• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • 3 barns mamma84

Haha jag nli nog kanske kanske gravid denna månad få se men jag mår iaf som en gravid kvinna ska mohahaha
    Har haft sex så nog har spermierna kommit till äggen eller vad tror ni ??

21-22-23-24-25-30 juni månad sen 1-2-4-5-6-12 juli

• Mareldsbarn

Lina; Haha nä du har kanske rätt. 1,5 år är kanske en bra tid framåt Men jag har ju precis börjat landa i min egna kropp och tänkte göra det ett par år till typ en sisådär 3-4 år. Nu får vi se om jag sitter här om 1,5 år med en plussticka i handen helt enkelt Ja du kanske gör det om bara några månader

• jeng

hihihi min bebis har värsta boxningsmatchen!! han är nog missnöjd med att jag har varit ute och jobbat i trädgården och burit tunga grejer!

provsmakade just ett vin också som jag tog fram till en marinad. faaaan va gött det är... *mummel mummel* sist så hällde jag ju upp lite lite och spädde ut med lika mycket vatten. det var bättre än inget

• Vilda Tiger

Hejhej!
    Nu är vi hemma igen. En vecka på landet gjorde susen för själen, MEN en tråkig sak har nästlat sig in i livet ändå. Marcus lillebror opererade bort en tumör i testikeln i fredags. Ja ? ni läste rätt, ett cancerfall till i familjen. Det är bara inte sant? Vi vet ju inte än om det är en godartad tumör eller en elakartad en, och vi lär inte få veta förrän om några veckor igen. Det är så mycket tankar och känslor just nu, va? har inte kunnat ta det till mig än, om jag ska vara ärlig. Men om man nu kan räkna bort det har veckan varit bra. Jag har plockat mycket blåbär och hunnit gå på ett dop.

Jag har bara skummat igenom en del och kommenterar det jag minns.

Lille
    Jag blev glad att läsa att läkaren inte trodde det var någon elak knöl du har i bröstet. Tur att du fick komma in så snabbt ? väntan tär mer än ett hemskt besked, tycker jag.
    Melva
    Jobbigt att höra att du mår dåligt. Förstår frustrationen och hoppas att du och L kan ta er ur det här tillsammans; att ni kan stötta varandra i vilket beslut ni än kommer fram till.

Rimfo och Amelie
    Va roligt att ni träffades! Ni har inga kort så man kan få se hur det såg ut? 

Heidi
    Jag beklagar verkligen din sorg? jag har ju förlorat min egen pappa så jag vet exakt hur hemskt det känns. Jag hoppas ni finner tröst i varandra och i vetskapen att ni hann träffas mycket det sista.

• 3 barns mamma84

Hej..
    Har något jag funderar över nämligen..
    Det är så här att ska berätta hehe
    Jag fick svagt svagt mkt svagt + när jag testade mig för Preg skulle vara 99%99 säker ja enligt dom Haha ja ,ja men iaf jag var ju tvungen att titta jätte nära för att kunna se den dära konstiga + et och vid fönstret och lampan och sambon såg med.
    MEN vi hade då inte planerat att skaffa någon för än efter..ska berätta
    Så jag fick mkt svagt + av preg 12 juni konstigt nog.
    14 juni började jag ''blöda''ja det var normalt kraftigt som JAG alltid har inget onormalt alls för mig och min mamma Haha
    Så jag brukar blöda uniffär max 8 dagar då med mens men nu var det uniffär ca 5-6 dagar.
    Sen hade vi sex '' tror 21'' 20-22-23-24-25 och han sprutade in då började vi att skaffa barnet..
    MEN sen så 26 juni kom det brunt och 27 juni blod eller ja rött/rosa inte mkt alls det kom då o då liksom som nid .. och höl sig i 2 dagar bara sen hade vi sex 30 juni sista månaden av juni mån
    Sen har vi haft sex 1-2-4-5-6-12 juli ''då''borde jag väl ha haft äl eller ??
    Jag ''tror''jag testade med RFSU test orange låda med 2 st test vid juni månad uniffär men vet inte var i juni mån jag testade mig med båda två.
    Men juli var det iaf inte.
    Men av RFSU testen fick jag Neg ja enligt dem..

Nu har jag mått som jag gör med några av mina symtom som jag började FÅ vid 4-5 juli..
    Började bli allt mer hungrigare och kissade oftare var mitt första tecken + halsbränna 1 juli uniffär!!
    Nu tröttare och magen är svullen!!
    Har nu i 1 vecka haft molvärk varje dag ej ont men det finns och rygg & vattninga flyttningar som jag aldrig har haft innan och vitt med som jag har haft innan men dom här e lite konstiga Haha

Nu hittade jag detta så vad ska man tro ??

Uträkning utgår från dagens datum: Mån 13 jul 2009.
    Din graviditet startade Lör 20 jun 2009.
    Din menscykel är ca 28 dagar
    Du blev gravid ungefär Lör 4 jul 2009 (ägglossningen).
    Du är på dag 24 av 280. (8,6%).
    Du är i vecka 4.
    Du har gått 3 fulla veckor och 2 fulla dagar (v3+2).
    Du är i 1:a kalendermånaden.
    Du är i 1:a graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
    Du är i trimester ett.
    Beräknat förlossningsdatum Fre 26 mar 2010
    Du har 256 dagar kvar till beräknad förlossning.

• sthlmstjejen

VT: Välkommen hem! Har saknat dig i tråden. Vad jobbigt med ett nytt cancerfall, hur mkt ska ni behöva gå igenom? Hoppas på det bästa svarsresultatet iaf!

Carina: Ja du får spå dig själv om du är gravid Personligen så tror jag att det är lite tidigt att känna av illamående än, men vänta en vecka o sen testa så får du se

• Melva

Carina: om du fått plus så är du ju gravid. Illamående kan man bli med en gång. det var ju en av anledningarna till att jag ens testade med A.

Jag har inte varit inne på ett par dagar, har inte orkat. Jag tog "ledigt" den här helgen, behövde komma ifrån "allt". Så i fredags drog jag till en syster i gbg och sov över. I söndags tog maken barnen till sina föräldrar så jag var själv då också. Det gjorde gott, nu är jag på bättre humör igen.

VT: ja, jag hoppas vi ska komma fram till något vi båda kan leva med, men det tror jag nog vi gör.

Vad jobbigt med ännu ett cancerfall, och så nära. Hoppas han inte får tillbaka det.

Jag har inte läst ikapp så jag kan inte kommentera allt. Hinner inte göra det nu heller.

A har börjat gå när man håller honom i händerna.

• sthlmstjejen

ok Carina, fattade inte att du fått ett plus, kan man få det så tidigt?!

Melva: Skönt med en paus ifrån allt, det hjälper att komma ifrån. Jag skulle också behöva komma ifrån men det verkar svårt. Maken jobbar 6 dagar i veckan denna månad och hans mamma som skulle kunnat vara barnvakt är bortrest så det känns lite tufft, får försöka göra lite utflykter så tiden går fortare.

• Vilda Tiger

Melva
    Det låter som en om du behövde den där minisemestern! Jag är glad att du åkte. Det kan göra att man orkar med väldigt mycket mer då man är hemma igen. Bara en tur till Hemköp kan få mig på bra humör, om jag får gå ENSAM! Idag är dock Lyckeli på utmärkt humör (hon har varit så himla pipig och gnällig de sista dagarna) så jag är glad jag med. Hon har väl saknat sina leksaker här hemma. Nu kryper hon runt och ska pussa på alla och snackar med dem. Nya ordet är "bossi-bossi-bossi" och ibland låter det som om hon säger "potäter!".

Carina
    Vi kan omöjligt veta... om du är i v 4 är det inte säkert du får plus, så det där som du trodde var ett plus kanske blir starkare om du väntar en vecka. Man ska ju helst vänta tills BIM innan man testar, för att man just kan få sådär svaga streck före dess.

Marcus har jobbat helg och kommer hem idag. Jag ska handla men sedan ska jag nog få krypa ner i sängen och bara läsa en stund, för jag har sådan mensvärk att jag går av på mitten.

• Melva

VT och sthlmstjejen: ja, det gjorde gott att gå komma ifrån lite. Det blir lätt en nedåtspiral där jag och maken tär på varandra när vi har så svårt att prata med varandra. Men igårkväll var mysig efter han lagt barnen. Vi såg på film och myste. Sen tittade syrran in och lämnade tillbaka stolar dom lånat. Efter det hann vi tom få oss lite innan vi båda stupade i säng . Var väl år och dar sen iom att läget är som det är .

Angående plussa. Jag plussade ju mycket tidigt med A, fast svagt förstås.

sthlmstjejen: vad jobbigt att han ska jobba så mycket. Ni får njuta extra mycket när han har semester sen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8