• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • sthlmstjejen

Lina: Spådde inte Carina dig att du skulle bli gravid inom snar framtid

Melva: Har tyvärr inga bra tips angående din mellan, mina barn har alltid blivit olyckliga om de kissat på sig. Tycker gott att han kan torka upp kisset själv åtminstone.

F är så söt, om hon är utan blöja och kissar (på golvet) så sitter hon där i pölen och säger: kiss, kiss, kiss... tills man flyttar på henne och torkar upp kisset. Försöker vara pedagogisk och sätta henne på pottan men det vägrar hon.

• Hallonsocka

Hej hopp. Fy så trött jag är. Har inte sovit ordentligt på hela tiden vi varit borta och M har fått tänderna nr 7 och 8. GÄSP
    Hoppas att alla får en fin dag idag!

• Lina S

Sthlm - jo men fick mensen idag som tur är

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • lille08

Fick förresten ett meddelande från Carina inne på Facebook:

"Säg till dom på tråden i aug att jag inte kommer att komma in dom jävla idioterna och en till jävla idiot har gjort så jag inte kommer in förän i aug!!!!!"

• Vilda Tiger

Lina
    Skönt att den kom ändå. Min bara hoppade en cykel i vintras, fick vänta över 60 dagar. Ärligt talat är det SKÖNT att ha långa cykler i vanliga fall men skit och helsicke då man ska försöka göra barn. Det blir ju så få försök...

Lille
    Ojdå... undrar vilka "idioterna" är?

Vi ska iväg och rida islandshäst idag, jag och Marcus, tillsammans med tre av mina syskon (dem jag är uppvuxen med), deras respektive samt vår mamma. Det ska bli kul! Sedan blir det grillning och mys hemma hos äldsta syrran, innan vi far hem ikväll. Lyckan ska sova hos farmor och farfar, de var här och hämtade henne för ett tag sedan. Lite vink och en slängpuss fick jag, sedan for hon, och det värker i hjärtat varenda gång, FAST jag VET att hon har det jättejättebra där! Vi kommer hem såpass sent att det är lika bra hon sover där, så kan jag och Marcus få sova ut imorgon med. Det ska bli gott!

Lyckeli tog förresten några steg till igår, fast hon höll i sig i Snobben. *stolt*

• Lina S

VT - va mysigt, önskar att jag kunde få med Steve på det haha Ojdå, undra vad som har hänt med Carina? Lika frispråkig som vanligt

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Lina
    Fniss... ja, hon har temperament, har man ju fått lära sig. Undrar vem det var som hamnade i skottlinjen? Ta inte illa upp, Carina, när du läser detta! Ja, Marcus är helsåld på islänningar sedan vi red i dagarna tre på vår bröllopsresa. Bara han får en lugn pålle så sitter han gärna och skumpar fram hur länge som helst.

• Hallonsocka

Hihi, vill också veta vad om hänt Carina, men hon uppdaterar oss förhoppningsvis i Augusti då :-P Drama drama drama

• Melva

Buschi: välkommen.

Idag har vi varit i Gbg, hämtat äldstas nya bältesstol och gått en sväng i Slottsskogen. Det var varmt och halvstressigt då äldsta börjat rusa i förväg, men vet ju inte var hon ska så hon springer lätt bort sig...

Vi är helt slut nu, väntar på att barnen ska somna. Imorgon tänkte vi oss en lugn tågtripp till Strömstad. Bara för att . Litet äventyr för barnen .

Och naturligtvis har inte V kissat på sig en enda gång idag...

• S u s s

Hej igen!

Så dålig på att skriva här inne. Läser då och då (långt ifrån allt!) men sen huxflux är det nåt annat som prioriteras innan jag hunnit skriva.

Miranda har precis börjat potträna. Eller träna och träna, en dag ville hon sova utan blöja, och sedan var hon torr helt plötsligt trots att hon totalvägrat pottan med höga skrik när vi försökt innan.
    Nu går det rätt bra iaf, men hon fyller ju 3 i september också.
    Det blir väldigt mycket spring till toaletten här och kisspauser ute...

Max kinkar vidare. Jättearg och ledsen, men han gör ju så mycket han inte får, och jag förstår ju att det känns jobbigt med en massa nej och bortlyft hela tiden. Han klättrar och kryper överallt känns det som.
    Vi har fått sålla bort en del farliga grejer, men allt kan man ju inte ta bort.

1:a oktober börjar jag jobba igen. Alldeles för nära.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8