Augustibebisar 2008, del 8
lina
Ja, du är verkligen duktig. Jag har inte haft bulimi så jag spytt men jag har ju haft en annan typ av hetsätarsjukdom. Jag slutade ta insulin för att undvika att gå upp medan jag hetsåt. Det funkade sådär; jag gick självklart upp ändå och sedan, då jag gick i terapi och började ta insulin igen så gick jag upp 7 (!!!) kg på en vecka. Det var straffet liksom, för att jag försökte smita undan en naturlag. Det man äter får man sota för på något sätt ju... Men jag är så glad att du kände att du kunde behärska dig! Man mår ju så dåligt då man får ett återfall (händer mig också någon gång då och då, typ en gång varannan månad, men bara en kväll oftast då) och jag tror du stärks som person varje gång du lyckas stå emot. Och om du faller dit så kanske du kan tänka som så att alla ramlar ibland. Alla bryter ihop. Det som gäller är att lyckas resa sig och fortsätta. Du är stark!
Hallon
Ja, Jucea är ju i typ vecka... 27 nu eller så. Hon är alltid längre gången än vad jag tror. De är i nya huset och de har inte internetuppkoppling som funkar smidigt där vad jag har förstått. Har inte hört från henne på några dagar nu. Men de skulle komma hem imorgon, tror jag, och packa inför en veckas semester utomlands. Förhoppningsvis hinner hon logga in och uppdatera oss då.
Melva
Skitunge som inte vill gå då du ser. Men har inser väl då att ha inte längre har en ursäkt att bli buren av mamma om hon inser att han kan ta sig fram på egen hand.