Lille - Stackars W! Jag hade svinkoppor (är inte det samma sak?) för kanske 4 år sen, på insidan av läpparna. De torkade inte ut pga att de var i munnen antar jag, så till sist fick jag något uttorkande att rengöra med, och kompresser att sätta fast liksom på insidan, så de skulle torka ut fortare.... Men usch vad ont det gjorde.
Måste ha sett ut som att jag gjort silikonläppar, när jag gick med munnen omlindad sådär..
Har lite svårt att hänga med och känna mig som hemma här fast jag läst ett par dagar nu, men jag låtsas inte om det och gör ett försök ändå.
Max är så himla gnällig nu, gnäller mer eller mindre hela dagarna. Puh.
Och så har han lärt sig klättra fast han inte ens kan gå. Får han bara upp ett par tår så bär det av uppåt. Han kommer alltså upp på en ikea-pall, så man får passa sig för var man ställer den...
Och så vaknar så jäkla tidigt att vi blir helt mörbultade. Sedan sover han förmiddag när storasyster vaknar...
Funderar på om man kan tvinga honom att vara vaken hela förmiddagen oavsett när han vaknar, och får sova först efter lunch, så kanske han är för trött för att vakna tidigt. Vad tror ni?
Är det någon som bara sover en gång om dagen?
Angående att ha olika kön på barnen tror jag inte många bryr sig om egentligen, det är nog bara en klyschig grej man vräker ur sig.
Precis som det där med 10 fingrar och tår, skulle någon verkligen sörja om det bara var 4 på en hand eller fot?
Jag trodde Miranda skulle vara en pojke... sedan när det var dags för syskon trodde jag att det var en flicka, och att vi bara skulle få flickor. Fick en liten chock när det var en snopp därinne.
Nu vill ju vi ändå ha ett barn till så småningom förmodligen, även fast vi har en av varje...
Men nu vill jag jobba och vila upp mig ett bra tag först, hehe.