• Gaytjej

Danska Klinker (adresser och priser)

Här kommer en lista med namn, plats, webadress samt pris på insemination med anonym donerad sperma på olika danska fertilitetskliniker!

- Om inte 'läkare' står anget så är det en barnmorskeledd klinik, det är bara på barnmorskeledda kliniker som man även kan få öppen (icke anonym) sperma. Öppen sperma är något dyrare.

- Priserna är från oktober 2008. Svenska kronan har varierat mellan ca 1,40 och 1,55 SEK på 1 DKK hittills i år

¤¤¤ Fyll gärna på tråden med fler kliniker eller kommentarer och erfarenhet från en klinik ni har anlitat! ¤¤¤

Aagaards klinik
    ÅRHUS läkare
    www.netgyn.dk
    2300 DKR

Ciconia Aarhus Private Hospital
    ÅRHUS läkare
    www.ciconia.dk
    ? DKR

Dansk Fertilitetsklinik
    KÖPENHAMN läkare
    www.danfert.dk
    3300 DKR

Diers Klinik
    ÅRHUS läkare
    www.diersklinik.dk
    3600 DKR

Faurskov Fertilitet og Ultralyd
    ÅLBORG läkare
    www.fertilitet-ultralyd.dk
    2500 DKR

Fertilitetsklinik IVF-SYD
    FREDERICIA läkare
    www.fertilitetsklinikkensyd.dk
    2500 DKR

Gaia
    HOBRO (Nordjylland)
    www.graviditetsklinik.dk/
    2800 DKR

Gentofte Fertilitetsklinik
    KÖPENHAMN läkare
    www.gentofte-fertilitetsklinik.dk
    ? DKR

Insemination.dk
    HORSENS (Östra Jylland)
    www.insemination.dk
    3600 DKR

Maigaard Fertilitetsklinik
    ÅRHUS läkare
    www.maigaard.dk/
    2400 DKR

Copenhagen Fertility Clinic (fd Nordica Fertilitetsklinikk)
    KÖPENHAMN läkare
    www.copenhagenfertilitycenter.com/
    2300 DKR = 3080 SEK

Odense IVF-klinik
    ODENSE läkare
    www.odense-ivf.dk
    2500 DKR

Stork
    KÖPENHAMN
    www.storkklinik.dk
    3950 DKR

Skive private fertilitetsklinik
    SKIVE läkare
    www.dr-rolighed.dk
    ? DKR

Trianglen
    KÖPENHAMN (Hellerup) läkare
    www.trianglen.dk/
    3700 DKR

Vitanova
    KÖPENHAMN
    www.vitanova.dk/svIndex.htm
    4000 DKR

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-05 10:20

Gyn Grønlund
    HELSINGÖR (läkare)
    www.gyngronlund.dk/
    1000 DKK journalsamtal + 2000 DKK DI

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 10:32
    Sellmer Klinik
    KÖPENHAMN
    www.sellmerklinik.dk/
    500 DKK inledande samtal + 4000 DKK DI (juni 2011)

• Svar på tråden Danska Klinker (adresser och priser)
  • sunnybaby

Sen kunde jag inte låta bli att skratta när jag var inne på Gaias hemsida.....dem har studenrabatt! Ha ha skit bra....

• Moncabang

Vitanova är väl barnmorskeledd? Dom är väl lite inriktade på att det skall vara myspys stämning och så. Har ingen aning. Gissar bara. =)
    På cfc är det som hos en vanlig gyn. Här är det snabba puckar som gäller. Och det passar mig bättre. Varför skall jag ligga bland levande ljus och bli inseminerad...? =)
    Tycker cfc verkar bra. Om det tar sig vet vi ju snart oxå!
    Kram på dig!

• Moncabang
    sunnybaby skrev 2009-07-27 19:00:12 följande:
    Sen kunde jag inte låta bli att skratta när jag var inne på Gaias hemsida.....dem har studenrabatt! Ha ha skit bra....
    Ha ha! Toppen! Fast du e ju inte student din filur! Fast den var rolig!
  • nadir
    sunnybaby skrev 2009-07-27 19:00:12 följande:
    De har ju inte studentrabatt på inseminationer! Ha ha.. Det vore något!
  • sunnybaby

Nää student är jag inte längre tyvärr!! Nää myspys o sånt är inget för mig heller. Känner mig rätt obekväm i sånna situationer. Men man tänker ju såklart på kvaliten!! Skillnad på godis som kosta 3,90 o 6,90....men jag tror ändå på att det mer är som du säger....in o ut (inget snuskigt ha ha) Löpande badn grejen.....

• Moncabang
    sunnybaby skrev 2009-07-27 19:07:26 följande:
    Nää student är jag inte längre tyvärr!! Nää myspys o sånt är inget för mig heller. Känner mig rätt obekväm i sånna situationer. Men man tänker ju såklart på kvaliten!! Skillnad på godis som kosta 3,90 o 6,90....men jag tror ändå på att det mer är som du säger....in o ut (inget snuskigt ha ha) Löpande badn grejen.....
    Ja in och ut är min melodi oxå! =D Alltså på kliniken!
    Tror inte det är någon skillnad på spermakvaliteten på dom olika klinikerna. Det vore ju konstigt. Typ som om man kunde beställa sperma light eller vanlig. Nää, det vore ju tokigt.
    Tror priset kan bero lite på läget oxå. Vitanova ligger ju väldigt centralt i Köpenhamn och cfc inte lika centralt. =)
  • sunnybaby

Zenith: Och jag som ska börja plugga nästa år......ja eventuellet....*typsikt* P.S Jag följer din blogg...

• Gaytjej

Klinikerna hämtar med största sannolikhet sperman från samma bank (European Sperm Bank eller Cryos International) så det är nog inte det som gör prisskillnaden i alla fall!

Sunnybaby, har inte hängt med - hade du ev en egen donator på gång? Det finns ju två stora fördelar med att gå via en klinik i så fall; du behöver inte vara orolig för blodsmittor och du behöver inte vara orolig för att behöva dela vårdnaden ifall donatorn ändrar uppfattning om hans roll i det hela. Men samtidigt så kostar det ju rätt mkt, det är trassligt att resa och frysta spermier har kortare livslängd än levande vilket gör att det ju är svårare att pricka in ägglossningen. Så gott som alla tjejer jag känner till som använt sig av privata donatorer har faktiskt valt att köra på heminseminationer!

• nadir
    sunnybaby skrev 2009-07-27 19:29:10 följande:
    Zenith: Och jag som ska börja plugga nästa år......ja eventuellet....*typsikt* P.S Jag följer din blogg...
    Oj, nu blev jag lite generad.. Vad roligt!

Ha ha, om det inte lyckas på 3e försöket, bör de bjuda på 4e.. perfekt studentrabatt!
  • sunnybaby

Hej!! Jo jag har eventuellt en killkompis på G. Men jag börjar mer o mer övergå till att ha en donator från danmark. Det känns mer o mer rätt. Annars har jag funderat på heminsemination men tanken har varit lite absurd, han fixar o donar med sig i badrummet o sen ligger jag i mitt sovrum o väntar...hmmm ja....vet inte om vi är för bra o nära vänner för det.....

Svar på tråden Danska Klinker (adresser och priser)