Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008, del 8

lina
    Ja, du är verkligen duktig. Jag har inte haft bulimi så jag spytt men jag har ju haft en annan typ av hetsätarsjukdom. Jag slutade ta insulin för att undvika att gå upp medan jag hetsåt. Det funkade sådär; jag gick självklart upp ändå och sedan, då jag gick i terapi och började ta insulin igen så gick jag upp 7 (!!!) kg på en vecka. Det var straffet liksom, för att jag försökte smita undan en naturlag. Det man äter får man sota för på något sätt ju... Men jag är så glad att du kände att du kunde behärska dig! Man mår ju så dåligt då man får ett återfall (händer mig också någon gång då och då, typ en gång varannan månad, men bara en kväll oftast då) och jag tror du stärks som person varje gång du lyckas stå emot. Och om du faller dit så kanske du kan tänka som så att alla ramlar ibland. Alla bryter ihop. Det som gäller är att lyckas resa sig och fortsätta. Du är stark!

Hallon
    Ja, Jucea är ju i typ vecka... 27 nu eller så. Hon är alltid längre gången än vad jag tror. De är i nya huset och de har inte internetuppkoppling som funkar smidigt där vad jag har förstått. Har inte hört från henne på några dagar nu. Men de skulle komma hem imorgon, tror jag, och packa inför en veckas semester utomlands. Förhoppningsvis hinner hon logga in och uppdatera oss då.

Melva
    Skitunge som inte vill gå då du ser. Men har inser väl då att ha inte längre har en ursäkt att bli buren av mamma om hon inser att han kan ta sig fram på egen hand.

• Vilda Tiger

Lina
    Glömde säga: jättefina bilder! Och jag blir alltid liiiite till mig då jag ser Steve.

• Vilda Tiger

lille
    Jag trodde att vi skulle kunna få Lyckeli att sova bara ett pass då hon hade fyllt ett år, ungefär. Det hade varit skönt om det vore så. Men hon behöver oftast två om dagen. Dock har hon börjat vakna tidigare på mornarna och jag tror hon skulle lägga den timmen där och sova längre om vi lyckades ta bort ett sovpass. De gånger hon faktiskt bara har sovit en gång (har gjort det tre ggr) har det funkat bra, men då måste vi sysselsätta oss med ngt roligt så hon inte blir för gnällig då hon blir trött. Men förr eller senare kommer det väl att det räcker med några timmar mitt på dagen. Nu är det oftast 10:30-12 och sedan 16 -17 ungefär.

• Vilda Tiger

rosa
    Kommer det redan? Ojoj, jag hade för mig att det hängde ihop med senare trimestrar. Jag fick massa klåda men det berodde nog mest på allt vatten jag hade i kroppen.

Lina
    MEN NEJ! Du måste ju HÖRA med. Hon låter skitroligt. Sött att Sam kramas då ni kommer till pingvinerna. Den där boken har Lyckan och Marcus lånat på biblioteket men det har blivit en klar favvo hemma.

• Vilda Tiger

Mareld
    Jobbig sits att se sitt barn vara trött och lite ledsen genom ett fönster och inte kunna gå dit... men samtidigt så tar de säkert bra hand om henne, speciellt då de nog vet om att du betraktar dem genom rutan.

Heidi
    Jag tror inte du behöver vara orolig. Ursäkta om jag inte har hängt med men vad är det du är orolig över att ha blivit smittad av?

Jucea
    Gud ja, jag känner igen det där då man helt tappar tålamodet. BRA att du bara satte ner honom och gick ut och lugnade ner dig. Det är människor som inte har den gränsen som gör dumma saker mot sina barn, tror jag. Hellre att de får gråta en minut och man själv hinner lugna ner sig än att man hela tiden är på gränsen att göra ngt man absolut inte får göra. Kul att det går så bra med huset!

• Vilda Tiger

Heidi
    Aha... Men är inte risken väääldig liten då? Hör du med din bm om du är orolig, men jag vet inte om de tar ett prov för att lugna.

• Vilda Tiger

heidi
    Jag VET! Supersöt.

Klart inte det som står på nätet är THE TRUTH jämt. Och även om man ska vara noga med att tvätta knivarna så är ju risken fortfarande rätt lite, antar jag. Det KAN ju smitta den vägen men det behöver ju inte göra det.

• Vilda Tiger

Hallon
    Gud va underbart att ni har hittat något som ni saknat en tid! Jag har svårt att känna mig sexig och jag har under vissa perioder svårt att se Marcus som annat än Lyckelis pappa, men tack och lov har vi alltid varit väldigt fysiska, så jag blir ofta påmind om att han även är min livspartner.

Rosa
    Ja, nu kan man då äntligen få skrika GRATTIS till dig! Hur sjutton gör man då man har tre vagn-barn...? Fast du får väl ta ena i sjalen då antar jag.

Kvack
    Det låter inget vidare. Är det ngt speciellt som har hänt eller har ni "bara" vuxit ifrån varandra? Har det kommit efter Frida?

Mareld
    Härligt att även du och Daniel kan se varandra med partner-blicken. Kör hårt i veckan!

Jucea
    Nå, är du redo för Mallis nu då?

Lina
    Jag hoppas med alla tummar att ni får intressanter som ger er ett bra bud så ni kan få flytta till det andra huset!

Vi har varit på kalas hos min storasyster (hon som gjort en biopsi). Hon och hennes man fyller i mitten av september båda två så de slog ihop födelsedagarna. En mycket trevlig dag blev det. Lyckeli var eld och lågor över att min bror hade med sig sin hund och tofflade mest efter hunden hela kvällen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8