Written Fiction skrev 2009-03-16 22:41:31 följande:
östersundtjejen:Oj vad stor Clara blivit. Helt makalöst när man tänker efter hur liten hon varit!Jag som tyckte Vincent var mini med sina 798 när han föddes. Hon är en riktig stjärna!Jag insåg idag att mina 44kläder satt bättre än 40. Märkligt! Visste inte att Åhlens hade så små storlekar. Ska ta mig en titt!Gick för övrigt riktigt riktigt bra idag! Han larmade totalt två gånger. Vid ett blöjbyte och när han försökte amma. Ska hämta honom imorgon bitti igen. Vill aldrig mera lämna bort honom. Han är ju MIN nu... Ska få en lättviktstub imorgon så vi kan gå omkring med sjal. Har en känsla av att det är något han kommer älska.Wow, känns som om hela tillvaron bara totalt gjort en kovändning!
Men gud vad bra. Larmat två gånger på en helt dag!! Siri larmade minst två gånger i timman när man tog bort övervaket
Men hon larmade iof bara på saturationen, hela tiden.
Vad härligt det låter att du ska få ha honom i sjal imorgon. Tänk vad fort framåt det kan gå när det väl vänder.
Mamma till två hjärtan skrev 2009-03-16 18:42:32 följande:
Frila2: Hon väger hela 1710g! Vi vägde henne idag, jag tycker att det är jätte kul att väga och mäta henne så att man verkligen får bekräftelse på att hon har blivit stor. Är ni ofta och väger era barn?
Skojar du!! 1710 g. Visst är det kul att väga för det är ju precis så, en bekräftelse på att det händer någonting. Vad säger läkarna om henne nu? Hon måste ju vara det minsta barn som fötts och överlevt i Sverige. Tänk att hon är så stor och duktig nu. Hur går det med CPAP - syrgasgrimma?
Vi väger Siri en gång i veckan på BVC nu. Vi har iof inte varit där än, första gången var det hembesök och när vi skulle dit andra gången så hade vi tagit en vikt på sjukhuset dagen innan så vi hoppade över BVC-besöket. Det kanske blir så denna gången också för vi ska kolla ett Hb på Siri senast fredag. Kan BVC ta det så är det ju jättebra, annars måste vi till sjukhuset och då kan vi lika gärna väga henne där.