-
Jätte fint!!!! lite att göra och det är alltid roligt....snöstjärna skrev 2009-04-29 11:45:42 följande:Bostadstjejer.www.fastighetsbyran.se/Objekt/?type=search&pa...Kan nog få ner detta till 875 000:- typ.Ska gå på visning i alla fall, de som bor där vill flytta omgående å har redan lägenhet.. mäklaren sa i alla fall 900 000:- kanske går å få ner lite till...Vad tycker ni?
-
Vi hade också en grön när vi flyttade in .... och i det rummet var det även brun vävtapet samt röd på dörrarnasnöstjärna skrev 2009-04-29 11:51:12 följande:NO:Ja det är ju oftast nått å göra .. bland annat behöver fasaden målas ser jag. Gillade heltäckningsmattan i vardagsrummet, gröööön. Helt i min smak ;) Undrar bara hur den ser ut live, om den är nött eller så ... ska i alla fall gå å kolla.
-
Åååå GRATTIS HANNA!!!! ÄNTLIGEN!!
-
Usch igår fick vi läkarintyget kring Ellen angående att få insatser och hjälp. För att få det så måste man tillhöra en speciell personkrets.
LSS personkrets delas in i tre grupper:
personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd personer med betydande begåvningsmässigt funktionshinder efter hjärnskada i vuxen ålder, föranlett av yttre våld eller kroppslig sjukdom personer med andra stora och varaktiga fysiska eller psykiska funktionshinder som ger betydande svårigheter i den dagliga livsföringen och som har ett omfattande behov av stödDå anser habliterings läkarn att Ellen skall tillhöra 1. Jag fick en chock och blev så ledsen, nu är hon tydligen i första hand utvecklingsstörd med ett litet funktionshinder på kanten typ. Hoppas bara att vi får mer insatser och stöd iom att hon hamna i denna kategori.
-
Grejen är den att en utvecklingsstörning ska bedömas av en psykolog och inte av en läkare som dessutom bara kollat på ellen 10 minuter. Ellen är sen i sin utveckling men vi vet ju inte hur mycket hon blivit/blir hämmad av sin synpåverkan. Dessutom är det inte den mentala biten som är Ellens stora problem utan det fysiska. Hon har inte fått en diagnos utan bara satt att hon bör tillhöra denna grupp. En fullständig diagnos får hon inte förrän om ett par år. Det går inte att sätta en sån bedömning på henne när hon är så här liten.... Blir så trött på allt pappersjox.... Nåja Ellen är ju fortfarande Ellen oavsett vart hon hamnar i för "krets". Hon blir ju inte varken sämre eller bättre av vad det står på ett papper. Men nog känns det i hjärtat att hon blir bedömd på detta sätt.... Jaja livet är inte lätt nu och framtiden är så oviss .... läskigt men ändå lite spännande!
-
Inte jag heller..... inte en enda... eller jo 3 st när jag öppen 4 cm, det var inte poppis hos bm när jag inte kunde hålla emotJUSTer skrev 2009-04-30 17:30:00 följande:400?? Själv har jag aldrig haft någon.
-
Ja det verkar minsann så !! Hoppas allt gick bra å att de bara myser nu!!!angiee skrev 2009-05-01 19:03:02 följande:Jag tror att Thezz har fått bebis nu eller??? SÅg ut så på hennes facebook!
-
Va skönt att höra av Thezz, hoppas att det inte är någon allvarlig blödning utan att de kan fixa det smidigt!
GRATTIS!!!
-
Härligt härligt med både Max och Moa!!!! GRATTIS....Jessica26 skrev 2009-05-01 22:21:37 följande:Kikar in en snabbis för att berätta att Max Op gick jättebra igår och han behövde den verkligen.Nu kan han ju andas pojken försjutton..Var ju på Ul samtidigt som han låg på Op bordet så det blev en snabb granskning av hjärtat men allt såg kanon bra ut, verkar vara en fullt frisk liten Moa därinne Grattis till bebisarna och ett stort krya på dig till Thezz...Kram på er alla
-
Gallina:
Ne jag tycker inte att du ska gå tillbaka till jobbet. Jag hade som mensvärk efteråt och mådde jätte illa så jag vilade hela dagen. Sen vägrade anders låta mig bära på ellen i 3 dagar bara för att vara på den säkra sidan.... Man bör inte lyfta på ett dygn sa läkarn till mig.