• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lille08
    Carina: Hihi, då kanske du kan "känna efter" ifall den här bebisen har lust att stanna på övertid där inne i magen precis som sina brorsor? För jag räknar kallt med att det blir en februaribebis istället för januaribebis! Kommer vi skaffa fler barn efter detta tror du?! *nyfiken i en strut*

Lina: Jag saknar också VT här. Men enligt hennes blogg har de åkt till landet och ska vara där en vecka.

Pojk-pojk-regeln är att om man får en son och sen skaffar ytterligare ett barn inom 2 år (tror jag det är) så är det en ökad chans/risk för att även detta barn är en pojke. Nu vet jag inte om detta stämmer för de jag känner som har fått pojke först och sen ett barn tätt efter så har hälften fått en pojke till och hälften en flicka! Men de jag känner är antagligen inte tillräckligt många i antal för att få en säker statistik på detta!
  • 3 barns mamma84

lille:
    Du kommer att få en son denna gången med en mkt stark kännska.
    Han kommer att gå mkt upp i vikt och kommer att gå över denna gången med.
    Du får räkna med v 41 iaf..
    Han kommer vara en stor kille och kommer att väga runt 5000g han kommer att födas normalt vaginalt med du kommer ha jobbiga värkar och du kommer vara öppen 3cm när du är inne på BB.
    Det kommer gå bra du kommer att ha sammanlagt värkar i 12 timmar
    Du kommer att ha 3 killar och 1 dotter..
    Totalt 4 barn i framtiden

• lille08

Carina: Får se om det blir en bjässe då! Hoppas du tror fel på vikten... de andra båda har vägt runt 3½ kg och det var alldeles lagom!

Att gå över tiden räknar jag med eftersom jag gjort det de andra gångerna och jag tror faktiskt också på en kille till (fast min sambo tror på en tjej). Vi får se om vi kanske tar reda på könet. Gjorde ju det sist och det var lite roligt att veta och kunna planera mer innan.

Haha, om du vill får du gärna gissa på vår katt också! Planerade en kull i vintras. Hon blev dräktig... eller ja, hon visade alla tecken på att vara dräktig... men dessvärre var hon antingen skendräktig eller fick missfall för rätt vad det var så var alla tecken borta och hon började löpa igen. Hon blev inte dräktig på det löpet, men sen måste hon ha löpt igen... för nu ÄR hon dräktig!

Jag har känt rörelser i hennes mage så det borde vara mindre än 2 veckor kvar, förmodligen inte ens så pass länge. Hon är inte så stor så jag tror det är max 2-3 stycken där inne (sist fick hon 3 honor). Skulle gissa på 2 hanar och 1 hona denna gången. Vore alldeles lagom! Bara hopplöst att inte veta vilken dag hon är på. Vill hålla lite koll på henne och vara med när kattungarna föds.

• 3 barns mamma84

lille:
    Hehe det kommer bli en stor kille denna gången för er
    Jag lovar det kommer ligga på 54cm i längd.
    I januari den 22 mellan 25 kommer bebis pojken ut.

Hon är dregtig och hon kommer att få sina 2 barn det kommer vara en vit och svart katt kille med vitt på tassarna och halsen och svarta bak tassar men annars en hel svart katt
    Den andra kommer vara en liten flicka som kommer att födas efter pojk katten hon kommer att vara svart men alla 4 tassar kommer att vara vita och nosen kommer vara lite vit
    Hon kommer föda dom bland kläder någon stans inne i sovrummet.
    Hon kommer ha lite jobbigt denna gången men du kommer få hjälpa till henne lite och hon kommer vilja att ska ska vara med henne under hennes förlopp.
    Kommer få dom uniffär den 20 juli

• sthlmstjejen

carina vad tror du om mig då? När kommer 4an och vad blir det?

Lina: Haha, ja det var inte katastrof att jag blev gravid men samtidigt så tyckte jag att det var lite väl tätt, hade gärna jobbat lite mellan barnen. Men nu när F är större (och mellan också) tycker jag att det går allt lättare, men i början var det väldigt tufft.

• lille08

Carina: Jag återkommer med facit sen när hon klämt ut dem!

A (som är 9 år) hoppas på att det bara blir svartvita kattungar (mamman är svartvit) för han tycker att det är det finaste som finns. Dessvärre är chansen inte jättestor för detta eftersom pappan till kattungarna är rödtabby och mamman bär på både tabby och tigré.

• 3 barns mamma84

Sthlm:
    Den 11 sep kommer du få ett + Du kommer bli förvånad men lycklig förstås
    Du kommer få en liten Kille denna gången och du kommer att må lite dåligt under graviditeten du kommer må illa på morgonen och på kvällen och lite under dagaen men du kommer bara må illa i några dagar.
    Du kommer få stor mage redan under 2 trimistern och du kommer inte kunna ha vanliga kläder på dig alls när du får ett + på cb testet
    Du kommer att vara gravid 2013 med men då blir det Tvillingar
    När du får Tvillingar kommer det vara lite konstigt då ni inte har tvillingar i släkten men nu kommer att vara glada iaf

• 3 barns mamma84

lille:
    ÅÅh!! haha och jag som inte änns har set katten haha coolt

• sthlmstjejen

Carina: Hoppas du menar september om några år Och tvillingar! Börjar nli lite nervös redan nu

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8