• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11.

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.htm

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-29 16:32
    Tryckfelsnisse har gett sig till känna.

Behandlingslistan, del 7 saknar ett l i slutet av länken. Detta är den korrekta länken:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11
  • mammawannabe

Go'kväll!

Välkomna till er nya!

Sushikatten: Håller tummarna för att det ska ta fart med hcg-ökningen.

FL tjejen: Beklagar dina mf. Vilken utmaning att ta sig fram inom vården i ett annat land. Ska bli mycket intressant att höra hur en utredning kan se ut i USA.

Irma: GRATTIS till tickande hjärtat. Vad härligt!!

Bettan: Åh, vad bra att Dr LM har hört av sig, förstår att det gör gott att han bryr sig så pass mycket och att han är villig att testa "nya" grepp till nästa gång. Hur känner du dig efter op-ingreppet?

Copkat: Låter som du också har en superbra läkare . Just lyssnadet och respekten för en som individ, de idéer är så himla viktigt. Intressant att du ska få Pregnyl från plus. Sa läkaren ngt om sina tankar bakom den behandlingen? Var han inne på att det är för att hjälpa slemhinnans uppbyggnad och kvalitet, eller såg han någon ytterligare funktion?

Finesssan: Jättesnällt om du har möjlighet vid tillfälle att kolla vilka blödningsprover du fick ta.

• BettanB

mwb: ja, det är jätteskönt. Är SÅ glad att jag fick tummen ur och kontaktade honom. (Tack, LillaD).
    Mår rätt ok, rent fysiskt. Blöder knappt alls och har bara ont till och från. Inte så farligt.
    Allt bra med dig?

Piratpartist, javisst!
  • Mikes bride

God afton i tråden!

Kikar in en snabbis innan det är dags för bingen.
    Verkar vara en rätt positiv dag idag
    Kul med lite "internationella influenser". Välkommen!

• mammawannabe

Bettan: Dom är verkligen guld värda, dom braiga läkarna! Den privata gyn (inte så bra) jag går hos här i stan har kontakt med Dr LM och uppfattnigen jag fått är att hon ordinerar som han gör eftersom hon själv inte är insatt i upprepade mf.

Aha, du har lillaD som musa. Jag hittade Finesssans blogg när jag började leta info efter mitt tredje mf och har henne att tacka för att jag kom i kontakt med Dr B. Brukar säga att om det blir ngt barn nån gång får det heta Finesssan i andra namn

Vad bra att du inte har så ont och inte blöder så mkt, verkar som det var ett bra val med op. Hoppas nu också att dom lyckas göra en analys.

• BettanB

Hej, MB.

MWB: Välkommen in.
    Ohja, de bra läkarna är värda sin vikt i guld. Upphöjt i 3! Minst!
    För att inte tala om alla fina människor i den här tråden, som hjälper en och stöttar.

Piratpartist, javisst!
  • Mikes bride

Gokvällens MWB!

Jag och min man fick förresten göra kromosomprover utan snack under vår utredning på Danderyd. Fick vänta hela sommaren om jag minns rätt.
    Min fantastiska läkare tror inte heller riktigt på T och prog, men hon ger mig det för att jag vill och det inte gör ngn skada. Hon verkar för övrigt tro stenhårt på T + Fragmin.
    Jag är jätte tacksam att jag fått komma i kontakt med denna fantastiska kvinna som man blir positiv av bara att prata med.

• BettanB

Funderar på en sak; få ofta kommentarer ang trombyl och innohep; menandes att det skulle vara onödigt att ta både. Men visst har de rätt olika funktion?

MB: Nej, vi behövde inte heller säga ett pip. Var ett av de få proverna som vår läkare tog helt på eget bevåg. En självklarhet enligt honom (!). Tog 6 veckor att få resultat (skall egentligen ta 4v enligt dr MM).
    Härligt med positiva läkare som får en att må bra!!

Piratpartist, javisst!
  • Finessan
    mammawannabe skrev 2009-06-25 22:26:15 följande:
    Bettan: Dom är verkligen guld värda, dom braiga läkarna! Den privata gyn (inte så bra) jag går hos här i stan har kontakt med Dr LM och uppfattnigen jag fått är att hon ordinerar som han gör eftersom hon själv inte är insatt i upprepade mf. Aha, du har lillaD som musa. Jag hittade Finesssans blogg när jag började leta info efter mitt tredje mf och har henne att tacka för att jag kom i kontakt med Dr B. Brukar säga att om det blir ngt barn nån gång får det heta Finesssan i andra namn Vad bra att du inte har så ont och inte blöder så mkt, verkar som det var ett bra val med op. Hoppas nu också att dom lyckas göra en analys.
    {#lang_emotions_kiss}  Skriver ner proverna imorgon.
    BettanB skrev 2009-06-25 22:41:37 följande:
    Funderar på en sak; få ofta kommentarer ang trombyl och innohep; menandes att det skulle vara onödigt att ta både. Men visst har de rätt olika funktion? MB: Nej, vi behövde inte heller säga ett pip. Var ett av de få proverna som vår läkare tog helt på eget bevåg. En självklarhet enligt honom (!). Tog 6 veckor att få resultat (skall egentligen ta 4v enligt dr MM). Härligt med positiva läkare som får en att må bra!!
    Japp, de verkar på olika sätt.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11