Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008, del 8

Sthlm och Kvack
    Sorry... många namn. Jag VET ju egentligen men hjärnan är inte alltid med.

Rosa
    LÅter fint att du kan glädjas nu. Ang min syster så antar jag att hon får besked inom tio dagar, för det var ju lite mer än 10 dagar sedan hon var där, och det brukar ta tre veckor.

• Vilda Tiger

Mareld
    Antar att du menade offline. Jag kom just hem. Känner mig inte alls på humör idag. Ska nog sova tidigt.

• Vilda Tiger

Mareld
    Nä, trots att jag är lite krass ännu så är det inte förkylningen som stör mig idag. Jag räknar ju points och vill gå ner lite i vikt. Men idag har det varit så kasst med blodsockret att jag har behövt äta MYCKET mer än jag borde. Typ 150 % av det jag sak äta på en dag, minst. Och så gjorde det mig supersvullen om magen så jag får gå här med uppknäppta brallor. Det är skitlöjligt att bli grinig över en sån sak men det blir jag ibland. Plus att jag nu fått en rekyl i sockervärdet och ligger på 23 i blodsocker, istället för mellan 4 och 8, där jag "ska" ligga och där jag mår bra.

• Vilda Tiger

Skickade för fort... jo, och då jag ligger så högt har jag ett sjujävla humör, ångest och mår dåligt både fysiskt och psykiskt. Och så går jag alltid upp i vikt efter att ha legat så högt, för då behöver jag ta massa extra insulin, och inulin är kroppens starkaste tillväxthormon och gör att man lägger på sig fett.

• Vilda Tiger

Mareld
    Jo, en promenad brukar få ner det, men jag ville inte gå hemifrån ikväll, utan vara den som lägger Lyckeli. Jag är nämligen borta hela em och kvällen imorgon, jobbar sent på tisdag och är på teater med mina elever på onsdag kväll. Så jag ville bara vara med henne... så nu har jag tryckt i mig massa extra insulin och även om Lyckeli just har somnat så kan jag inte gå ut nu, eller jag vågar inte gå ut nu, för man vet inte hur fort det verkar. Och om jag tagit för mkt så vill jag inte vara ute då jag får ett alldeles för lågt värde. Det kan gå fort, men troligen tar det mååånga timmar innan det är nere på normla nivåer. Eller, inte många, många men tre iaf. Och du har helt rätt, det är svårt att lägga sig då sockret är sådant.

Btw - vilka fina kort det var på din blogg från Liseberg! Jag måste säga att jag tycker att du är så oerhört vacker...

• Vilda Tiger

Hallon
    Fy för ont i halsen. Ja, jag har några trivselkilon som gör att jag inte kan ha några brallor (förutom ett par baggy jeans som verkligen är baggy) i garderoben utan att det skaver och sitter jäkligt obekvämt. Jag är fullkomligt nöjd om jag går ner fem kg. Men det är så NEDRANS SEGT!

• Vilda Tiger

Mareld
    Skojar du! :-O Jag som trodde att du var skolans snyggo och ständigt hade en svärm av killar runt dig. Och nu lipar jag med... ja, jag hoppas jag är en bra mamma, för Lyckeli är värd det allra bästa.

Lille
    Tänk att lugna William, även han, kunde bli en sådan lite virvelvind. Och med de tidiga mornar han tar så hoppas jag att du får en lugn och skön natt med djup sömn.

• Vilda Tiger

Mareld
    Skojar du! :-O Jag som trodde att du var skolans snyggo och ständigt hade en svärm av killar runt dig. Och nu lipar jag med... ja, jag hoppas jag är en bra mamma, för Lyckeli är värd det allra bästa.

Lille
    Tänk att lugna William, även han, kunde bli en sådan lite virvelvind. Och med de tidiga mornar han tar så hoppas jag att du får en lugn och skön natt med djup sömn.

• Vilda Tiger

Luz
    Hm... ligger inte den i ts i tråd tre eller så? Fyra? Jag minns inte riktigt...

Kvack
    Men det där låter ju inget vidare. Klart han ska bete sig som och vara din PARTNER i det här! Det är nog mycket nog att göra med tre barn och då behöver man ju verkligen stå enade och arbeta tillsammans för att få allt att gå lättare och vardagen att bli mer rolig. Jag hoppas att han tar till sig det du hade att säga till honom! INte roligt att behöva komma med ett sånt ultimatum... har han någon förklaring till varför han beter sig så?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8