Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008, del 8

+-*ehtKvack
    Lycka till idag.

RosaNapp
    Hoppas du får ordning på mobilen din.

KaOl
    Ja, nya underkläder behöver jag med. Men jag orkar inte prova dumma bh:ar, för det är så jävla tråkigt.

Vem frågade hur det går för min svåger? Han ska iaf få sina cellgifter (ska ju bara få en gång) på onsdag och då blir han sjukskriven en vecka. Han verkar vara vid gott mod.

Idag ska jag till min diabetessköterska och sedan till fotvården. Ha en fin dag, alla, och tack för era kommentarer.

• Vilda Tiger

RosaNapp
    Trist att du står och hackar just nu i frågan. Jobbigt läge liksom. Jag hoppas att du snart få prata med någon vettig person om det hela.

Bara Lyckeli som sover gott som en gris nu på fm? Snart 1.5 timme. Jag har lagat mat till henne och står här och väntar på att hon ska vakna. Saknar henne då hon sover nu i dagarna. Hon är en solstråle och hon gör mig så glad!

• Vilda Tiger

Lille
    Underbar liten tjuv du tog på bar gärning!

RosaNapp
    Men du... alltså du menar att du ens ska prata med en person ang abort bara för att L vill, eller? För jag har känslan att du aldrig kommer att kunna göra det... Iofs bara min känsla men jag antar att du menar att L kanske blir mer tillmötesgående om du iaf har kunnat prata om alla alternativ med någon, eller?

Superförkyld här. Har varit hos min ssk idag och alla diab-värden ser bra ut iaf. Var även på fotvården och fick hjälp att ta ut en glasbit som jag trampade in i foten för ett tag sedan. Det är skönt att slippa den...

Luz
    Ja, det blir så himla annorlunda då man börjar jobba igen. Jag har svårt att hinna med ens hälften av det jag vill. Tyvärr är det vänner som blir lidande, antar jag, jag hinner inte träffa dem för jag har andra saker som jag vill ta före.

• Vilda Tiger

Rosa
    Härligt att A börjar stappla fram. Det är ett så stort steg i utvecklingen, och det blir en helt annan individ, tycker jag, då ens barn börjar gå. Jag är ledsen att det känns kört för dig och L, det är ju inte ngt man önskar någon alls.

• Vilda Tiger

Rosa
    Sluta inte babbla! Jag läser gärna ditt babbel. Vill ju veta vad som händer i frågan ju.

Lille
    Ska klart rösta på ditt bidrag!

Jag har också haft en jobbig natt. Lyckeli har sovit mestadels men hon har småvaknat myyycket. Hon gnyr i sömnen och jag antar att hon har vaknat till en del med. Jag överdriver inte när jag säger att jag har varit upp 25 ggr inatt... och så från klockan fem sov jag inte något alls, bara låg och vred mig och suckade. Marcus jobbar så jag fick liksom snällt tassa upp varje gång hon lät lite.

Igår ramlade Lyckeli mot bordet och slog upp läppen mot tänderna där nere. Hon fick en stor blåsa och det blödde. Usch va det svider i hjärtat då de gråter sådär! Men sedan fick hon i sig middag (jag fick mosa som en tok men då gick det) och vi lekte och hade det mysigt hemma under kvällen. Idag är hon åter hos farmor och farfar och jag njuter av att veta att de aktiverar henne så bra då jag jobbar och Marcus gör detsamma.

• Vilda Tiger

Heidi
    Ja, Lyckeli har tre gosefiltar och vill prompt ha dem då hon ska sova. Mamma sydde tre mindre filtar av en stor fleecefilt och hon har haft dem då hon ska sova sedan hon var miniliten. Då hon får den och napp är hon bara för söt, hon går runt och bär den vid ansiktet (har lärt sig att man snubblar på den om man inte lyfter upp den) och ser sååå nöjd ut. Och så är det skönt att man har tre. En ligger i vagnen, en i hennes säng och en i vår säng.

Jag har tankar om ifall det är grisskiten som går här på skolan med. Jag var ju superförkyld i helgen men ingen feber, dock låg en kollega däckad i hög feber nästan tre dagar. Många elever är sjuka nu med. Men jag är inte så rädd för den. Har fått erbjudande om att vaccinera mig på jobbet men tackar nog nej. Känns inte mysigt att spruta in massa kvicksilver i kroppen... eller inte för att det är mängder men jag hoppar det ändå.

lana
    Skönt att ni är på väg att bli bättre nu!

Undrar hur det går för Jucea i nya huset...

• Vilda Tiger

Lina
    Jag har tänkt skriva nu i flera dagar men glömt: Jag köpte Viken-tomater härom dagen i grönsaksaffären i Mölndals centrum. Tänkte på dig och att du och E hade varit där och köpt och då var jag ju tvungen att testa. Goda tomater!

• Vilda Tiger

Fejkgråt? Jag har troligen ungen som kom på uttrycket här hemma... herre min je så hon sätter igång då hon inte får det hon vill ha. Det skvätter och låter och är FRUKTANSVÄRT men så får hon det hon vill ha och så är allt som bortblåst. Jösses...

NÄ - får återgå till min gnällapa här hemma. Marcus kommer hem idag efter att ha jobbat två dygn. Ska bli gott, för jag är trött på att läsa samma bok om djurungar hundrafemtio ggr om dagen.

• Vilda Tiger

Lille
    Haha! Jag kan tänka mig att du känner dig rätt slut. Jag läste på fb om det där med att han kastade äpplen till katten som jagade dem.

Lyckeli klättrar inget alls. Hon knatar och springer och rör sig hela tiden men klättrar låter hon bli, tack och lov. Hon vill gärna banka på datorn men annars håller hon sig rätt bra ifrån grejer hon inte får ha. Eller - egentligen når hon ingenting hon inte får ha. Datorn har vi dragit ut sladden till så hon får trycka på knapparna bäst hon vill. Skåp som vi har bunkar och t.ex dvd i får hon greja i bäst hon vill. Det enda är väl sopskåpet, men jag har köpt såna där dörrstopp. De har bara inte kommit på plats än... Sedan bor vi ju så litet så det är inte svårt att inte ha koll på henne. Badrummet är det enda stället hon inte får vara på alls om inte vi är med.

• Vilda Tiger

Just nu "läser" hon dvd-fodral. Hon öppnar dem och sitter och betraktar insidan en lång stund. Sedan märker hon att hon inte kan bläddra i den "boken" och tar en ny.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8