Luz
BRA att mannen din satte ner foten och sa till dig att vara hemma. Jag vet hur det är att ha dåligt samvete då man är sjuk. På mitt jobb har vi inga vikarier att sätta in, nada, så vi får täcka upp för varandra, och det vill man ju inte lägga på sina kollegors axlar. Men som du säger - hur snällt är det att komma och smitta ner alla andra? Nä, var du hemma och vila och gå inte tillbaka förrän du känner att du är frisk igen.
MissH
Gött att han gillar att bada. Lyckeli har fått en vändning i babysimmet och gillar inte längre att dyka. Det kommer säkert att gå över men nu då vi sätter henne på kanten och säger att hon ska dyka så grinar hon. Hon vill bara busa i vattnet och bli uppkastad och ligga och bita på en plastfisk. Men det får vara så ett tag. Det vänder säkert.
Lille
Bra att han somnade om ändå. Fyra är ju lite i tuffaste laget. Hur känner du att hans tidiga mornar rimmar med graviditeten? Orkar du? Sover du med honom på dagarna? Har ni börjat kika på möbler och annat till huset? För jag antar att de ni har inte kommer att räcka till alla rum, eller? Många frågor nu märker jag. Ska nog knipa innan du känner att du inte orkar svara på dem alla.
Sthlm och MissH
TACK! Det är jätteskönt att ni skriver sådär, MEN jag vill ju kunna ha mina kläder. Det räcker säkert med tre, fyra kg, men bara jag kan sitter ner utan att byxorna skär i sådär otäckt.
Sthlm
Ja, jag hoppas ju att jag snart ska bli gravid, men det verkar inte vilja ta sig lika enkelt den här gången. Vi är inne på femte månaden av försök nu men jag hoppas att vi iaf matchar medeltalet som råder i Sverige på att försöka; 7 månader. Just nu känns det som att jag inte KAN bli gravid igen, men det brukar ju vara så då man vill.