• Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn
  • hoppas77

Lillmyggan: Jag plusade på RD 10 sist, men det är ju så olika hur hcg-värdet tas upp av kroppen... Började ju blöda på kvällen samma dag sedan

För mig går det jättedåligt! Läkaren vill avbryta då värdet gått från jätte högt till jätte lågt. Vi bestämde oss för att köra ändå fast vi med största sannolikhet inte kommer till ET, så ÄP på onsdag. Nu behöver jag era tummar mer än någonsin. Så ledsen...

• Lillmyggan

hoppas77: du har mina tummar! Hoppas det går bra för er på onsdag.

• Mineko

hoppas77: Jag håller tummarna för att det ska gå bra för er. Det är er tur nu!

• badprinsessan

Massor med kramar till lillmyggan!

Nu har vi flyttat

Jobbet förra veckan var bara tillfölligt.
    På fre ska jag troligen ut till ett nytt företag.
    Får jag uppdrag där har jag att göra t.o.m. min mammaledighet.

Jag vågar börja tro att allt ska gå bra - midsommarbebis
  • Laplata

Lillmyggan: jag skulle nog testa mig på fredag om jag vorre dig och se vad som händer....hoppas att du får en glad överraskning!!!

Hoppas77: håller mina tummarna hårt för er!!

Badprinsessan: Lycka till på Måndag!! hoppas det går bra för dig!

Själv fick jag mensen igår kväll och idag har jag haft jätte ont...suck, man är väl vann att få mensen varje månad men har ju lite hopp att man kankse lyckas på egen maskin...

• Lillmyggan

Badprinsessan: tack! Hoppas du får uppdraget, håller tummarna för dig. Skönt att ha flytten överstökad. Hoppas ni ska trivas på det nya stället.

Laplata: jag tror jag ska köpa ett test och smygtesta mig på fredag och sen testa mig med klinikens test på måndag när jag kommit hem. Men jag är ju rätt övertygad om att det är negativt, men hoppet finns ju alltid.

• badprinsessan

Tycker så synd om dig Lillmyggan, minns så väl hur det kändes nör mensen kom efter IVF. Men min väntade ju iallafall tills "rätt" dag.

Testa i förväg du, det skulle nog jag gjort.

Kramiz

Jag vågar börja tro att allt ska gå bra - midsommarbebis
  • hoppas77

Laplata: Tack söta! Du är för go! Ledsen att mensen kommit. Känner igen den där känslan, att man fortfarande hoppas, och det funkade ju för badis!

Det är en mycket förvånad tjej som skriver idag. På ÄP hittade de 17 ägg???! Och de som ville avbryta mig... Hoppas dock inte förmycket, då kvalitén förmodligen är dålig då äggen inte fått den näring som de ska, men jag känner mig ändå väldigt glad att vi valde att köra. Hoppas såå att det kan bli ett litet guldägg till oss i alla fall. Jag hoppas sååå innerligt att telefonen inte ringer i morgon med tråkiga besked.

Lillmyggan: Släpper inte tummarna!

• Varför såå svårt

Hej på er!

Lillmyggan, jag befinner mig mer eller mindre i exact samma situation som dig...
    Jag har TD på fredag 6/3 men i måndags så blödde jag lite lite.... Ringde kliniken men enl. dom så var det absolut inte kört utan kunde vara en biverkning av att man tar progesteronet vaginalt (slemhinnerna blir känsliga).

För en stund har jag trott på detta... speciellt när jag på kvällen och morgonen dagen efter inte blödde mer... Men... Från tisdag lunch och fort.f blöder jag rikligt. Kan knappast vara någon biverkning av prog....

Jag känner precis som du att det är kört (denna gången också...) Detta är vår 4:de omgång IVF men bara 2 av dessa har lett till ruvning. Förra gången fick jag mensen dagen innan TD. Denna gången var det isf 4dagar innan TD.

Men men.... Hoppet är väl det sista som överger en... Ska testa på fredag men lär bli vääääldigt överraskad om det blir ett +!

Hoppas att det löser sig för dig!

• Lillmyggan

varförsååsvårt: ja visst är det trist när mensen kommer innan TD. Jag började ju dessutom att blöda på RD 6, lite tidigt tycker jag. Jag håller mina tummar för dig i alla fall!

Jag har TD på söndag, har bestämt mig att inte tjuvtesta, antingen blir det på söndagkväll när vi kommit hem eller så på måndag morgon.

Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn