• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

Mareld
    Ja, jag är så glad att både jag och Marcus fick se de första stegen. Det låter ju som en jättemysig kväll för er imorgon, och visst kan man fira på en tisdag! Jag och Marcus har varit gifta två år imorgon så vi ska fira vi med. Marcus sa drömmande att "tänk om man skulle se TVÅ biofilmer på samma dag?!" så då sa jag att det gör vi. Så först blir det en komedi och sedan käkar vi ute, och så återvänder vi för att se en skräckis på kvällen. Lyckelis superfina farföräldrar ska vara med henne hela dagen och nattar henne här hemma så hon sover då vi kommer hem strax före midnatt. Jag ser fram emot det! Hoppas ni får en superfin kväll ni med, du 0ch Daniel.

• Rimfolina

Stora kramar till er, VT och Heidi! Kan inte föreställa mig hur det känns med hotet om ännu en drabbad i familjen. Tänker på er! VT, tyvärr hade ingen av oss kamera, det var en spontanträff när jag ändå var i stan.

Har flyttat med jobbet idag, fem timmar med 3 släp och 5 grabbar inhyrda från ungdomshockeyn. Dessutom har vi hittat en fin, nybakad förskollärare som vi har anställt! Hurra, i natt ska jag sova gott!

• goshheidi

Ni är så gulliga allihop att jag blir alldeles rörd inombords! Tack för omtanken.

Idag bröt jag mig loss en stund. Luften kändes så tung här hemma i mina föräldrars hus, så jag o F och min mamma for iväg för att hälsa på en familjebekant. Hon har ett sto, en hingst och så ett litet föl. F fick sitta på den enorma hingsten, som förstås var kopplad tänkte jag skriva, men fastspänd  kanske låter bättre då det gäller en häst. Och vi höll hårt i F :). Fick en fin bild, men tyvärr har jag den bara på telefonen,F var inte det minsta rädd för hästarna. Han pekade bara och sa "EEh". Så gör han alltid då han vill se närmare på något :)

Imorgon en ny dag.

Åh, första stegen!! Vad härligt! Är det några fler som också tagit sina första steg, eller rent utav går. Tänk så stora våra barn har blivit! Våra små älsklingar.

• 3 barns mamma84

Det finns ju chans till att få + nu men jag gör det då jag har BIM 20/7 istället
    Jag har städat hela dagen och har bara sådan molvärk så jag var tvungen att bara lägga mig ner och andas.
    Vill ju inte att något ska hända
    Jag är fan i mig gravid på riktigt för att jag har haft molvärk i över 1 vecka nu och när jag väl stressar mig kommer det och när jag pratar hög tkommer det.
    Och det är inte molvärk då mensen ska komma liksom.
    Detta hade jag då jag var gravid med båda ungarna,samma sak då med när jag stressade mig så fick jag ont.

Nu blir man bara så rädd av att man vet att det kan bli + och man vågar inte innse det och man blir så rädd att det tar inte långt tid när man väl ligger i sängen och ska krysta.

• Mareldsbarn

VT; GRATTIS! Vilken rolig dag ni kommer få tror jag två filmer på en och samma dag Hoppas ni får det toppen!

Heidi; Det är alldeles för orättvist. Jag beklagar verkligen återigen förlusten av din pappa. Vad skönt att du kan vara nära din familj i sorgen. Skönt att ni har varandra.

Carina, jag håller tummarna till bimdagen

• 3 barns mamma84

Mareldsbarn:
    Tack
    Jag är jätte nervös haha så skönt att snart barnbidrag

Igår ja Didos började redan för 1½vecka sen men igår hade vi en lek jag tog hans napp lägger den i min mun han tar nappen och läger den i hans mun sen tar han nappen och ger mig nappen i munnen
    Så söt kille haha

Sen igår när jag hänger upp tvätten tar han en strumpa eller trosor ja något litet men ger mig tröjor med hehe det som han årkar ta från tvätten och ger mig dom han tex håller i en strumpa ger mig stumpan och säger tack tack sötnos tänka att man mår hulken hjälp här hemma hehe

sen går han han ju överallt nu hehe försöker att springa men då dunns på rumpan men upp igen och går vidare
    Men jag höl honom upp o ner igår haha han älskar att bli hängd upp o ner och slängt 1 meter upp och landa på sängen han bara älskar det när det pirrar i magen haha han blir togik när han inte får mer
    Men iaf så var det Bingo lotto igår och musik haha han går fram till Tv och så skakar han på huvet *asgarv* haha det ser bara så roligt ut

• goshheidi

Grattis Didos!!

Kvack :) Vad duktig hon är!

Nu har jag suttit här vid datorn och skrivit ut en sång som vi ska sjunga på minnesstunden. "Där gullvivan blommar". Har ni hört den? Den är så vacker. Vi satt en kväll här och gick igenom psalmer som vi vill ha på begravningen och min ena systerson, 7 år, var också med oss, och så säger han plötsligt: Jag vet en vacker sång! och så satte han igång och sjöng den sången och han tog i ända från tårna. Vi blev alla alldeles förstummade för det var så vackert. Så om han finner mod på lördag så får han och hans äldre bror ställa sig upp och sjunga första versen och så fortsätter vi andra.

VT, hoppas ni får en jättefin dag idag! Jag o P förmådde inte fira på vår bröllopsdag, men ett par dagar senare var vi och åt en jättegod middag vid ett ställe med vacker havsutsikt och körde förbi kyrkan där vi vigdes och festplatsen och kom ihåg alla vackra minnen från vår dag. Min syster tog hand om F under tiden. Vi tänkte gå på bio vi också, men det kändes lite konstigt att göra det just då.

• goshheidi

Carina, har du testat någon fler gång? Om det var ett svagt streck för ett par dagar sedan så borde det redan idag vara mycket mycket starkare. Jag har köpt ett test och ska testa om fyra dagar. Men jag är så rädd för att jag inte ska kunna glädjas på samma sätt som med F :( Då hoppade jag ju runt som ett värre tok när jag såg plusset...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8