Inlägg från: AlexandraK |Visa alla inlägg
  • AlexandraK

Retrovagnstråden 16

Fast jag fattade inte riktigt... Vad var historien bakom vagnarna? Fick du först fel chassi och sedan hittade det rätta chassi/liggdel till båda?!

• AlexandraK
    jagäraf skrev 2009-07-09 14:24:28 följande:
    Så här var det. Båda vagnarna har använts i en Jämo-kampanj. Sen fick en tvillingmamma köpa den ena vagnen och sålde den senare på Tradera där jag köpte den. Så visade jag den här i tråden och då upptäckte Misery att den hade fel chassi, alltså överdelen var en Derby och chassit Princess. Jag kontaktade då den jag köpt den av och undrade om hon visste var den andra kunde finnas. Hon talade om var hon fått vagnen ifrån och så började jag maila hit och dit och efter några månader fick jag svar att vagnen fanns att hämta på länsstyrelsen i Uppsala. Alltså Princessöverdelen med Derbychassi. Klart som korvspad, eller hur
    Vilket detektivarbete!!! Måste ha missat auktionen, har du den sparad? 50 spänn är ju ingenting! Verkligen schysst att du fick den andra vagnen!
  • AlexandraK

Ser denna tråd normal ut för er?
    För mig är den helkonstig. Alla citat är konstiga, och jag kan inte skriva längst ner. Rutan för att skriva i inlägget är längst upp till vänster. Och det är bara i denna tråden det är så!

• AlexandraK

Var tvungen att maila och fråga om den gröna åkpåsen, varför den varit uppe fler gånger! Detta var svaret:

"Har nyss lagt ner en babybutik, och därför blev det en del grejer över. Hade några stycken likadana åkpåsar kvar i samma färg. Därför har jag haft de ute på tradera flera gånger."

=) Så där var svaret på det!

• AlexandraK
    Cecci78 skrev 2009-07-10 22:28:32 följande:
    men hallå, om hon har kvar åkpåsar från 70-talet, vad har hon kvar mer?
    Man kan ju undra vad hon sitter på för godbitar... =)
    Men om man kollar på övriga auktioner är det bara nya saker.
    Lokatt skrev 2009-07-10 22:23:42 följande:
    haha, nu han du före mig! Skulle ju in och skriva att jag öppnat dhl-paketet med åkpåsen och att den var ny med lapp kvar och därför borde komma från nån nerlagd butik eller så! Ruskigt fin var den! helt ny och det känndes!
    Vad blev slutpriset för din vunna auktion? Bra tid att köpa sådana saker billigt - inte så många som vill ha en tjock åkpåse till sommarn.
  • AlexandraK

Men är det inte Swinghunny som har sitt barnvagns-lager i närheten där Häxan Hedda bor? Eller jag är ute och cyklar? Swinghunny kanske vet något om henne...

Svar på tråden Retrovagnstråden 16