• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

Sthlm
    STORT GRATTIS på födelsedagen!

Jucea
    Ha nu rikigt, riktigt skoj!

Heidi
    Jag håller tummarna jag med. Vi har försökt ett tag vi också men det har inte tagit sig än. Någon gång snart, hoppas jag.

Jag mår inte så bra idag. Har legat och halvdåsat hela förmiddagen. Men igår var en toppendag! Först såg vi "the proposial" (min film) och sedan åt vi god middag. Tog en sväng på Avenyn, käkade glass och gick sedan och såg en film till - "Drag me to hell" (Marcus film). Fy faaaaan, säger jag bara. Jag skrek högt hela tiden känns det som, SÅ hemsk!

• lille08

Jucea: Hoppas ni får en mysig husvagnssemester vid Vättern. Vart vid Vättern bor hon?! *nyfiken* Vi bor ju också vid den här vackra sjön!

VT: Var "the proposal" bra?! Vi funderar lite på om vi kanske ska gå på bio ikväll... sen så ska vi även ha en barnfri natt. Blir nog en natt på hotell tror jag. Behöver verkligen få sova ut och om inte annat få en natt med ostörd sömn.

• 3 barns mamma84

ja jag hadetidiga grav symtomer då med ebba o didos med.
    Brösten igår hade svullnat upp det känndes så konstigt och foften aj aj det gjorde ont när jag låg o sov i natt

• Vilda Tiger

Lille
    Ja, jag gillade den. Den var rolig och lagom liksom. Jag garvade mycket iaf. Åh... jag har drömt om en natt på hotell rätt länge nu. Lyckeli har sovit längre ett tag och jag är så jäklarns morgontrött av mig...

• Lana
    carina;men hade du inte din mens den 14e juni då? fattade jag det som med blödning i 5-6 adgar. då har du ju i så fall redan haft en äl?

sthlm; GRATTIS på din stora dag

lille; fy din stackare,hatar att må illa och spy.

KaOl;ha det så bra i portugal.

jucea,låter jätte mysigt,ha det toppen.

Vt;härligt att ni hade en bra dag.varför mår du inte bra i dag?

vi gick upp för en timma sedan men Elly sover som en kratta numera,somande runt 23,30 i går IGEN.SÅ trött på detta. nu.
  • Vilda Tiger

Lana
    Jag vet inte. Jag är bara så himla trött. Mycket i huvudet, de är antagligen därför. Jobbigt att Elly somnar så sent, förstår att du är less på det. Runt 46 veckor kommer den sista fasen det står om i boken. Det är tydligt att Lyckeli har varit i den (förhoppningsvis på väg ut) och kanske gäller det Elly med?

• MissHellen

VT: Vad händer vid den fasen då? Elton är inte alls sej själv.. Super jobbigt I natt var de gallskrik mellan 2-3 och sedan var han vaken till 4.. Vakna tidigt och somna inte förrän 21:30 häller..

• 3 barns mamma84

Lena :
    Ja jag hade 12juni svagt + på preg stickan
    14 juni blödde jag 5-6 dagar brukar blöda 7-8 dagar
    26 juni brunt i trosan
    27 juni blöd lite lite lite blod kom då den hade lust i 2-3 dagar.

Vi hade sex 21 tror jag men iaf 20-22-23-24-25-och 30 juni
    Sen hade vi sex 1-2-4-5-6-12-14-juli

symtom
    *Halsbränna 1 gång
    *Inte röksugen
    *Trött
    *Kissar oftare
    *Hungrig
    *Molvärk nu över 1 vecka som är lite i ryggen med
    *Foglossning började igår
    *magen är svullen
    *Synliga blod ådrer bröst och ben
    *Brösten är svullna
    *Bröst våstorna är större och mörkare

• 3 barns mamma84

Så inte har jag haft detta innan bara under mina två graviditeter
    Sen att jag inte röker längre har bara ingen lust det är inte gott längre det hade jag med Didos men jag var gravid
    Har BIM 20/7

• Vilda Tiger

MissH
    Det är det vanliga som visar sig: äter och sover sämre, är klängiga, vill ha full uppmärksamhet från helst båda föräldrarna samtidigt, vill vara nära, blir ibland fysiskt hårda då de väl kommer nära och drar t.ex i håret eller bits. Det som händer nu är att sekvensvärlden öppnas. De förstår att flera olika handlingar kan höra samman. Som att de ska ta foten och skon och föra dem samman för att sätta på sig skon, eller att man ska göra ngt med själva cd:n för att få igång musiken och inte bara att de tittar på högtalaren, där musiken kom ifrån. De kan börja t.ex. bygga torn istället för att bara rasa dem, passa saker i varandra, äta själva med sked osv. De kan börja forma ord och så med, i högre grad. De är det jag minns på rak arm, jag bara skummade igenom imorse.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8