• Gaytjej

Danska Klinker (adresser och priser)

Här kommer en lista med namn, plats, webadress samt pris på insemination med anonym donerad sperma på olika danska fertilitetskliniker!

- Om inte 'läkare' står anget så är det en barnmorskeledd klinik, det är bara på barnmorskeledda kliniker som man även kan få öppen (icke anonym) sperma. Öppen sperma är något dyrare.

- Priserna är från oktober 2008. Svenska kronan har varierat mellan ca 1,40 och 1,55 SEK på 1 DKK hittills i år

¤¤¤ Fyll gärna på tråden med fler kliniker eller kommentarer och erfarenhet från en klinik ni har anlitat! ¤¤¤

Aagaards klinik
    ÅRHUS läkare
    www.netgyn.dk
    2300 DKR

Ciconia Aarhus Private Hospital
    ÅRHUS läkare
    www.ciconia.dk
    ? DKR

Dansk Fertilitetsklinik
    KÖPENHAMN läkare
    www.danfert.dk
    3300 DKR

Diers Klinik
    ÅRHUS läkare
    www.diersklinik.dk
    3600 DKR

Faurskov Fertilitet og Ultralyd
    ÅLBORG läkare
    www.fertilitet-ultralyd.dk
    2500 DKR

Fertilitetsklinik IVF-SYD
    FREDERICIA läkare
    www.fertilitetsklinikkensyd.dk
    2500 DKR

Gaia
    HOBRO (Nordjylland)
    www.graviditetsklinik.dk/
    2800 DKR

Gentofte Fertilitetsklinik
    KÖPENHAMN läkare
    www.gentofte-fertilitetsklinik.dk
    ? DKR

Insemination.dk
    HORSENS (Östra Jylland)
    www.insemination.dk
    3600 DKR

Maigaard Fertilitetsklinik
    ÅRHUS läkare
    www.maigaard.dk/
    2400 DKR

Copenhagen Fertility Clinic (fd Nordica Fertilitetsklinikk)
    KÖPENHAMN läkare
    www.copenhagenfertilitycenter.com/
    2300 DKR = 3080 SEK

Odense IVF-klinik
    ODENSE läkare
    www.odense-ivf.dk
    2500 DKR

Stork
    KÖPENHAMN
    www.storkklinik.dk
    3950 DKR

Skive private fertilitetsklinik
    SKIVE läkare
    www.dr-rolighed.dk
    ? DKR

Trianglen
    KÖPENHAMN (Hellerup) läkare
    www.trianglen.dk/
    3700 DKR

Vitanova
    KÖPENHAMN
    www.vitanova.dk/svIndex.htm
    4000 DKR

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-05 10:20

Gyn Grønlund
    HELSINGÖR (läkare)
    www.gyngronlund.dk/
    1000 DKK journalsamtal + 2000 DKK DI

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 10:32
    Sellmer Klinik
    KÖPENHAMN
    www.sellmerklinik.dk/
    500 DKK inledande samtal + 4000 DKK DI (juni 2011)

• Svar på tråden Danska Klinker (adresser och priser)
  • closetomyheart
    nadir skrev 2009-08-02 16:40:08 följande:
    Men då undrar jag vad tex CFC har för statistik? Vad den beräknade chansen att bli gravid är. StorkKlinik säger 15-20%, typ som ett samlag då har jag för mig.. men vad säger CFC om den procenten?
    Du får väl gå in på deras hemsida och kolla{#lang_emotions_wink}
    I'm in love with a fairytale, even though it hurts..
  • sunnybaby

Gravide efter insemination med homolog sæd per forsøg i alle aldre 18%

Gravide efter insemination med donor sæd per forsøg i alle aldre 22 %

Så....ja det går la jämt ut väll?

CFC s statisktik

• Gaytjej

RMC Malmö har 17% - MEN jag vet inte ifall de siffrorna även inkluderar alla de par som kommer in med till synes fungerande spermier och ägglossning men som ändå inte har blivit gravida på 1-2 år på egen hand. Dessa brukar få gå vidare till IVF, om inte det är just sekretet som har trasslat så att försöket har nytta av att spermierna placeras direkt i livmodern, men det är tydligen inte en så särskilt stor andel som har haft detta problem.

Storks och ev även CFCs statistik bygger troligen till större del på kvinnor som kommer in för försök med donerade spermier, och då motsvarar ju dessa kvinnor ett tvärsnitt av alla kvinnor sett till fertilitet.

• Zixi
    Apolline skrev 2009-07-31 13:15:24 följande:
    Kan du inte istället visa var du hittat den information som säger att barnmorskor inte får föra in spermier i livmodern? Eller vem som har sagt det till dig?
    Jag var oxå helt övertygad om (och har på flera ställen läst) att det var så att endast läkare fick föra in spermier i livmodern men vi kommer att använda en barnmorskeklinik och jag frågade dem specifikt om saken och de sa att sperman skulle föras IN I livmodern. Vi har desutom enligt deras instruktioner köpt IUI sperma. Kan försöka känna efter lite extra så jag kan meddela efteråt vad de egentligen gjorde
  • Svea1974

BM får föra upp katetern i livmodern, det är inte en komplicerad procedur.

• closetomyheart
    Svea1974 skrev 2009-08-02 23:12:43 följande:
    BM får föra upp katetern i livmodern, det är inte en komplicerad procedur.
    Det har inget att göra med att det inte är en komplicerad procedur, det handlar om vilka befogenheter man har att rätta sig efter som tillhör ens yrke Olika proffesioner har olika befogenheter och det är det sopm detta handlar om.
  • closetomyheart
    Zixi skrev 2009-08-02 22:35:44 följande:
    Jag var oxå helt övertygad om (och har på flera ställen läst) att det var så att endast läkare fick föra in spermier i livmodern men vi kommer att använda en barnmorskeklinik och jag frågade dem specifikt om saken och de sa att sperman skulle föras IN I livmodern. Vi har desutom enligt deras instruktioner köpt IUI sperma. Kan försöka känna efter lite extra så jag kan meddela efteråt vad de egentligen gjorde
    Självklart kommer spermierna IN i livmodern även om de skjuts upp från livmoderöppningen, de lägger dem ju inte på magen precis, MEN en läkare får föra in katetern ännu längre och därifrån spruta in spermierna, vilket innebär att spermierna får kortare väg att "simma".
  • nadir

Beyond Eternity skrev 2009-08-02 18:21:49 följande:

Du får väl gå in på deras hemsida och kolla
    Jag har inte sett någon statistik då hade jag redan vetat
  • halpen

Hej jag har läst de olika inläggen. jag går själv på storkkliniken och dom lägger spermierna i livmodern. för upp katetern i livmodern........

• nadir
    halpen skrev 2009-08-03 16:21:45 följande:
    Hej jag har läst de olika inläggen. jag går själv på storkkliniken och dom lägger spermierna i livmodern. för upp katetern i livmodern........
    Hur många försök har du gjort?
Svar på tråden Danska Klinker (adresser och priser)