Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008, del 8

Sthlm
    Men du har ju inte avslöjat vad det är du ska göra än! Se så... delge oss!

Lana
    Mycket jobb är det. Hoppas ni har det bra iaf.

Luz
    Tja... äpplemuffins med kanel, äpple chutney, äpplemos, helstekta äpplen i ugnen som serveras med glass: listan kan göras lång på smarriga saker man kan göra med äpplen.

Kvack
    Jag såg att det blir circus här på söndag, men ska jag vara ärlig så gillar jag inte circus. Iaf inte då det är djur med i föreställningarna.

Idag har jag hyrt in en fotograf som kommer till jobbet och berättat för mina elever vad man ska tänka på då man tar kort. Ska bli skoj! Dock är jag trött som ett fä, för jag låg vaken från fyratiden inatt. Jag vet inte varför jag inte kunde sova, men det var sådär så jag trodde jag först drömde att jag var vaken men jag var ju det på riktigt. Så vid tjugo över sex gav jag upp. Om jag hade somnat då hade jag varit ännu tröttare då klockan skulle har ringt vid sju. Nu är jag på jobbet först av alla och det är ju trevligt att surfa runt en stund för sig själv innan arbetet sätter igång.

• Vilda Tiger

Mareld
    Oj, ja världen är liten ibland. Är det Lina du menar, Davids tjej? Hon är lärare på en Montessoriskola. Stämmer det? Hur kom det sig att hon kopplade ihop mig med Lina då, har du talat om namnet på Lyckeli eller? Det brukar folk minnas. Eller var du med då hon kollade facebook? Roligt att ha dig tillbaka här och att Julia trivs så ypperligt på förskolan!

Jucea
    Det låter som om ni har kommit in där snabbt, minst sagt. Inte märks det att du har social fobi, inte. Tycker du att det har blivit bättre med den sedan Ted kom?

• Vilda Tiger

Lina S
    Jag har räknat points som en dåre nu i snart en vecka men har hittills gått UPP ett kg! Jag räknar med att det beror på äl och hoppas verkligen att det hinner vända innan vecko-vägningen. Hejaheja, snart måste det ju släppa för dig! (Höll på att skriva att du snart måste släppa dig.)

• Vilda Tiger

Är inne i en otroligt trött period. Inte så fysiskt trött, men trött på jobbet (det går över), trött på att det är så skitigt hemma (dammsuger ändå varje dag nästan), trött på att laga mat, trött på att jag inte går ner i vikt, trött på att Marcus är grinig (igår och idag) trött på att inte ha kläder som passar, trött på att inte ha tid med vänner nu då jobbet tar en del tid och energi, trött på... ja, på mycket. Så, nu fick jag iaf gnälla av mig lite.

Kramar på er.

• Vilda Tiger

lille
    Idag kommer en vän med sin bebis och imorgon ska jag och Marcus gå på bio och hans bror och tjej ska passa Lyckeli (de ville umgås med bara henne så de praktiskt taget sa till oss att sticka den kvällen ) så jag ha lite roliga saker framför mig. Men vet du? Jag längtar nästan mest efter att vara ensam... åka till ett hotell och bara ligga och läsa eller gå runt på stan eller så. Fast ALLRA helst ensam hemma. Men det händer inte ofta.

• Vilda Tiger

RosaNapp
    Nytt namn igen. Men du -den där k0mmentaren från L var ju inte så rolig... det handlar väl inte om att någon ska VINNA, utan att ni tillsammans ska kämpa vidare. Trist att du tappade mobilen, jag känner mig helt handikappad utan min.

Mareld
    Ja! Det ÄR skönt att klaga ibland! Gud va glad jag blev då du skrev att du tog en latte på egen hand i stan ist för att tokstäda och stressa. Det var du värd!

Vi var på bio ikväll. Marcus bror och hans tjej frågade om de inte kunde få passa Lyckeli och körde praktiskt taget ut oss hur lägenheten. Vi käkade thaimat, köpte lite godis och såg bio, som sagt. "Män som hatar kvinnor" blev det. Vi var väl bland de sista i landen som såg den filmen men den var iaf BRA! Och det hade gått jättebra med Lyckeli hemma också, vilket ju glädjet ett litet mammahjärta. Imorgon är det full rulle, då syrrans grabb kommer och ska sova över. Jag ska bara ta det lugnt på fm och kurera mig från förkylningen som sitter och skaver i halsen och hoppas att den (förkylningen) hinner gå ner tills systersonen kommer.

• Vilda Tiger

Jucea
    Ja, det ramlar på med veckor för dig. Nu är det snart vecka 30, ju!

Sthlm
    Stort grattist till er för lägenheten! Jag förstår att det ska bli roligt att få flytta till ett område som ni ser som ett drömområde.

Jag är själv lite i upplösningstillstånd idag. Min syster var här och lämnade sin son Elias, som ska sova över tills imorgon. Hon berättade då att de har hittat en cysta i hennes bröst, så nu har de tagit biopsi och vi får vänta på att veta om det är cancer. Jag vet inte om jag fixar det här igen. Det är fjärde cancerbeskedet i familjen nu på ett års tid. Marcus, min moster, Marcus bror och nu min älskade storasyster. Nejnejnej, det FÅR inte vara så! Hon har tidigare haft en körtel som svullnade men säger att det här känns helt annorlunda.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8