• Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn
  • Laplata

Jag har en liten fråga för er som är gravida, hur tidigt började ni känna några syntom?
    Jag undrar därför jag brukar alltid ha väldigt ont och mår riktigt dålig när jag får mens och kan börja känna en eller två dagar innan lite mensvärk, ömma bröst..men det har hänt någon gång (som nu) att det är mer än en vecka kvar till mens men har jätte ont i brösten och mår lite illamående men sedan har mensen kommit (nu har jag BIM 29/3)...så det jag har funderat på är om jag kanske var gravid men fick en väldig tidigt MF?!...kan det vara möjligt eller är det bara jag som tänker för mycket (det är i alla fall det min man säger)

• hoppas77

Laplata: Får du tidigt mf plusar du med största sannolikhet även fast du blöder. Graviditetshormonet hcg stannar i kroppen ett längre tag även fast man blöder. Jag plusade jätte starkt efter en veckas blödning... Får du inget plus behöver du inte oroa dig för mf. Så har jag både upplevt och fått det förklarat för mig. Hoppas att du plusar för egen maskin! Kram

• Laplata

Hoppas77, tack! det var jätte intessant det du berättade..jag tror då att min man hade rätt..jag testade mig en av de gångerna och fick ingen pluss!..vi får se..har bara en mens kvar sedan blir det IVF...är så nervös!!
    Hur går det för dig? har du några egg kvar?

• hoppas77

Laplata: Jag mår ganska dåligt just nu. Det är så tungt när man misslyckas hela tiden. Svårt att se framåt... Vi har en liten eskimå kvar i frysen på KS som vi förhoppningsvis kan få ruva på i Maj sedan har vi två i frysen på Sofia Hemmet där vi gick privat innan. Det kommer gå fint vid ivf:n ska du se! Du får gärna inboxa mig om du har frågor som du inte vill ställa i tråden! Kramar

• Lillmyggan

Flyttar mig till rubriken FET. Har börjat med hormoner idag, beräknat FET ca den 14/4 om allt går som det ska. Nu är det f*n vår tur!!

VERKSTADEN
    *Davidoff1975 försökt sedan aug-07, mf jan-08, BIM 15/4
    *Vill bli mamma 2009: försökt sedan aug-07, hypofystumör, hormonproblem BIM 28/9

VÄNTAR PÅ IVF-START:
    *Laplata, 33år: försökt sedan feb06, oförklarligt barnlösa, insemination nr 1 Okt08, BIM 03/03, IVF April09

SPRAYAR:

SPRUTAR:

ÄGGPLOCK:

INVÄNTAR FET:
    *Spökboll 33 år, sedan apr 05,1:a IVF neg.1:a FET 1=MF
    *Hoppas77 31 år, sedan aug-06, IVF ICSI nr 3, FET nr 1

ET:

FET:
    *Lillmyggan: sedan aug-04,oförklarligt barnlösa,IVF 1 neg. FET nr 1 neg, FET nr2 ca den 14/4.

RUVAR/TESTDAG:

GRAVIDA:
    *19/9 Hormonflickan, 31, sedan feb05, IVF nr 1, BF 27/5-08
    *17/10 ellie 877, 35, sedan 1998, utredn. 04, IVF nr 1, BF
    *iiia, 36 år, okt-05, utr. okt-06, IVF nr 1 minus, FET 1 mens, FET 2 (2 embryon), BF 5/4
    *LindaBell, 34 år. Försökt sedan sept-05. IVF nr 1. BF 9/12
    *Istapp, uppe på banan igen efter sent mf maj-08. BF 10/4-09
    7/10
    *Badprinsessan 32år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF1 maj08, + egen maskin BF 16/6
    *Mineko, 33 år, försökt sedan dec 2006, utr feb 2008, oförklaligt barnlösa, IVF nr 1 (ICSI), BF 25/10 2009
    *annsofia, snart 35 år, försökt sedan nov 2006, utomkvedshavandeskap juni 2007. Utredning feb 2008, oförklarligt barnlösa. IVF nr 1, plus 22/2. BF 26/10.

FÖDDA:
    Ozgirl, 33 år, 20/7-07, flicka Joanna, 3885 g, 53 cm
    Eriam, 37 år, 20/8-07, pojke Adrian, 3735 g, 52 cm
    Längtar mycket, 36 år, 30/11-07, pojke
    Piggen, 32 år, 27/12-07 pojke
    KaStBa 36 år, 9/1-08, Marcus, 3550 g, 53 cm
    Dubbelwe, 33 år, 25/2-08, flicka, 2730g, 48cm
    Glittran, 36, ICSI 3, 3/6, flicka, 3010 g, 52 cm
    QQQ, 32, IVF 2, FET 2, pojke
    Heffet, 33 år, 15/10-08, flicka Miranda, 3585 g, 50 cm
    SysterYster2, 32 år, FET nr 2,10/11 Flicka, 3890 g, 53 cm

• Mineko

Håller alla tummar och tår jag har för det ska gå vägen för dig Lillmyggan!

• badprinsessan

Lycka till Lillmyggan.
    Avundas dig inte

Här går allt bra o fort framåt.
    Har BF om ca 10 veckor.
    Det är helt ofattbart.
    Stundtals är allt jobbigt.
    Men oftast mysigt o ofattbart härligt!

Jag vågar börja tro att allt ska gå bra - midsommarbebis
  • tobiasjohansson
    badprinsessan skrev 2009-03-05 11:51:25 följande:
    Så blev det med min "gå på stan dag" Hade tandläkaren i morse, o det gick bra.Sambon var med o höll handen när jag tog sprutan...Bus sparkade hela borrningen, måste ha blivit mycket spänningar o höga ljud för den lill* stackarn.Sedan när jag satte på telefonen så hade mitt bemanningsföretag ringt. De ville att jag skulle sitta på deras kontor i dag. SÅ här är jag nu...Ska svara i telefonen o öppna dörren. I  morgon ska jag ju träffa en uppdragsgivare i Finspång. Hoppas på napp där, då har jag o göra i ca 2 mån o det vore ju skönt.Efter tandläkaren vara jag till en fotograf i stan som söker gravidmodell. Han blev förtjust i mig o jag tycker att det han vill göra låter jättespännande o roligt. Troligen kommer det bli 3 plåtningstillfällen i maj o resultatet kanske hamnar på utställning på kulturnatten Sååååå spännande.Vi hörs
    Jag trodde att det var mig du menade först, jag är själv fotograf och håller på mycket med gravidmodeller

Vill ni veta mer så skicka PM
  • Laplata

Hoppas77: tack, du är alltid så snäll!
    jag förstår hur du känner, det är så tråkigt att behöva bli såå besviken om och om igen varje månad!! man vet inte hur man ska orka fortsätta kämpa, men vi har inget val..vi ska bara plussa!!..jag skickar en super kram och hoppas att nästa gång är din tur!!

Lillmyggan: håller tummarna för dig också!!

Jag kommer att göra den korta metoden så jag måste vänta till min nästa mens för att börja med hormonerna (jag fick min i helgen) så jag räknar med att jag ska börja den 24/04!!

Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn