• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • S u s s

Lille - Stackars W! Jag hade svinkoppor (är inte det samma sak?) för kanske 4 år sen, på insidan av läpparna. De torkade inte ut pga att de var i munnen antar jag, så till sist fick jag något uttorkande att rengöra med, och kompresser att sätta fast liksom på insidan, så de skulle torka ut fortare.... Men usch vad ont det gjorde.
    Måste ha sett ut som att jag gjort silikonläppar, när jag gick med munnen omlindad sådär..

Har lite svårt att hänga med och känna mig som hemma här fast jag läst ett par dagar nu, men jag låtsas inte om det och gör ett försök ändå.

Max är så himla gnällig nu, gnäller mer eller mindre hela dagarna. Puh.
    Och så har han lärt sig klättra fast han inte ens kan gå. Får han bara upp ett par tår så bär det av uppåt. Han kommer alltså upp på en ikea-pall, så man får passa sig för var man ställer den...

Och så vaknar så jäkla tidigt att vi blir helt mörbultade. Sedan sover han förmiddag när storasyster vaknar...
    Funderar på om man kan tvinga honom att vara vaken hela förmiddagen oavsett när han vaknar, och får sova först efter lunch, så kanske han är för trött för att vakna tidigt. Vad tror ni?
    Är det någon som bara sover en gång om dagen?

Angående att ha olika kön på barnen tror jag inte många bryr sig om egentligen, det är nog bara en klyschig grej man vräker ur sig.
    Precis som det där med 10 fingrar och tår, skulle någon verkligen sörja om det bara var 4 på en hand eller fot?

Jag trodde Miranda skulle vara en pojke... sedan när det var dags för syskon trodde jag att det var en flicka, och att vi bara skulle få flickor. Fick en liten chock när det var en snopp därinne.
    Nu vill ju vi ändå ha ett barn till så småningom förmodligen, även fast vi har en av varje...
    Men nu vill jag jobba och vila upp mig ett bra tag först, hehe.

• 3 barns mamma84

suss:
    Jag brukar få tvinga min Didos att sova minst 2 ggr på dagen haha men det går inte!!
    Han sover kl 11-12 för första gången men kan hända att han sover precis då han fått sin välling kl 08.00 när han vaknar

• 3 barns mamma84

Mareld :
    Du kommer bli gravid om 1½år men det kommer vara lite jobbigt ni kommer få försöka minst 3mån denna gången men det kommer bli ett svagt + i mars mån om 1½år ..
    Du kommer må lite bättre under din graviditet och inte ha så jobbigt denna gången.
    Du kommer få en liten Flicka denna gången med.

luzor:
    Om du inte är gravid nu redan då kommer du bli det om 4mån uniffär
    En kännsla jag inte vet varför det blev så.
    Du kommer få + innan BIM- 3 dagen i Nov
    Hoppas jag har rätt..
    En Pojke blir det.

• lille08

Suss: Svinkoppor är inte riktigt samma sak. De orsakas av bakterier medan höstblåsor är virus. Adam hade svinkoppor i sin ena hand när han var liten. De blåsorna såg riktigt äckliga ut! Tror även att man kan få svinkoppor flera gånger medan man blir immun efter att ha haft höstblåsor. Usch kan tänka mig att du hade ont som fick svinkoppor i munnen. Tycker att de flesta sorters blåsor man får i munnen har en tendens att göra väldigt ont.

I natt har William sovit liiite bättre, men inte mycket. Han har vaknat ca 1-2 ggr/timma. Natten innan var han ju vaken var 10-15:e minut ungefär. Han har fått ytterligare nån blåsa, men det verkar även ha gått hål på några. Han har fått i tandköttet också vid framtänderna så det blödde lite därifrån i morse.

Läste på nätet att höstblåsor smittar från nån dag innan de bryter ut och sen ca en vecka framåt. På onsdag kommer hans storebror S hit. Egentligen kanske det vore bättre om han kom först framåt fredag-lördag för han har inte haft höstblåsor innan, så risken att han får det är ju rätt stor. Min sambo har ju semester nu så det vore roligt om vi kunde hitta på något medan han är ledig än bara vara hemma med sjuka barn.

• Lina S

Rimfo - försökte kopiera dina bilder men det gick inte... El. jag kunde kopiera men inte klistra in rättare sagt. Suss - Sam sover oftast bara en gång om dagen, typ mellan 11-13, sen lägger han sig vid sju, halvåtta och vaknar vid sex. Ibland kan han somna om efter vällingen till kl 8. Men då somnar han inte klockan 11 sen utan kanske vid 2-tiden. Idag ska Elliot på barnkalas!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Åhhhhhhhh nu har mina mellanrum försvunnit igen

• Lina S

Söt han är Carina, och såå lik Ebba!

• lille08
    Lina S skrev 2009-07-12 12:39:47 följande:
    Söt han är Carina, och såå lik Ebba!
    Tycker också att han är lik Ebba... och jag tycker att Ebba är väldigt lik dig! Med andra ord är de ju rätt lika dig båda två.
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8