• Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn
  • hoppas77

Laplata: Wow! Snart igång! Då ska tummarna hållas som tusan! Hur kommer det sig att de börjar med korta metoden på dig? Trodde det var vanligast att alltid köra en lång först. Många varma kramar

• Laplata

Hoppas77: visst är det lite kvar!!!
    jag är inte 100% varför jag gör den korta men det jag kommer ihåg är att efter att hon undersökte mig så sa hon att det såg så fint ut!? med äggstockarna, tror jag och därför tyckte hon att vi kunde köra med den korat processen. När jag var där så var det bara några dagar kvar till min ägglosning så hon sa att hon kunde se ett väldigt fint ägg också. Sedan tror jag också kan vara att jag har väldigt regelbunden mens. Men jag ska fråga igen när jag är där för att vara säker!

• hoppas77

Laplata: Det är så konstigt det där... Jag har som du regelbunden mens och producerar egna ägg vid ÄL men blir ju som sagt lätt överstimulerad och får därför inte göra korta metoden... Vore underbart att slippa sprayen för den tar sån tid och kraft. Klimakteriet är inte att leka med . Hoppas att vi blir synkisar, då jag förhoppningsvis gör FET i början av Maj! Kram

• Laplata

Hoppas77: vad konstigt!..ja, jag blev glad när hon sa att det skulle funka med den korta för oss men nu undrar man verkligen varför några får göra den korta och andra den långa?!.
    Vad roligt om vi kan göra det tillsammans!!...kommer du att börja snart med nässprayen? eller ska man inte använda det när det är FET?

Lillmyggan; hur går det för dig?

• hoppas77

Laplata: Nej, ingen spray vid FET. Skönt. Siktar in mig på att vi säkert får köra i juni då kliniken vill att vi ska köra ostimulerat denna gång. De sätter inte tillbaka ägget om ÄL sker på helgen eller röd-dag och vi lär ha ÄL i 1:a Maj veckan så det känns rätt så kört... Men man kan ju alltid hoppas att det går vägen.

• Lillmyggan

laplata: ska på VUL idag, får förhoppningsvis veta i eftermiddag ett datum för FET. Hoppas bara att allt ser bra ut idag. Nu är det f'*n får tur!!

• Laplata

Hoppas77: jag förstår, hoppas att du får ÄL lite tidigare så att du kan göra det i Maj!

Lillmyggan: hoppas allting gick bra idag och ni har fått datum för FET.

I maj plusar vi alla tre tro jag

• Laplata

Vet ni om man kan bli sjukskriven när man gör IVF pga man har för stressigt jobb?..jag undrar därför jag har det rätt så stressigt och jobbar mer än 100% och reser nästan varje vecka just nu. Jag pratade med min chef i feb när jag fick veta att jag skulle börja med IVF eftersom jag inte skulle kunna fortsätta med samma jobb och sa att han förståg och att jag skulle absolut få chansen att ta det lite lungnare och han erbjöd min en annan tjänst. Problemet är att den personen som ska ersätta mig börjar i Juni så även om min chef säger att jag ska ta det lung så funkar det inte riktigt i verkligheten, jag har försökt prata med honom men det känns som att det inte kommer blie bättre tills min ersättare börjar!..och nu sitter jag med två tjänster istället för en!...så nu känns det jätte jobbigt därför jag kännt/tänkt att stressen kan vara en orsak för att vi inte blir gravida!...vad tror ni? behöver råd!(förlåt om min mail är lite otydlig men behövde skriva av mig)

• hoppas77

Laplata: Vännen, stress är ju så klart inte bra. Det är klart att förutsättningarna är bättre om man är lugn och harmonisk. Min förra klinik sa alltid att man skulle leva som vanligt men under spruttiden och ruvartiden vara extra lugn och harmonisk. För att kroppen ska hitta rätt balans kan jag tänka mig och det låter ju sunt. Jag har dock svårt att tänka mig att en läkare sjukskriver en längre tid för att man ruvar, men det är ju bara att stämma av. Den vanliga sjukskrivningen som inte går via läkare funkar ju en liten bit. Brukar sjukskriva mig vid ÄP och ET då jag alltid får ganska ont efter ingreppet, men det är ju bara i 3 dagar... Hm, finns det inga möjligheter att din efterträdare kan börja lite tidigare? Kram

• Lillmyggan

Nu har jag fått datum för FET, det blir den 14:e, precis som jag misstänkte. Så på söndag ska jag börja med dom där vagitorerna. Har aldrig använt dom, när vi gjorde färskförsöket använde jag crinone. Har laddat upp med trosskydd då jag har förstått att man behöver det. Så nu är ännu ett steg avklarat, nästa steg blir att ägget ska överleva upptiningen. Ständigt denna väntan...

Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn