• Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn
  • Lillmyggan

Igårkväll kom det lite klarrött blod. Det hade kommit i trosskyddet och det kom när jag torkade mig. Nu på morgonen har det bara kommit lite brunt, gammalt blod, än så länge i alla fall. Men det är bara att vänta och se vad som händer, hur jobbigt det än är.

• hoppas77

Lillmyggan: Håller min tumme så hårt för dig! Be kliniken om ett hcg-test! Det är ett vanligt blodprov. Skönt att få veta att allt är ok.

Laplata: Lycka till i morgon vännen!!

• Laplata

Hoppas77:tack!! är så nervös just nu!! allt har gått så bra att man blir lite rädd att snart får man någon dålig nyhet!!..men jag försöker tänka positivt

Hur går det för dig? när får du veta om det blir FET?

Jag undrar en sak, hur var det får er när ni gjorde ÄP, kommer ni ihåg när ni log där?...jag frågar därför jag kommer inte ihåg någonting, jag var helt borta..det tog bara en sekund efter jag fick sprutan i armen och sedan kommer jag inte ihåg något..jag trodde att jag skulle vara med och räkna blåsorna! ...inte att jag gnäller , är bara nyfiken

• Laplata

Hej, nu har jag fått mitt guldägg tillbaka!..det blev 11 som blev befruktade men 7 skulle in till frysen..de skulle oddla några dagar till de andra för att se om de växer till rätt storlek..är så glad just nu

Nu är det värsta kvar..bara sitta och vänta, har TD 24/5!

• Laplata

DjurgårdsRutan: Tack!!..vill bara att dagarna ska gå!!

• badprinsessan

Lillmygan: Precis kräv HCG då kan man kolla tidigare än med VUL
    jag blödde oxå i början av min grav. men inte så där tidigt utan jag var i v. 6 eller 7 tror jag. Sedan blödde jag i tre- fyra veckor brunt.

Däremot när jag hade mitt utomkveds kom det rött blod, först några stänk, sedan mer, men det var oxå i v. 7

Jag vågar börja tro att allt ska gå bra - midsommarbebis
  • Laplata

Har en liten fråga, hur räknar man RD? är det från ET eller ÄP?

Lillmyggan: hur går det för dig? håller tummarna för att det ska sluta blöda

• badprinsessan

Laplata - var glad du att du inte minns något min ÄP var en skräckupplevelse. Det gjorde så ont. Jag grät så jag skakade  soktorn fick ryta i åt mig att ligga still.

Det var fruktansvärt.

Var så inställd på att det nte skulle göra ont. De flesta på FL tycker inte att det gjort ont. Många tycker att det gör mycket ondare att spola äggledarna. O eftersom jag tyckte att det var totalt smärtfritt var jag apslut inte förberedd på att det skulle göra ont att plocka ägg.

Jag var inte med o räknade äggen eftersom söterskan hela tiden ville att jag skulle titta på henne o UL-skärme var åt andra hållet. Så den såg jag inte mycket av.

Det jag minns var att allt var bråttom o stressigt o som sagt, att det gjorde oerhärt ont.

Jag vågar börja tro att allt ska gå bra - midsommarbebis
  • Laplata

Badprinsessan: det låter inte halls roligt!.. eftersom jag hade läst om sådana fall var jag förbered för massa smärta så när jag vaknade fattade jag ingenting..jag försökte några gånger fråga min man om de hade hittat några ägg men jag var så borta att jag inte fick ut något..jag trodde att något hade hänt eftersom jag inte hade känt något...men det är bara att vara glad då!!

Tack för at du delade med dig din erfarenget!

Svar på tråden ny tråd för oss 30+are som försöker att få sitt första barn