• Gaytjej

Danska Klinker (adresser och priser)

Här kommer en lista med namn, plats, webadress samt pris på insemination med anonym donerad sperma på olika danska fertilitetskliniker!

- Om inte 'läkare' står anget så är det en barnmorskeledd klinik, det är bara på barnmorskeledda kliniker som man även kan få öppen (icke anonym) sperma. Öppen sperma är något dyrare.

- Priserna är från oktober 2008. Svenska kronan har varierat mellan ca 1,40 och 1,55 SEK på 1 DKK hittills i år

¤¤¤ Fyll gärna på tråden med fler kliniker eller kommentarer och erfarenhet från en klinik ni har anlitat! ¤¤¤

Aagaards klinik
    ÅRHUS läkare
    www.netgyn.dk
    2300 DKR

Ciconia Aarhus Private Hospital
    ÅRHUS läkare
    www.ciconia.dk
    ? DKR

Dansk Fertilitetsklinik
    KÖPENHAMN läkare
    www.danfert.dk
    3300 DKR

Diers Klinik
    ÅRHUS läkare
    www.diersklinik.dk
    3600 DKR

Faurskov Fertilitet og Ultralyd
    ÅLBORG läkare
    www.fertilitet-ultralyd.dk
    2500 DKR

Fertilitetsklinik IVF-SYD
    FREDERICIA läkare
    www.fertilitetsklinikkensyd.dk
    2500 DKR

Gaia
    HOBRO (Nordjylland)
    www.graviditetsklinik.dk/
    2800 DKR

Gentofte Fertilitetsklinik
    KÖPENHAMN läkare
    www.gentofte-fertilitetsklinik.dk
    ? DKR

Insemination.dk
    HORSENS (Östra Jylland)
    www.insemination.dk
    3600 DKR

Maigaard Fertilitetsklinik
    ÅRHUS läkare
    www.maigaard.dk/
    2400 DKR

Copenhagen Fertility Clinic (fd Nordica Fertilitetsklinikk)
    KÖPENHAMN läkare
    www.copenhagenfertilitycenter.com/
    2300 DKR = 3080 SEK

Odense IVF-klinik
    ODENSE läkare
    www.odense-ivf.dk
    2500 DKR

Stork
    KÖPENHAMN
    www.storkklinik.dk
    3950 DKR

Skive private fertilitetsklinik
    SKIVE läkare
    www.dr-rolighed.dk
    ? DKR

Trianglen
    KÖPENHAMN (Hellerup) läkare
    www.trianglen.dk/
    3700 DKR

Vitanova
    KÖPENHAMN
    www.vitanova.dk/svIndex.htm
    4000 DKR

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-05 10:20

Gyn Grønlund
    HELSINGÖR (läkare)
    www.gyngronlund.dk/
    1000 DKK journalsamtal + 2000 DKK DI

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 10:32
    Sellmer Klinik
    KÖPENHAMN
    www.sellmerklinik.dk/
    500 DKK inledande samtal + 4000 DKK DI (juni 2011)

• Svar på tråden Danska Klinker (adresser och priser)
  • closetomyheart

På begäran av Moncabang så kopierar jag in ett inlägg jag gjort i en annan tråd

Vill bara informera alla som inseminerar på barnmorskekliniker eller tänker inseminera. Chansen att bli gravid ökar om du insemineras av en läkare, som till skillnad från en barnmorska får föra upp sprutan enda upp i livmodern, något som en barnmorska inte får göra, de får bara föra in sprutan till livmoderöpningen.

kan vara något att fundera på, med tanke på att det kostar en del att inseminera.

Jag kan varmt rekommendera Fertilitetskliniken Nordica, numer
    Copenhagen Fertility Clinic , som är både billiga och har en helt fantastisk personalstyrka...har aldrig mött bättre och trevligare läkare/sköterskor någonsin.

I'm in love with a fairytale, even though it hurts..
  • sunnybaby

Tack...det var bra att veta!!!

• Gaytjej

Är du helt hundra på det, Beyond Eternity? Jag trodde att det var så som du beskriver, men blev sedan FL-informerad om att barnmorskor visst kan använda tvättad sperma som placeras m kateter direkt i livmodern.

• nadir

Beyond Eternity skrev 2009-07-27 20:19:57 följande:

På begäran av Moncabang så kopierar jag in ett inlägg jag gjort i en annan tråd Vill bara informera alla som inseminerar på barnmorskekliniker eller tänker inseminera. Chansen att bli gravid ökar om du insemineras av en läkare, som till skillnad från en barnmorska får föra upp sprutan enda upp i livmodern, något som en barnmorska inte får göra, de får bara föra in sprutan till livmoderöpningen. kan vara något att fundera på, med tanke på att det kostar en del att inseminera. Jag kan varmt rekommendera Fertilitetskliniken Nordica, numer Copenhagen Fertility Clinic , som är både billiga och har en helt fantastisk personalstyrka...har aldrig mött bättre och trevligare läkare/sköterskor någonsin.
    Det står ju annorlunda i informationsfoldrarna jag fått. Både från StorkKlinik och Gaia. Att den är renad och skjuts ända in? Eller har jag drömt detta?
  • nadir

Vid närmare läsning kanske det var önsketänkande.

Men då får man ju bara välja anonym donator, som ensamstående kanske inte det är vad man vill.. finns många tankar..

• closetomyheart
    Gaytjej skrev 2009-07-27 20:26:34 följande:
    Är du helt hundra på det, Beyond Eternity? Jag trodde att det var så som du beskriver, men blev sedan FL-informerad om att barnmorskor visst kan använda tvättad sperma som placeras m kateter direkt i livmodern.
    Ja jag är helt säker. Barnmorskor får helt enkelt inte föra upp kateternenda upp  i livmodern, för att få göra det ingreppet så måste man vara läkare.
    nadir skrev 2009-07-27 20:26:54 följande:
    Det står ju annorlunda i informationsfoldrarna jag fått. Både från StorkKlinik och Gaia. Att den är renad och skjuts ända in? Eller har jag drömt detta?
    Ja att säden skjuts ända in kan ju tolkas på båda sätten, men självklart så skriver inte barnmorskeklinikerna att de inte får föra upp katetern enda upp i livmodern, då skulle de ju förmodligen förlora kunder.
    Att skriva så som de gör säger ju egentligen ingenting om att de för katetern in i livmodern....det ger däremot sken av att de gör det. Och det kan man ju tycka vad man vill om.
    Jag personligen tycker att det är lite att lura människor som vill ha barn, varför kan de inte bara helt sakligt informera fakta?

Nåja, folk blir ju gravida då barnmorskor gör insemninationer också, men det kan ju vara bra att veta att chansen så klart ökar något då en läkare utför ingreppet då spermierna får än mer skjuts. Och med tanke på att flera barnmorskekliniker faktiskt tar mer betalt än vissa kliniker med läkare så bör man nog tänka både en och tjugo gånger på var man vill lägga sina pengar och förtroende.
    I'm in love with a fairytale, even though it hurts..
  • nadir

Att läsa på CFC och deras tillvägagångssätt så låter det ju minst sagt lockande. Dock har jag inte bestämt mig för anonym eller öppen. Men om jag bestämmer mig för anonym är ju CFC ett ganska bra val! Så som det låter

• Moncabang

Tack Beyond Eternity!! Tyckte det var bra att du skrev det här oxå! =)
    Jag har hört precis det du nu sagt av läkaren på cfc och det är även vad som står i den danska lagskriften angående inseminering.
    Det underlättar ju mycket för spermierna att bli placerade direkt i livmodern. Jag kommer iaf även fortsättningsvis använda mig av en läkarledd klinik pga detta. Dvs om jag nu inte redan har blivit gravid...

Tack igen!!

• nadir

Moncabang: Hoppas du är gravid så att du inte behöver göra det igen öppen eller anonym?

• Moncabang

Tack!!
    Anonym. Tror inte att barnet behöver mår dåligt av att inte veta vem fadern är. Dessutom finns det ju ingen garanti att barnet kommer att få träffa han. Barnet får veta namnet. Och om man har otur så kanske inte fadern finns i livet vid den tidpunkten då barnet är gammalt nog eller är inte alls vad barnet hade förväntat sig. Så jag säger anonym!

Vad vill du helst ha?

Svar på tråden Danska Klinker (adresser och priser)