde att jag hade ägglossning så skulle han bara ta en snabb dusch för att vakna till lite så tyckte jag att vi skulle vänta istället. Vet ni vad han säger?!? "Men sötnos, jag är som Sagoslottet, lite långsam och lite småläskig men jag kommer alltid fram till slut" Höll på att dö av skratt! Idag är det jag som är helt färdig istället! browniieee: men då har mensen inte kommit ännu då? Var det idag du hade BIM?
    haha söt han e han försöker i alla fall
    Angående tempen så får man förhöjd temp från ÄL till BIM allt mellan 0,3-0,5 grader. Ifall tempen håller sig hög närmare BIM så e man oftast gravid vet dock inte hur säkert detta är men många har blivit gravida då de tempat... Så nu lärde du dig det också *ler*

Tyvärr blir det ingen bebis för oss denna månad... får försöka i augusti.. men d gör inget... hoppas på lyckomånad i augusti
  • browniieee

Mamma Pethra skrev 2009-07-14 07:21:05 följande:

Så där tjejer, nu har jag testat med sticka från Babytime. Det finns ett svagt svagt streck där, syns tydligare när man håller det mot dagsljuset men jag litar inte på det så jag skall köpa CB senare i dag.Men jag har lite symptomer;(dessa har jag ej vid pms)Trött, orkar inte med lika mycket som tidigareVattniga flytningar (kanske inte en symptom men jag har aldrig det annars)Ont i bröstvårtorna vid berörningIllamående, framför allt på kvällarna som blir bättre om jag äter någotMolnande värk i tjejmagen (har jag även vid pms)Kraftiga humörsvängningar (har jag även vid pms men inte så kraftiga och inte så tidigt)Spännande det här, intalar mig dock att jag inte är gravid så att man inte blir besviken men det är svårt eftersom symptomerna känns så uppenbara men det kan också vara kraftig pms denna månad, försöker jag vara smart nog att intala mig.
    ohh jag vågar mig på ett GRATTIS
  • browniieee

Mamma Pethra skrev 2009-07-14 07:28:02 följande:

Ja du är våglig du Tack men jag tar inte ut något i förskott, vågar inte lita helt på teststickor heller, har hört så mycket dåligt om dem men jag hade ett kvar hemma sedan i vintras så det fick duga.
    hehe nee förhoppningsvis e d bra nyheter
  • browniieee

Mamma Pethra skrev 2009-07-15 08:43:32 följande:

Se där, ett litet grattis vågar jag nog smyga mig på. Mina test har bara blivit starkare ju längre de har legat. Det svaga plusset har dykt upp inom 5 minuter men blivit tydligare efter de utsatta 10 minuterna. Det är så spännande!
    hehe GRATTIS... Told you so
    Makane skrev 2009-07-15 08:38:58 följande:
    Mamma Pethra skrev 2009-07-15 08:25:03 följande:
    Återigen, samma här. Testade med Cb imorse och det blev positivt, men det var svagt. Frågade mannen och han såg det med (och han är skeptisk till att jag redan kan vara gravid ;)) så jag vågar nog säga att jag är gravid. Men är också lite rädd när det är så svagt. Fast det är ju fortfarande innan bim, så det kanske inte är så konstigt? Hoppas verkligen inte det blir mf för någon av oss. Håller tummarna!Jag tar iallafall till mig gratulationerna nu. Gravid bör jag ju vara när både testlagret och cb visar positivt. Tack så mycket allihop!
    Grattis till dig med
  • browniieee
    Cinza skrev 2009-07-16 14:20:51 följande:
    Mekane: Nej testet behöver ju inte betyda något alls, men jag har småblödit hela tiden sedan det startade. Visserligen väldigt lite, men ändå. Läkaren tyckte vi skulle skulle vänta två menstruationer innan vi försökte igen efter missfallet, så på här sättet blir det ju så kan man säga. Får väl försöka se det som en tröst i alla fall. (Även om det inte funkar så bra)Just nu känns det som hela livet står på paus. Det enda som får mig att fortsätta leva är tanken på syskon så blir det inget snart blir det nog hispan nästa. Usch va jag låter negativ, men jag var ute på lunch med svärmor och "svärmoster" idag och det kryllade av bebisar i samma ålder som Elias var när han gick bort. Vissa dagar är det bara hur svårt som helst att se, och idag var en sån dag.Hoppas eran dag är bättre än min och att ni får en riktigt trevlig helg.
    skickar en stooor kram till dig/er!
  • browniieee
    Cinza skrev 2009-07-16 21:16:14 följande:
    Tack! Omtanke från en främmande människa kan verkligen lindra en sargad själ.
    I know the feeling...
Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?