• Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn
  • badprinsessan

RD räknas efter ET

TD utfaller olika beronde på vilken klinik du går hos.
    För mig var det 14 dagar efter ET
    Min mens kom punkligt

Jag vågar börja tro att allt ska gå bra - midsommarbebis
  • Laplata

Är det då ET dagen RD 1?
    Min TD är 25/5 och jag räknar med att mensen skulle komma den 22/2...är så nervös!!..mn man vill absolut inte att jag ska tjuvtesta menjag tror inte att jag kommer att kunna hålla mig i två veckor
    Vilken RD testade du +?

• Lillmyggan

hej alla! Har tyvärr jättetråkiga nyheter. För ett tag sen började jag blöda rejält och det kom 2 st stora klumpar (slemhinnan antar jag). Tårarna bara rinner. Vet inte vad jag ska ta mig till. Dessutom är det ju söndag så man kan inte ringa kliniken och få nån hjälp heller. Och dessutom måste jag till jobbet imorgon för min kollega är bortrest och då betyder det att jag måste prata med dom på jobbet utan chans att kunna gå ifrån ifall det kommer in nån, hur ska det gå när jag grinar som en tok. Fy fan vad livet känns piss just nu

Ska man fortsätta med medicinerna ändå tills man har pratat med dom?

• Laplata

Lillmyggan: gud vad tråkigt!!! förstår att du inte vill till jobbet imorgon!! kan inte du ringa och säga att du är sjuk Skickar en jätte stor kram!!

• Lillmyggan

Tack! Väntar på att kliniken ska höra av sig så jag får veta vad som händer nu. Kram tillbaka till er.

• hoppas77

Lillmyggan: Gråter med dig! Fy vad orättvis världen är ibland... Man ska ta medicinerna tills kliniken säger att man ska sluta, men jag vet hur hemskt det känns när man blöder så där mycket. Hoppas verkligen inte att du fått mf. Kräv ett hcg-test NU! När jag fick mf sa jag på jobbet att jag fått ögoniflamation. Var svullen och röd av all gråt i en vecka... Varma kramar

• Lillmyggan

Hej!
    Fick ett svar på mitt mail från kliniken i dag mitt på dagen att hon skulle prata med dr och ringa (vilket hon aldrig gjorde, morr !). Hon skrev oxå att jag kunde ju ta ett test igen om jag hade möjlighet. Så jag gjorde det när jag kom hem och det vart ett starkt streck nästan direkt. Men samtidigt så vet jag inte om jag törs lita på det, har hormonerna hunnit minska så mycket redan så det skulle göra skillnad på testet?
    Och om det nu inte var missfall igår, vad f*n var det som kom ut då?
    Har mått lite halvilla hela dagen men det är väl oron tänker jag. Ska maila dom igen och säga att jag har testat mig och att jag vill att dom ringer imorgon.
    Trodde att ett plus på stickan skulle betyda att man blev lugn men det blev nästan bara värre. Fast man är väl aldrig nöjd

• hoppas77

Laplata: Vilken fantastisk skörd!! En guldis och 7 till frysen!!! Det är ju helt fantastiskt! Jag har varit "med" på alla våra äggplock. Härligt att vara lagom dåsig och sedan se alla äggen . RD räknar du från ET. ET är dag noll. Hoppas hoppas att ni får er efterlängtade bebis nu! Kramar

Själv fick jag omslag på stickorna idag och gör fet på onsdag om den lilla i frysen klarar sig. Hoppas hoppas!

• hoppas77

Lillmyggan: Jag hoppas så innerligt att det inte är någon farlig blödning! Många blöder ju vid en fullt normal graviditet. Om det är mf kan dock hcg sitta kvar länge i kroppen. Jag plusade starkt efter en veckas kraftig blödning, de såg dock på hcg-testet att hormonet minskade... Håller mina tummar för er!

• Laplata

Hoppas77: tack för infon, då är jag i RD 4..gud vad tiden går långsamt!
    Visst, jag kunde inte riktigt förstå att det hade blivit så många ägg!!..kan det ha varit akupunturen?!...mennigen med den behandligen är ju att få fler blåsor/ägg...men man kommer aldrig få veta om det var det eller om jag skulle ha fått samma resulat utan akupunturen..men än så länge klagar jag inte

När testade du dig?

Håller verkligen tummarna för att du ska få göra FET på Onsdag!!

Lillmyggan: hr går det för dig? har de ring? Vi hoppas här på ett mirakel!! Skickar en stor kram!

• badprinsessan

Lillmyggan - massor med kramar. Sjuksriv dig för något annat... Gå inte till jobbet om du mår så där dåligt kram.

Hoppas - jag mår bra, men det är mycket tungt o tröttsamt, klappar magen...

Laplata - jag fick ju aldrig + på IVF:en utan vi lyckades som av ett mirakel på egen hand. jaqg testade plus kvällen efter BIM o trodde inte mina ögon när ett starkt plus visade sig på stickan - grät en timme av lycka

Jag vågar börja tro att allt ska gå bra - midsommarbebis
  • hoppas77

Laplata: Skulle de långtidsodla alla 7 för frysen, eller frös de in direkt? Jag testade plus på rd 10 men det är tidigt. Började ju dock blöda direkt efteråt . Fick fel info av kliniken och gör förhoppningsvis fet på torsdag, inte i morgon. Hoppas hoppas... Kram

Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn