• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lille08
    KaOl: Nä vi har inte testat honom för något. Han är inte dålig i magen jämt... men rätt ofta... och när han blir det så har det en tendens att hålla i sig läääänge! Men fortsätter det så här får vi nog kolla upp det. Fast han ökar ju bra i vikt och så, så förhoppningsvis är det ingen fara.

Förstår att det måste varit jättejobbigt när din mamma dog.

Melva: Nä, då borde det ju vara gratis nu. Hoppas det löser sig.

Jucea: Hihi, vad tror du vi får höra här då som har tre grabbar i huset (eller ja, 2 varannan vecka och 3 varannan när min sambos son är här). Folk tror väl vi skaffar en till för att vi absolut måste ha en tjej! Visst vore det skoj med en tjej också, men samtidigt så vore det säkert väldigt kul för William om det blev en pojke eftersom det inte skiljer så mkt i ålder mellan dem. Eller ja, även om det blir en flicka kan de såklart ha roligt ihop också! Äh, skit samma vilket... spelar mig inte så stor roll vad det blir... bara allt går bra så!
  • sthlmstjejen

lille: Ja spännande att se om det blir en kille till!

Jag tycker att det är så häftigt att det faktiskt finns grundläggande olikheter mellan könen redan när de är små (vissa hävdar ju att det inte finns det) Som min mellan älskar motorcyklar och bilar, att spela fotboll etc och ändå har han möjlighet här hemma att leka med dockor och dockvagn etc som stora alltid älskat att göra. Vi har inte uppfostrat dem olika, så det är kul att se att det finns skillnader. Får se vad lilla F kommer att gilla.

Vad ska man hitta på idag då, andra dagen med gråmulet väder? Usch vad trist det känns, och mannen jobbar och kommer inte hem förrän 19.

• 3 barns mamma84

Hej!
    Idag mår jag bättre har mått så dåligt.
    Jag tror nog jag måste testa mig snart men vill testa mig den 25 juli istället.
    Den 15 kommer sambons mamma men hon kommer inte sova här utan hos sambon systers lägenhet.

• lille08
    Carina: Inte roligt att höra att du mått dåligt. Men om du känner dig gravid och har tydliga symtom så borde det väl nästan ge utslag på ett test redan nu om du är gravid? Testerna ger ju utslag redan på väldigt låga hCG-halter. Testa vet ja!

Sthlm: Här är det också jättetråkigt väder idag. Vet inte alls vad vi ska hitta på. Min sambo jobbar sista dagen idag, sen har han semester. Det fina sommarvädret vi hade här innan får mer än gärna komma tillbaka nu. Inte jätteroligt att göra saker när regnet vräker ner titt som tätt.
  • 3 barns mamma84

lille:
    Ska testa mig för detta känns konstigt!
    Så fort jag få pengar ska jag testa mig.

• Lina S

Kaol - ja cigaretter är skit, bläää. Har själv rökt innan men inte längre. Vill inte att barnen ska ha en mamma som luktar rök, örk....

Jucea  - jag trodde faktiskt att du gärna ville ha en flicka eftersom du så gärna ville ha det första gången. Men det är klart, nu vet du ju hur mysigt det är med en pojke och det är ännu mysigare med två Jag önskade ju att Sam var en pojke. Tycker att det är perfekt med 2 av samma kön.
    Dock tror jag att du får en flicka
    Vad är pojk-pojk regeln för något?
    Skaffar vi en tredje så hade jag gärna velat ha en flicka, men såklart blir jag jätteglad för en kille också. Lite coolt med triss i killar ju!
    Skaffar absolut inte en till för att få en flicka, om vi nu ska ha en till.
    Känns löjligt att önska kön när man tänker på alla som inte kan få barn...

Sthlm - vi körde avbrutet hela tiden mellan Elliot och Sam (nästan 2 år) och det gick faktiskt bra. Dock var jag ju medveten om riskerna, men hade jag blivit gravid innan så hade det inte varit hela världen eftersom vi ändå skulle skaffa en till. Men nu skulle jag inte våga...

Jag har kopparspiral och den är skitbra tycker jag. Var rädd för att man skulle blöda så mycket för det har jag hört. Men jag tycker inte att det är någon skillnad mot innan.

Carina - ja då väntar vi med spänning!

Jag är aptrött idag. Var på Tomas Ledin igår och det var sååååååå bra, det är riktig sommarmusik för mig. Kom hem vid ett och vid sex tyckte Sam att det var dags att gå upp, suck...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • 3 barns mamma84

När jag blir gravid ja om jag inte är edt så tror jag det kommer bli en Ficka denna gången har bara en sådan kännsla i mig
    Då blir det massa Rosa igen hihi och massa Hello Kitty
    Tror också den kommer att väga runt 5000g när den födds det är bara något jag känner på mig.

• Lina S

Ja vi får väl se Carina Va har du för känsla för mig då? Kommer vi skaffa en till och vad får vi då i så fall haha

Var har VT tagit vägen? *saknar*

yes idag jobbar Steve sin sista dag sen har han semester 4 veckor, sååå skönt!!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • 3 barns mamma84

Lena S:
    Du och din man kommer att skaffa ett till om några månader
    och du kommer att få en Flicka
    Hon kommer att väga 4000g uniffär och allt kommer gå jätte bra på förlossningen
    Du kommer vara öppen 5cm när du åker in på förlossningen emd kraftiga värkar.
    Du kommer att föda i vecka 39+5..

Vt:
    Är på semester

• 3 barns mamma84

Jucea:
    Kommer att få en flicka i vecka 39+2 och hon kommer att väga 3,700g
    Hon kommer att vara öppen 5½cm när hon åker in på BB och allt kommer gå bra.
    Hon kommer att stå på knäna och föda ut sin dotter.
    Förlossningen kommer gå mkt snabbt.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8