Inlägg från: AlexandraK |Visa alla inlägg
  • AlexandraK

Retrovagnstråden 16

Lokatt skrev 2009-06-24 19:39:54 följande:
    vill ni matcha eran bil röstar jag emmaljunga, vill ni matcha mer stilen på swinghunnys bil tar ni mothercaren emmaljungan andas ju mer 70-tal som bilen Medans den andra är glänsigare och vräkigare att promenera runt med, kanske inte helt fel i sammanhanget det heller. Hjälpsam jag var va?! hahadu skulle haft min bruna silver cross, den andas både 70-tal och är vräkig.
    Jag tänker PRECIS som du! Hehe. Bor du på väg till Västerås? Svänger inom och köper din SilverCross! :-S
  • AlexandraK
    jagäraf skrev 2009-06-24 20:13:16 följande:
    Jag vill också vara med och rösta Och jag önskar att jag också kunde åka på bilträff i Västerås!!!Vilken årsmodell är det på Chevan? Gissar på kanske mitten av 70-talet? Och när är dina vagnar ifrån? Ta helt enkelt den vagn som är mest i tid med bilen (enkelt va! för man vet ju alltid exakt vilket år vagnarna är ifrån... eller så kanske det inte alls var ). Allvarligt, ingen av vagnarna matchar ju egentligen en amerikansk bil. Undrar vad de hade för vagnar i USA på den tiden?Jag försöker verkligen tänka vilken av vagnarna jag tycker matchar bilen mest men det går inte! Jag tror att vagnarna är ganska jämnåriga med bilen så det är hugget som stucket.
    Men åk dit! Det är superskoj!! =) Tänkte kolla om där e någon rolig vagn på marknaden. Men Swing ska ju dit så jag lär knappast hinna köpa den. Haha.
    Min Mothercare är från 77, Emmaljungan från 75. Bilen är från 73.
    Egentligen tycker jag inte alls Mothercaren ser ut som en 70-talsvagn.
    Och jag tror som du säger - att inte någon av vagnarna egentligen matchar en amerikansk bil. 
    Ska jag ta ut vagnarna och posera brevid bilen? Haha.
    Åhhh vad svårt att bestämma sig.
  • AlexandraK
    Tessax skrev 2009-06-24 20:40:46 följande:
    Alexxia; Synd att inte jag har en SilverCross för jag bor på vägen (till skillnad från Lokatt om inte jag minns helt fel? ). I så fall hade du gärna fått köpa den ;P
    Åhhh vad snällt! =)
    Också hade du kunnat hänga med. Hihi.
    Lokatt skrev 2009-06-24 20:32:50 följande:
    haha, tur för mig att jag inte bor nära västerås då, då hade jag fått hänga ett extra lås på dörren kanske
    DET hade du fått göra!! =)
  • AlexandraK

Hmm. Egentligen hade min bruna Emmaljunga i låtsasskinn varit den mest 70-talsaktiga tror jag. Men den är ju tyvärr missfärgad inuti. Har försökt tvätta den - men det blir inte bra. Men nu har min söte man sagt att han tror han kan klä om den. Och det tror jag säkert han lyckas med. Men det får bli efter Västerås. Tyvärr finns inte tiden till det innan.

• AlexandraK
    jagäraf skrev 2009-06-24 21:22:36 följande:
    Jag skulle gärna ha åkt dit, älskar gamla jänkare! Men jag ska på begravning i Ängelholm via Sthlm dagarna innan så det får räcka med åkande.Jag skulle nog ändå valt Mothercaren. Det är liksom lite mer "vräk" i om man säger. Fast som någon skrev, kan bli väldigt varm iom att den är mörk inuti.
    Tråkigt med begravning. =/
    Men Ängelholm är nära mig. Du ska inte ha en vagn med dig hem? =)

Har fortfarande inte bestämt oss. Men måste skynda mig. Emmaljungan måste tvättas osv om vi ska ha med den.
  • AlexandraK
    jagäraf skrev 2009-06-24 21:30:46 följande:
    Begravningar är aldrig skojiga men i det här fallet är det inte så farligt. Damen som gått bort var min pappas faster och skulle ha fyllt 101 år 1/9 om hon fått leva.Har du nåt att avvara i vagnsväg Jag hade tänkt ta en sväng förbi Osby och kolla in Brios utställning men det finns inte på plats förrän i augusti.Förresten, begravningen är i Västra Karup, det kanske inte är direkt i Ängelholm, kanske mer Båstad? Är det nära dig?
    Ahh. Då har hon säkert levt ett långt och bra liv. =) Och någon gång ska det ju ta slut.
    Kollade kartan. Det är ändå 7 mil från V Karup till Billinge, där jag bor. Ska ni stanna länge? Eller bara för dagen? Jag har 2 billiga vagnar till dig. Haha. Men det har du nog inte plats för i bilen. =)
  • AlexandraK
    Cecci78 skrev 2009-06-24 21:34:24 följande:
    Förresten alexxia, har du varit på Brios outlet i Osby någon gång?
    Nä?! Vad har jag missat?! Gillar Brios leksaker! Fick för mig att jag skulle börja samla på såna djur man kan dra efter sig. Till lillan såklart.
    Har köpt en igelkott, och fått en sköldpadda. Ursöta!
  • AlexandraK
    Lokatt skrev 2009-06-24 21:42:48 följande:
    de har billig outlet! ska du dit får du välldigt gärna inboxa mig
    Ska jag göra!
  • AlexandraK
    jagäraf skrev 2009-06-24 21:44:32 följande:
    Alexxia, kollade runt lite i ditt galleri. Har du kvar den gröna Brion från -70? Kan inte förklara varför men jag tycker den skulle matcha Impalan mer än någon annan, kanske pga färgen? Dessutom är det en lite annorlunda vagn - supersnygg!
    Ja, den är kvar! Och min man vill ha med den... Men precis som min bruna vagn är den rätt missfärgad inuti. Fattar inte det... Jag har tvättat och haft mig. Men det går inte bort. Det luktade liiite mugg - men det gick bort med ättika. Kan det ärdå vara fukt? Så synd!!! Jag vill inte gå runt med en missgärgad vagn när jag har andra...

Ahaa. Då har ni fullt upp. Synd om den store bilen. Men det är inte helt fel med Ac när man åker så långt!
  • AlexandraK
    Lokatt skrev 2009-06-24 21:50:57 följande:
    har du provat vanisch textil skumspray?är varukorgen orginal vit? skulle jag byta mot varukorgen på ditt reservchassi!
    Nä! Var köper jag det? Vanlig affär? Ska prova!!

Japp, den är orginal vit. Och det passar faktiskt vagnen konstigt nog. När jag fick min Mothercare med vit varukorg grät jag som ett barn för att jag tyckte det var så fult (haha. kommer du ihåg jag af? den där jäkla varukorgen!) men på den gröna Brion gör det faktiskt inget!
    Dessutom har mitt reservdelschassi flyttat till jag af!
Svar på tråden Retrovagnstråden 16